שיחת תבנית:מלחמה/ארכיון 1
תבנית מיותרת
[עריכת קוד מקור]לדעתי התבנית הזו שיטחית לא מכובדת ומיותרת. אני לא חושב שזה ראוי לסכם כך מלחמות וקרבות כאילו היו משחקי כדורגל. כמו כן לא תמיד יש מידע מלא ומהימן כמו בערך מלחמת יום הכיפורים. את המידע המופיע בתבנית אפשר פשוט לציין בפיסקה הפותחת של הערך. מציע למחוק ולהסיר מכל הערכים. השקמיסט 19:12, 26 באוגוסט 2006 (IDT)
- נגד המחיקה מכל הטעמים ההפוכים. אסף 19:13, 26 באוגוסט 2006 (IDT).
פישוט התבנית
[עריכת קוד מקור]קשה מאוד לעבוד עם התבנית במצבה. אם מישהו שבקיא בתבניות יכול לפשט אותה כך שכל שורה אכן תופיע בשורה נפרדת וכל זה בתוך מסגרת שאפשר לעשות עליה קליק כפול ולהעתיק את תוכנה בקלות, אני אודה לו באופן אישי. תודה מראש Ori~ 20:01, 30 ביולי 2007 (IDT)
אות צה"לי
[עריכת קוד מקור]אני מציע להוריד את אות המלחמה של צה"ל מהתבנית העוסקת במלחמות ישראל. אפשר להציג את התמונה בערך, ההצגה שלה בתבנית היא ישראלוצנטריות מיותרת. אנחנו לא כותבים אנציקלופדיה מטעם צה"ל או מדינת ישראל. יש מקום להביא גם אותות מערכה של המדינות האחרות שהשתתפו במלחמות. קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 16:19, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אני מסכים עם קומולוס. גילגמש • שיחה 16:29, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אני לא רואה את זה בתבנית. למה מתכוון בדיוק? Ori~ • שיחה 16:38, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- זה לא פרט בתבנית, אבל זה יישום שלה שמשותף לכמה ערכים לכן בחרתי לקיים את הדיון כאן. במלחמות ישראל, השדה "תמונה" מקבל תמונות כמו זו: קובץ:1973.jpg. אני מבקש להעביר את התמונות של אותות המערכה לגוף הערך. קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 16:46, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אה, אז זה בכלל לא משפיע על התבנית וזה סתם ענין של טעם. זה משפיע על 6-7 מלחמות או כמה שכבר היו עד היום. לא חושב שזה בכלל מצריך דיון. Ori~ • שיחה 17:00, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אם כי למען הסר ספק, אני הייתי משאיר. להגיד ישראלוצנטרי על מלחמות ישראל, זה קצת אקסצנטרי. Ori~ • שיחה 17:03, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- למה מוזר? אלה גם מלחמות סוריה ומצרים. ישראל לא נלחמה בהם לבדה. קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 17:45, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אם כי למען הסר ספק, אני הייתי משאיר. להגיד ישראלוצנטרי על מלחמות ישראל, זה קצת אקסצנטרי. Ori~ • שיחה 17:03, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אה, אז זה בכלל לא משפיע על התבנית וזה סתם ענין של טעם. זה משפיע על 6-7 מלחמות או כמה שכבר היו עד היום. לא חושב שזה בכלל מצריך דיון. Ori~ • שיחה 17:00, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- זה לא פרט בתבנית, אבל זה יישום שלה שמשותף לכמה ערכים לכן בחרתי לקיים את הדיון כאן. במלחמות ישראל, השדה "תמונה" מקבל תמונות כמו זו: קובץ:1973.jpg. אני מבקש להעביר את התמונות של אותות המערכה לגוף הערך. קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 16:46, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אני לא רואה את זה בתבנית. למה מתכוון בדיוק? Ori~ • שיחה 16:38, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אפילו אתה בהודעה הראשונה שלך קראת להן "מלחמות ישראל". נראה לי שרוב דוברי העברית יתייחסו אליהן כך וזה המכנה המשותף שלהן. לגופו של ענין, לי אישית לא ממש מוזיז אם האות יהיה בתבנית בצד שמאל של הערך או בצד ימין, אבל לא מהסיבה שאתה ציינת. זה פשוט לא ממש עקרוני Ori~ • שיחה 17:53, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אחד מאבני הייסוד של ויקי הוא הנייטרליות. הוויקיפדיה בשפה העברית מחויבת לכלל זה בדיוק כמו כל הוויקיפדיות האחרות. לכן, לא ניתן להעדיף קבוצה מסוימת על פני קבוצה אחרת מטעמים שאתה מציין. גילגמש • שיחה 21
- לחלוטין מסכים עם אורי, אות צה"ל תורם לערך לפחות בראיית מי שיקרא את הערכים של המלחמות של ישראל בשפה העברית אייל המהולל 21:44, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אחד מאבני הייסוד של ויקי הוא הנייטרליות. הוויקיפדיה בשפה העברית מחויבת לכלל זה בדיוק כמו כל הוויקיפדיות האחרות. לכן, לא ניתן להעדיף קבוצה מסוימת על פני קבוצה אחרת מטעמים שאתה מציין. גילגמש • שיחה 21
- 43, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- לאחר התנגשות - הוויקפידיה העברית היא אתנוצנטרית. לא בגלל הוויקיפדיה, אלא בגלל העיברית. אם לא כל הכותבים וכל הקוראים ישראלים, אז יותר מ-95% בודאות. וזה בכלל לא כל כך רע. Ori~ • שיחה 21:47, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- לאורי - אין קשר בין מיקום התמונה הזו לבין האתנוצנטריות המובנית בשפה העברית, שלפעמים אין מה לעשות נגדה. אייל המהולל - הדיון הוא לא על הסרת תמונת האות מהערך אלא על הוצאתו מהתבנית, כך שהקורא העברי ימשיך להתרם מנוכחות האות. ד"א, איך זה שהאות המצרי (שאפשר לראות אותו כאן לא מופיע בערך? קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 22:05, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- גם לסורים יש אות. שנשים את שלושתם ביום כיפור? זה לא יהפוך את התבנית לעמוסה? קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 22:14, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- לאחר התנגשות - הוויקפידיה העברית היא אתנוצנטרית. לא בגלל הוויקיפדיה, אלא בגלל העיברית. אם לא כל הכותבים וכל הקוראים ישראלים, אז יותר מ-95% בודאות. וזה בכלל לא כל כך רע. Ori~ • שיחה 21:47, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- תשים את שלושתם, ואח"כ תשים אותם גם בוויקי הערבית. ואז נשב ונחכה לראות מה נהיה. Ori~ • שיחה 22:20, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- מסכים עם קומולוס. דניאל ב. 22:22, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אורי, התגובות שלך לא ענייניות. אתה מציע שנעשה רק מה שעובד בויקיפדיה בערבית? קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 22:33, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אולי זה יביא שלום. סתם התבדחתי. ואמרתי לך כבר, לא חושב שיש מקום לדיון הזה. תשנה וזהו. זה לא כל כך עקרוני. הרי אתה רק רוצה לשנות את הפורמאט Ori~ • שיחה 22:38, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- אורי, התגובות שלך לא ענייניות. אתה מציע שנעשה רק מה שעובד בויקיפדיה בערבית? קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 22:33, 1 באוקטובר 2007 (IST)
- זה אחד הדברים הכי שימושיים. אם רוצים לדעת לאן שייך אות מסויים, ויקיפדיה מציגה את ההשתייכות באופן הכי בהיר ויזואלית מכל מקור מידע אחר. ממש חבל להוריד, זה מסייע לכל המתעניין, וזה בסך הכל פרט די קטן, אז גם מי שזה מפריע לו יכול להבליג. נעה 21:28, 2 באוקטובר 2007 (IST)
- נעה, התמונה תשאר בערך, ואני מתכוון להוסיף לה גם אותות מערכה של צבאות נוספים. מאידך, מיקומה בתבנית הוא בעייתי ואני לא רואה שום סיבה "להבליג". זה לא תקין וזהו. אם רוצים לדעת לאן שייך אות מסוים, צריך להסתכל בעיטורי צה"ל#אותות מערכה (אחרי שאסיים, יהיו שם תמונות חופשיות). קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 23:11, 2 באוקטובר 2007 (IST)
- אני פשוט לא מסכימה איתך. זה נכון שיש את הטבלה הנחמדה הזו, אבל להגיע אליה זה לא כל כך פשוט, אפילו טיפה מסובך. אני יודעת שזה לא נשמע לך (אני רואה אותך מעקם את הפרצוף!), אבל באמת, תנסה להסתכל על העניין דרך עיניים של מישהו שלא בקיא ברזי הוויקי. זה פשוט לא נגיש מספיק. וזה פרט מידע מספיק חשוב. אני חושבת שזה מצוין שהאותות יופיעו בשני המקומות. נעה 12:40, 3 באוקטובר 2007 (IST)
- בסה"כ תבנית נועדת להקל על הכנסת פרמטרים בצורה מחזורית. אם האות מופיע בכל זאת בערך, תוציאו אותו מהתבנית אם זה כל כך עקרוני לכם. חג שמח, נעה 20:47, 3 באוקטובר 2007 (IST)
- אני פשוט לא מסכימה איתך. זה נכון שיש את הטבלה הנחמדה הזו, אבל להגיע אליה זה לא כל כך פשוט, אפילו טיפה מסובך. אני יודעת שזה לא נשמע לך (אני רואה אותך מעקם את הפרצוף!), אבל באמת, תנסה להסתכל על העניין דרך עיניים של מישהו שלא בקיא ברזי הוויקי. זה פשוט לא נגיש מספיק. וזה פרט מידע מספיק חשוב. אני חושבת שזה מצוין שהאותות יופיעו בשני המקומות. נעה 12:40, 3 באוקטובר 2007 (IST)
- נעה, התמונה תשאר בערך, ואני מתכוון להוסיף לה גם אותות מערכה של צבאות נוספים. מאידך, מיקומה בתבנית הוא בעייתי ואני לא רואה שום סיבה "להבליג". זה לא תקין וזהו. אם רוצים לדעת לאן שייך אות מסוים, צריך להסתכל בעיטורי צה"ל#אותות מערכה (אחרי שאסיים, יהיו שם תמונות חופשיות). קומולוס • שיחה בואו לעזור בתערוכה 23:11, 2 באוקטובר 2007 (IST)
עלות
[עריכת קוד מקור]כדאי לדעתי לשקול להוסיף "עלות" או "עלות משוערת" לכל צד. לגבי מלחמות מסויימות מתפרסמים נתונים רשמיים על העלויות שלהן. --אפי ב. • שיחה • 23:59, 31 בינואר 2008 (IST)
פרמטר חסר
[עריכת קוד מקור]כיום נוטים להוסיף את ראש המדינה בפרמטר "מפקד". לדעתי, זאת טעות. נכון, אמנם, שרש המדינה הוא המפקד העליון, אך בדרך כלל הוא עצמו לא משתתף בפועל המלחמה, אלא שולח נציגים מטעמו להיות מפקדים בשטח. לכן, אני מציע להוסיף פרמטר נוסף "ראש המדינה" כדי לפנות את הפרמטר הקיים למפקדים בשטח. גילגמש • שיחה 21:26, 17 באפריל 2009 (IDT)
- לדעתי זה עלול להאריך את התבנית שגם כך תופסת מקום רב בדף, אפשר לציין בסוגריים את התפקיד של כל אדם ברשימה. ומה יהיה עם שר הביטחון? ניר - שיחה 21:32, 17 באפריל 2009 (IDT)
- שר הביטחון הוא לא המפקד העליון. תפקיד זה שמור באופן מסורתי לראש המדינה. כמו כן, קיים טעם רב לציין דווקא את ראש המדינה שלו השפעה רבה מאוד על כל התהליכים שמתרחשים במדינה שבעצמם משפיעים מאוד גם על המלחמה. גילגמש • שיחה 21:40, 17 באפריל 2009 (IDT)
- אוי, נקודה מעניינת... מה בדבר מלחמות היסטוריות יותר, נאמר קרב לייפציג או ווטרלו... האם ציפור הנפש יופיע בשדה ראש המדינה או תחת מפקדים? • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 21:47, 17 באפריל 2009 (IDT)
- בשניהם, אבל זה די חריג. בדרך כלל ראשי המדינה לא השתתפו במלחמות בעצמם (יוצא הדופן הבולט הוא הרפובליקה הרומית שבה ראשי המדינה היו מפקדי צבא השדה בפועל מתוקף חוק). גילגמש • שיחה 21:50, 17 באפריל 2009 (IDT)
- אחרי מחשבה קלה, אני בעד. העובדה שמוסיפים את ראש המדינה בשדה המפקדים זו אכן טעות ביסודה. אבל צריך רק לחשוב לעומק ולהפעיל שיקול דעת רב, אם היו מספר מדינות באותו הצד, מי מבינהם יופיע בשדה הזה... (דרך אגב, שמת לב שקרב לייפציג אדום? זה לא ימשך הרבה זמן...) • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 22:01, 17 באפריל 2009 (IDT)
- ראשית, אני רוצה להבהיר: אני רוצה להוסיף את פרמטר "ראש המדינה" רק בתבנית שתלך לערכים על מלחמות ולא לקרבות. שנית, לשאלתך - אני מציע להוסיף את כל ראשי המדינה. סך הכל כמה זה כבר יכול להיות? רק במקרים נדירים יש יותר מ3-4. אם יש רשימה גדולה מדי ניתן לציין את הבולטים ולהפנות את הקורא לגוף הטקסט. לגבי לייפציג - ראיתי. גילגמש • שיחה 22:44, 17 באפריל 2009 (IDT)
- אני לא ממש מבין את ההפרדה. מה ההבדל במקרה הזה בין ראש מדינה לרמטכ"ל? שניהם לא משתתפים בקרבות אבל מקבלים את כל ההחלטות האסטרטגיות. דניאל ב. 23:20, 17 באפריל 2009 (IDT)
- זה לא נכון. ראש הממשלה לא מקבל בדרך כלל את ההחלטות האלה. ראש הממשלה מורה לצבאו לצאת למלחמה והרמטכ"ל הוא זה שקובע כיצד תנוהל מלחמה זו. כמו כן, לראש הממשלה אין נגיעה לאספקטים טקטיים כלשהם. הוא לא יכול להורות לגדוד מסוים לנוע מA לB. כמובן שיש חריגות גם למצב זה, אך ב5 או 6 אלפי שנים של לוחמה בלתי פוסקת כמעט בתולדות האנושות בדרך כלל הייתה חלוקה ברורה בין הדרג המדיני לצבאי. גילגמש • שיחה 23:22, 17 באפריל 2009 (IDT)
- זה נדמה לי גבול קצת מטושטש. אי אפשר להגיד שצ'רצ'יל לא היה ממפקדי מלחמת העולם השנייה. דניאל ב. 23:51, 17 באפריל 2009 (IDT)
- הוא אכן לא היה. הוא לא הזיז אפילו פלוגה אחת. תפקידו היה מדיני פוליטי ולא צבאי - אסטרטגי. כפי שאמרתי יתכנו חריגים, אבל באופן כללי זאת החלוקה הנכונה. גילגמש • שיחה 23:53, 17 באפריל 2009 (IDT)
- טוב, אתה המומחה. דניאל ב. 00:00, 18 באפריל 2009 (IDT)
- הוא אכן לא היה. הוא לא הזיז אפילו פלוגה אחת. תפקידו היה מדיני פוליטי ולא צבאי - אסטרטגי. כפי שאמרתי יתכנו חריגים, אבל באופן כללי זאת החלוקה הנכונה. גילגמש • שיחה 23:53, 17 באפריל 2009 (IDT)
- זה נדמה לי גבול קצת מטושטש. אי אפשר להגיד שצ'רצ'יל לא היה ממפקדי מלחמת העולם השנייה. דניאל ב. 23:51, 17 באפריל 2009 (IDT)
- זה לא נכון. ראש הממשלה לא מקבל בדרך כלל את ההחלטות האלה. ראש הממשלה מורה לצבאו לצאת למלחמה והרמטכ"ל הוא זה שקובע כיצד תנוהל מלחמה זו. כמו כן, לראש הממשלה אין נגיעה לאספקטים טקטיים כלשהם. הוא לא יכול להורות לגדוד מסוים לנוע מA לB. כמובן שיש חריגות גם למצב זה, אך ב5 או 6 אלפי שנים של לוחמה בלתי פוסקת כמעט בתולדות האנושות בדרך כלל הייתה חלוקה ברורה בין הדרג המדיני לצבאי. גילגמש • שיחה 23:22, 17 באפריל 2009 (IDT)
- אני לא ממש מבין את ההפרדה. מה ההבדל במקרה הזה בין ראש מדינה לרמטכ"ל? שניהם לא משתתפים בקרבות אבל מקבלים את כל ההחלטות האסטרטגיות. דניאל ב. 23:20, 17 באפריל 2009 (IDT)
- ראשית, אני רוצה להבהיר: אני רוצה להוסיף את פרמטר "ראש המדינה" רק בתבנית שתלך לערכים על מלחמות ולא לקרבות. שנית, לשאלתך - אני מציע להוסיף את כל ראשי המדינה. סך הכל כמה זה כבר יכול להיות? רק במקרים נדירים יש יותר מ3-4. אם יש רשימה גדולה מדי ניתן לציין את הבולטים ולהפנות את הקורא לגוף הטקסט. לגבי לייפציג - ראיתי. גילגמש • שיחה 22:44, 17 באפריל 2009 (IDT)
- אחרי מחשבה קלה, אני בעד. העובדה שמוסיפים את ראש המדינה בשדה המפקדים זו אכן טעות ביסודה. אבל צריך רק לחשוב לעומק ולהפעיל שיקול דעת רב, אם היו מספר מדינות באותו הצד, מי מבינהם יופיע בשדה הזה... (דרך אגב, שמת לב שקרב לייפציג אדום? זה לא ימשך הרבה זמן...) • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 22:01, 17 באפריל 2009 (IDT)
- בשניהם, אבל זה די חריג. בדרך כלל ראשי המדינה לא השתתפו במלחמות בעצמם (יוצא הדופן הבולט הוא הרפובליקה הרומית שבה ראשי המדינה היו מפקדי צבא השדה בפועל מתוקף חוק). גילגמש • שיחה 21:50, 17 באפריל 2009 (IDT)
- אוי, נקודה מעניינת... מה בדבר מלחמות היסטוריות יותר, נאמר קרב לייפציג או ווטרלו... האם ציפור הנפש יופיע בשדה ראש המדינה או תחת מפקדים? • עודד (Damzow) • שיחה • יש לך משנה ויקיפדית? 21:47, 17 באפריל 2009 (IDT)
- שר הביטחון הוא לא המפקד העליון. תפקיד זה שמור באופן מסורתי לראש המדינה. כמו כן, קיים טעם רב לציין דווקא את ראש המדינה שלו השפעה רבה מאוד על כל התהליכים שמתרחשים במדינה שבעצמם משפיעים מאוד גם על המלחמה. גילגמש • שיחה 21:40, 17 באפריל 2009 (IDT)
בעיה נוספת
[עריכת קוד מקור]בתבנית זו נעשה שימוש גם למלחמת אזרחים. במלחמת אזרחים יכולים להיות כמה וכמה צדדים והקורבנות של מלחמה זו הם בדרך כלל אזרחים ולא אנשי של צד ראשון או צד שני (בייחוד אם היא מתמשכת). לדוגמה ראו את התצוגה של התבנית במלחמת האזרחים בסומליה בעברית, שבה נאלצתי לצרף את כל הקורבנות לצד ראשון, וראו כיצד נעשה הדבר בתבנית המקבילה באנגלית. שבת שלום, אביהו • שיחה 22:31, 17 באפריל 2009 (IDT)
- לדעתי, לא ניתן לפתור את הבעיה הזאת במסגרת התבנית הקיימת וצריך תבנית מיוחדת לצורך כך, אבל אני לא מומחה גדול לתבניות. גילגמש • שיחה 22:42, 17 באפריל 2009 (IDT)
אבדות או נפגעים
[עריכת קוד מקור]"אבדות", עד כמה שידוע לי, אמור לבטא רק הרוגים. בתבניות רבות תחת הפרמטר הזה מצוינים גם מספרי הפצועים. האם יהיה נכון לשנות את שם הפרמטר ל"נפגעים"? הנדב הנכון - שיחה 20:27, 4 בספטמבר 2010 (IDT)
- לא. זאת שגיאה. "אבדות" מתייחס להרוגים, פצועים, נעדרים ואבדן ציוד. גילגמש • שיחה 20:40, 4 בספטמבר 2010 (IDT)
הצעה נוספת
[עריכת קוד מקור]הייתי רוצה להציע הוספת מקום לאות מערכה (תמונה) בתחתית התבנית, אני מאמין שזאת הוספה חשובה שתקפה ללפחות 90% מערכי המחלחמות/מערכות/קרבות. Jakednb - שיחה 09:32, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- אני בעד אבל בהסתייגות, מה לגבי אות מערכה מצרי למלחמת יום הכיפורים? מה לגבי אות מערכה למלחמת העולם הראשונה, איזה אות יוצג שם? • עודד (Damzow) • שיחה • אחרי לצנחנים! 13:20, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- אם לומר את האמת, הדרך הנכונה תיהיה להוסיף את כל האותות בטוב טעם (עד 3 לדוגמה..) או לחלופין את האות העיקרית של הצד המנצח אולי ולהוסיף בכתב את האותות הנוספות של אותה המלחמה. זה אולי נשמע נורא מבולגן, אבל לדעתי אין אפילו בעיה שבתחתית התבנית יהיו 4-6 (בזוגות) מקומות לאותות 30 - 40 PX. לשיקול. Jakednb - שיחה 15:29, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- אני מתנגד. למרבית מלחמות העולם אין אות כללשהו. יתרה מכך, צריך לפחות 2 אותות בשביל לפחות 2 משתתפים. מה יהיה עם מלחמת העולם השנייה? עשרות אותות? מיותר לדעתי. גילגמש • שיחה 16:27, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- אם לומר את האמת, הדרך הנכונה תיהיה להוסיף את כל האותות בטוב טעם (עד 3 לדוגמה..) או לחלופין את האות העיקרית של הצד המנצח אולי ולהוסיף בכתב את האותות הנוספות של אותה המלחמה. זה אולי נשמע נורא מבולגן, אבל לדעתי אין אפילו בעיה שבתחתית התבנית יהיו 4-6 (בזוגות) מקומות לאותות 30 - 40 PX. לשיקול. Jakednb - שיחה 15:29, 17 באוקטובר 2010 (IST)
חוסר סימטריה במקום המוקצה למלל עבור שני הצדדים הלוחמים
[עריכת קוד מקור]שלום. קיים חוסר סימטריה במקום המוקצה למלל עבור שני הצדדים הלוחמים. ראו לדוגמא קרב דוברו פולה, או החזית המקדונית במלחמת העולם הראשונה. תודה --Assayas • שיחה • 12:12, 4 באוקטובר 2011 (IST)
- בוצע • חיים 7 • לכתוב לי • י"ב בתשרי ה'תשע"ב • 16:54, 10 באוקטובר 2011 (IST)
תבנית:מלחמה
היום יש רק תאריך, שזה אנמי. לכל קרב או מלחמה יש תאריך התחלה וסיום. מבקש להוסיף:
- תאריך סיום
- משך הקרב/מלחמה. שדה זה יחושב אוטומטית
בורה בורה - שיחה 11:32, 30 במאי 2014 (IDT)
- בעד תאריך סיום. מתלבט בנוגע למשך הקרב שיחושב אוטומטית. כי אם המלחמה נמשכה 122 שנה ו-5 חודשים ויומיים, אפשר להסתפק ב-122 שנים. מה שכן, ניתן להוסיף תנאי שאם לא הוכנס הפרמטר משך קרב אז יתבצע חישוב אוטומטי (או פתרון אחר שבו לא יוצג משך הזמן הםחות רלוונטי. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:47, 30 במאי 2014 (IDT)
- יונה, זה טכני. למיטב ידיעתי תבנית חישוב גיל יודעת לעגל, ואם לא, נלמד אותה. בורה בורה - שיחה 11:50, 30 במאי 2014 (IDT)
- רעיון מבורך קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 22:26, 1 ביוני 2014 (IDT)
- יונה, זה טכני. למיטב ידיעתי תבנית חישוב גיל יודעת לעגל, ואם לא, נלמד אותה. בורה בורה - שיחה 11:50, 30 במאי 2014 (IDT)
סוף העברה. בורה בורה - שיחה 01:13, 17 ביוני 2014 (IDT)
- רעיון טוב. גילגמש • שיחה 05:45, 17 ביוני 2014 (IDT)
תקלות בתבנית:מלחמה
[עריכת קוד מקור]הוספתי בתבנית שני שדות כאמור בדף השיחה, וגם הוספתי תנאי הצגה לשלושה שדות שהיו בלי תנאי. נתקלתי במספר בעיות:
היה שם איזה פטנט שתומך במילים תאריך/התאריך, מקום/המקום, תוצאה/התוצאה. השד יודע למה, כנראה תמיכה לאחור בטקסט ישן. בדקתי בקרב קורסק, זה לא עובד עכשיו. הייתי צריך לשנות את שם הפרמטרים שזה לא מעשי בכל התבניות. תוכל לסדר?תודה למשתמש:דולב. בורה בורה - שיחה 03:42, 30 ביוני 2014 (IDT)- השדה "משך הקרב" אמור להיות מחושב אוטומטית עם תבנית "הפרש תאריכים". לא מכיר, לא רוצה לעשות נזק... תוכל לסדר את זה?
- תיקנתי את האשף ובדקתי על קרב קורסק. למרות שתבנית:קרב מפנה לתבנית:מלחמה, האשף לא מזהה את זה ואומר שלתבנית:קרב אין דף פרמטרים, כך שבעצם לא ניתן להשתמש בה עם האשף
- אין פתרון טוב. צריך להריץ בוט ולהחליף את כל המופעים של תבנית:קרב --> תבנית:מלחמה
- לאחר שתיקנתי את האשף השתמשתי ב"יצירת נתוני תבנית" כדי לעדכן את השדות לעורך החזותי. למרות שיבאתי מחדש את השדות הם לא נוספו, וגם שדות שכבר קיימים מזמן, כמו "מפה", לא נוספו. זה יוצר בעייה למי שעורך בממשק העורך החזותי
- נמצאה דרך לעדכן, אך עדיין לא מעדכן טוב. מחכים לתשובה ממוריאל
התבנית בנויה על תקן ישן ביותר. ידוע לך על איזה כלי שהופך אותה לתקן נורמלי, נגיד עם תוויות. או שצריך להסב את זה סיזיפי?תודה למשתמש:דולב. בורה בורה - שיחה 03:42, 30 ביוני 2014 (IDT)
בתודה מראש על הטיפול מכל מי שיכול. בורה בורה - שיחה 07:43, 22 ביוני 2014 (IDT)
- לא ברור למה כוונתך ב"תיקנתי את האשף": האם הכוונה לעריכת דף המשנה "פרמטרים"? אם כן, אז זה לא משפיע ישירות על "templatedata" ("נתוני התבנית"). משתמש:ערן הפעיל באופן חד פעמי בוט שעבר על כל התבניות שיש להן דף משנה "פרמטרים", ויצר בעזרת דף המשנה את "נתוני התבנית" שמשמשים את העורך החזותי. הבוט הזה לא רץ באופן סדיר - אחרי הריצה היחידה על כל התבניות הרלוונטיות, הוא לא הורץ שוב. לגבי "ייבוא פרמטרים" בעורך של משתמשת:Mooeypoo: מה בדיוק לא עובד כראוי? אילו פרמטרים עדיין חסרים אחרי לחיצה על "ייבוא נתוני תבנית"? (אם הכוונה שהעורך לא מסיר אוטומטית פרמטרים שכבר לא קיימים, זה נכון: פרמטרים כאלו צריך להסיר ידנית, למרות שבעזרת העורך זה קל מאד - לכל פרמטר יש כפתור "מחיקה" בצד שמאל). לנושא הפניות: האשף אכן לא מזהה את העובדה שתבנית אחת מפנה לתבנית אחרת. יש לכך שלושה פתרונות אפשריים: אפשר ללמד את האשף לזהות הפניות וללכת לדף המופנה, אפשר ליצור דף משנה גם להפניה, ואפשר לא להשתמש בהפניה, אלא רק בתבנית עצמה. הפתרון הנכון הוא כנראה האחרון: העתקת דף המשנה (כלומר העתקת תבנית:מלחמה/פרמטרים לתבנית:קרב/פרמטרים) אינה רצויה, והסיכוי שמישהו ילמד את האשף להתייחס נכון להפניות אינו גבוה. לדעתי לא נכון ליצור הפניות לתבניות, ועדיף פשוט לתקן את הדפים שמתתמשים בתבנית:קרב כך שישתמשו בתבניתךמלחמה. אחרי העברת כל הדפים, כדאי למחוק את ההפניה. קיפודנחש 06:58, 30 ביוני 2014 (IDT)
- ערכתי את דף המשנה "פרמטרים" והוספתי את השדות שהיו חסרים
- נכנסתי למצב עריכה ולחצתי על עדכון נתוני התבנית. נתונים עדיין חסרים, נסה בעצמך. ניסיתי מספר פעמים ב-IE11.
- כבר הפנמתי שהאשף לא יתמוך בזה ואני יוזם מהלך של שינוי השם לתבנית:מלחמה. בורה בורה - שיחה 07:06, 30 ביוני 2014 (IDT)
- בבקשה, עזור לי: אילו שדות חסרים? בדבריך למעלה הזכרת את "מפה", אבל הנתון הזה קיים. מה חסר בדיוק? קיפודנחש 07:08, 30 ביוני 2014 (IDT)
- אתה צודק. משתמש:דולב עדכן את התבנית אתמול לבקשתי. בתבנית הקודמת, שהייתה זוועה, זה לא עבד בטוח. הרצתי את זה שוב לאחר התיקון, וזה עובד, כנראה שמה שעשה תיקן את זה... אני מוחק ומנסה לייצר מחדש. בורה בורה - שיחה 07:13, 30 ביוני 2014 (IDT)
- מחיקה וייצור מחדש פותר את הבעייה חלקית. השדות נכנסים בסדר הנכון, מה שלא היה קודם כאשר רק עשיתי עדכון. קרה גרסאות קודמות. אבל הוא מנפיץ כל מיני שדות נוספים כמו "התאריך" או "!". נראה לי בעייה שמוריאל צריכה להתמודד איתה. הפניתי אותה לכאן. בורה בורה - שיחה 07:19, 30 ביוני 2014 (IDT)
- קיפודנחש השדה "משך הקרב" אמור להיות מחושב אוטומטית עם תבנית "הפרש תאריכים". לא מכיר, לא רוצה לעשות נזק... תוכל לסדר את זה? תודה. בורה בורה - שיחה 07:21, 30 ביוני 2014 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: שני דברים שונים: לגבי "התאריך": יש פרמטר כזה בתבנית. אם לא רוצים אותו, יש למחקו ידנית - אי אפשר לצפות מהכלי שיבין שזה פרמטר מיותר שקיים רק לטובת תאימות לאחור. לגבי ! - זו בעיה אמתית. היא נובעת מכך שיש כאן שימוש בתבנית בתוך תבנית, והתבנית הפנימית מכילה טבלה, והתו של פתיחת טבלה הוא (({!)) (כלומר {| בתחילת שורה, כשה | מוחלף ב((!)) בגלל השימוש בתבנית פנימית). יתכן שאפשר ללמד את הכלי לזהות את המקרה הזה, אבל לא בטוח שכדאי להתאמץ - אולי הבעיה קיימת במספר קטן מספיק של תבניות שאפשר "לוותר לו" ולנקות ידנית אחריו. לגבי "הפרש תאריכים": הסתכלתי על זה, וזה לא לגמרי טריוויאלי. קודם כל, כדי לעשות משהו שעובד, חייבים להחליט על פורמט או מספר סופי של פורמטים שמקובלים בתור "תאריך". אחר כך צריך להסכים על האופן בו מבטאים "משך זמן": למשל, עשרים וחמישה ימים - "שלושה שבועות ושלושה ימים" או "עשרים וחמישה ימים". מה עם חמש מאות ארבעים ושלושה ימים? שלושת אלפים מאתיים שושים ושבעה ימים? אחרי ששני הנושאים הללו מוסדרים, צריך לכתוב או לייבא קוד ("יחידה") שיעשה את העבודה. התנית הקיימת, תבנית:הפרש תאריכים לא מספיק גמישה כנראה. קיפודנחש 07:34, 30 ביוני 2014 (IDT)
- האם פעולת היבוא לא מתבצעת מתבנית:מלחמה/פרמטרים? שם אין "התאריך" או "התוצאה". אם זה יתבצע כך, זה יפתור גם את ה-"!". לגבי "הפרש תאריכים", אם זה לא היה מסובך, הייתי עושה לבד... . אם ניצור פעם אחת "יחידה" טובה, זה יוכל לשמש בעוד הרבה מקומות. איך אתה מציע להתקדם, ליזום דיון באולם תבניות? תוכל לבדוק מה יש כבר אצל האנגלים. אני יודע של-COORD הם יצרו יחידה די טובה. בורה בורה - שיחה 07:43, 30 ביוני 2014 (IDT)
- כפי שניסיתי להסביר בתגובה קודמת, הייבוא מדף המשנה "פרמטרים" בוצע באופן חד-פעמי על ידי הבוט של ערן. לחיצה על "ייבוא פרמטרים" מהעורך של Mooeypoo ממצה את הפרמטרים מדף התבנית עצמו (באופן דומה לאופן בו "אשף התבניות" יודע לתת רשימת פרמטרים לתבניות שאין להן דף משנה). לגבי הפרש תאריכים: בוויקיפדיה באנגלית יש כמה תבניות קרובות, אבל לא מצאתי אחת שמתאימה בדיוק למה שנחוץ כאן. תוכל להציץ (נדמלי) ב en:template:Age ולחפור משם (דרך קטגוריות ו"ראוגם") - אולי תמצא משהו שמתאים לנו בדיוק. קיפודנחש 07:51, 30 ביוני 2014 (IDT)
- האם פעולת היבוא לא מתבצעת מתבנית:מלחמה/פרמטרים? שם אין "התאריך" או "התוצאה". אם זה יתבצע כך, זה יפתור גם את ה-"!". לגבי "הפרש תאריכים", אם זה לא היה מסובך, הייתי עושה לבד... . אם ניצור פעם אחת "יחידה" טובה, זה יוכל לשמש בעוד הרבה מקומות. איך אתה מציע להתקדם, ליזום דיון באולם תבניות? תוכל לבדוק מה יש כבר אצל האנגלים. אני יודע של-COORD הם יצרו יחידה די טובה. בורה בורה - שיחה 07:43, 30 ביוני 2014 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: שני דברים שונים: לגבי "התאריך": יש פרמטר כזה בתבנית. אם לא רוצים אותו, יש למחקו ידנית - אי אפשר לצפות מהכלי שיבין שזה פרמטר מיותר שקיים רק לטובת תאימות לאחור. לגבי ! - זו בעיה אמתית. היא נובעת מכך שיש כאן שימוש בתבנית בתוך תבנית, והתבנית הפנימית מכילה טבלה, והתו של פתיחת טבלה הוא (({!)) (כלומר {| בתחילת שורה, כשה | מוחלף ב((!)) בגלל השימוש בתבנית פנימית). יתכן שאפשר ללמד את הכלי לזהות את המקרה הזה, אבל לא בטוח שכדאי להתאמץ - אולי הבעיה קיימת במספר קטן מספיק של תבניות שאפשר "לוותר לו" ולנקות ידנית אחריו. לגבי "הפרש תאריכים": הסתכלתי על זה, וזה לא לגמרי טריוויאלי. קודם כל, כדי לעשות משהו שעובד, חייבים להחליט על פורמט או מספר סופי של פורמטים שמקובלים בתור "תאריך". אחר כך צריך להסכים על האופן בו מבטאים "משך זמן": למשל, עשרים וחמישה ימים - "שלושה שבועות ושלושה ימים" או "עשרים וחמישה ימים". מה עם חמש מאות ארבעים ושלושה ימים? שלושת אלפים מאתיים שושים ושבעה ימים? אחרי ששני הנושאים הללו מוסדרים, צריך לכתוב או לייבא קוד ("יחידה") שיעשה את העבודה. התנית הקיימת, תבנית:הפרש תאריכים לא מספיק גמישה כנראה. קיפודנחש 07:34, 30 ביוני 2014 (IDT)
- קיפודנחש השדה "משך הקרב" אמור להיות מחושב אוטומטית עם תבנית "הפרש תאריכים". לא מכיר, לא רוצה לעשות נזק... תוכל לסדר את זה? תודה. בורה בורה - שיחה 07:21, 30 ביוני 2014 (IDT)
- מחיקה וייצור מחדש פותר את הבעייה חלקית. השדות נכנסים בסדר הנכון, מה שלא היה קודם כאשר רק עשיתי עדכון. קרה גרסאות קודמות. אבל הוא מנפיץ כל מיני שדות נוספים כמו "התאריך" או "!". נראה לי בעייה שמוריאל צריכה להתמודד איתה. הפניתי אותה לכאן. בורה בורה - שיחה 07:19, 30 ביוני 2014 (IDT)
- אתה צודק. משתמש:דולב עדכן את התבנית אתמול לבקשתי. בתבנית הקודמת, שהייתה זוועה, זה לא עבד בטוח. הרצתי את זה שוב לאחר התיקון, וזה עובד, כנראה שמה שעשה תיקן את זה... אני מוחק ומנסה לייצר מחדש. בורה בורה - שיחה 07:13, 30 ביוני 2014 (IDT)
- בבקשה, עזור לי: אילו שדות חסרים? בדבריך למעלה הזכרת את "מפה", אבל הנתון הזה קיים. מה חסר בדיוק? קיפודנחש 07:08, 30 ביוני 2014 (IDT)
תבנית:מלחמה / תבנית:קרב
[עריכת קוד מקור]― הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
.
שתי התבניות האלה הן היינו הך. תבנית:קרב מפנה לתבנית:מלחמה. במסגרת יצירת ההפנייה והאיחוד לא בוצעה התאמה מלאה מה שיוצר מספר בעיות. ראו שיחת תבנית:מלחמה#תקלות בתבנית:מלחמה.
אני מציע לעבור בבוט על כל המופעים של תבנית:קרב ולהפוך אותם לתבנית:מלחמה. במסגרת זו גם ישונו התאריך --> תאריך, המקום --> מקום, התוצאה --> תוצאה. הבוט גם יכול להוסיף את השדות החדשים "תאריך סיום" ו"משך הקרב" שיחושב אוטומטית. בורה בורה - שיחה 18:07, 29 ביוני 2014 (IDT)
- בעד האם לדעתכם כדאי באותה ההזדמנות גם לשנות את השם של התבנית הזו לשם שיבהיר טוב יותר כי ניתן להשתמש בתבנית גם בערכים העוסקים במלחמות וגם בערכים העוסקים בקרבות? (השם של התבנית הזו בוויקיפדיה האנגלית הנו Infobox military conflict). WikiJunkie - שיחה 18:34, 29 ביוני 2014 (IDT)
- כן זה רעיון טוב. איזה שם אתה מציע? "סכסוך צבאי"? בורה בורה - שיחה 18:53, 29 ביוני 2014 (IDT)
- מה דעתכם על "תבנית:עימות צבאי" ? WikiJunkie - שיחה 19:01, 29 ביוני 2014 (IDT)
- אם משנים את תבנית הקרב אני מבקש להוסיף שורה נוספת: בנוסף למפקדים שתהיה גם שורה לראש המדינה כי פעמים רבות שמים את ראש המדינה בתור מפקד וזה לא מדויק. כמעט תמיד ראש המדינה לא מפקד בפועל על יחידות כלשהן. במקרה שבו ראש המדינה הוא גם המפקד בפועל (למשל כמו במקרה של נפוליון) אפשר להוסיף אותו בשתי השורות. גילגמש • שיחה 06:39, 30 ביוני 2014 (IDT)
- לא משנים את תבנית הקרב כי אין דבר כזה... זה רק דף הפניה. אשר לשורה לראש המדינה, אני בעד. בורה בורה - שיחה 06:47, 30 ביוני 2014 (IDT)
- משיחה עם יוצר האשפים קיפודנחש, גם הוא ממליץ להפטר מתבנית:קרב בערכים. בורה בורה - שיחה 07:25, 30 ביוני 2014 (IDT)
- כן, התכוונתי לתבנית "סכסוך צבאי" שאתם מציעים. שימו לב להצעות שעלו בשיחה:מלחמת האזרחים בסוריה#צד שלישי. אולי כדאי להכין תבנית נפרדת למלחמות שיש בהן יותר משני צדדי או לאפשר הוספת עמודות נוספות בתבנית קיימת. אם כבר מטפלים בנושא, כדאי לסגור את כל הפינות. גילגמש • שיחה 08:48, 30 ביוני 2014 (IDT)
- אפשר להוסיף צד שלישי כמו אצל האנגלים. לא בעייה. ההצגה תצא רחבה יותר. ראה W:EN:Syrian Civil War. מתאים לך? בורה בורה - שיחה 09:01, 30 ביוני 2014 (IDT)
- כן, התכוונתי לתבנית "סכסוך צבאי" שאתם מציעים. שימו לב להצעות שעלו בשיחה:מלחמת האזרחים בסוריה#צד שלישי. אולי כדאי להכין תבנית נפרדת למלחמות שיש בהן יותר משני צדדי או לאפשר הוספת עמודות נוספות בתבנית קיימת. אם כבר מטפלים בנושא, כדאי לסגור את כל הפינות. גילגמש • שיחה 08:48, 30 ביוני 2014 (IDT)
- משיחה עם יוצר האשפים קיפודנחש, גם הוא ממליץ להפטר מתבנית:קרב בערכים. בורה בורה - שיחה 07:25, 30 ביוני 2014 (IDT)
- לא משנים את תבנית הקרב כי אין דבר כזה... זה רק דף הפניה. אשר לשורה לראש המדינה, אני בעד. בורה בורה - שיחה 06:47, 30 ביוני 2014 (IDT)
- אם משנים את תבנית הקרב אני מבקש להוסיף שורה נוספת: בנוסף למפקדים שתהיה גם שורה לראש המדינה כי פעמים רבות שמים את ראש המדינה בתור מפקד וזה לא מדויק. כמעט תמיד ראש המדינה לא מפקד בפועל על יחידות כלשהן. במקרה שבו ראש המדינה הוא גם המפקד בפועל (למשל כמו במקרה של נפוליון) אפשר להוסיף אותו בשתי השורות. גילגמש • שיחה 06:39, 30 ביוני 2014 (IDT)
- מה דעתכם על "תבנית:עימות צבאי" ? WikiJunkie - שיחה 19:01, 29 ביוני 2014 (IDT)
- כן זה רעיון טוב. איזה שם אתה מציע? "סכסוך צבאי"? בורה בורה - שיחה 18:53, 29 ביוני 2014 (IDT)
פעולות מעשיות
[עריכת קוד מקור]אני מונה פה את הפעולות המעשיות שיבוצעו על פי הדיון לעיל:
- העברת תבנית:מלחמה ותבנית:קרב --> תבנית:סכסוך צבאי
- שינוי בערכים: התאריך --> תאריך, המקום --> מקום, התוצאה --> תוצאה
- להוסיף בערכים את השדה החדש "תאריך סיום". משך הקרב יחושב אוטומטית בתבנית
- הוספה בתבנית "ראש מדינה (ראשון, שני
, שלישי)". יבוא לפני "מפקד ראשון", "מפקד שני", "מפקד שלישי"
# הוספה בתבנית "צד שלישי" (יבוא אחרי שדות צד שני)
אם אין השגות, אזמין בוט בעוד שלושה ימים בורה בורה - שיחה 09:24, 6 ביולי 2014 (IDT)
- מעביר לדף השיחה ומתחיל בעבודה. בורה בורה - שיחה 20:16, 10 ביולי 2014 (IDT)
― סוף העברה
בורה בורה - שיחה 20:20, 10 ביולי 2014 (IDT)
- רגע, בורה בורה יש שורה נוספת שהיא שייר מ"תבנית קרב" ההיסטורית - שם עימות. בהמשך זה בוטל ועבר למעלה "חלק מ". יתכן שזה משהו חשוב, צריך לחשוב על זה בכוחות משותפים. אפשר לראות את זה במבצע גשמי קיץ וגם בערכים רבים אחרים. אולי רוצים משהו תלת שלבי "שם מלחמה/קרב"-->"חלק מ" --> "שם עימות". השם "שם עימות" אינו קדוש" ואפשר לחשוב על משהו אחר. מקום שבו חלוקה תלת שלבית יכולה להיות רלוונטית היא למשל: המצור על בסטון. זהו קרב משנה של קרב גדול אחר שהוא בעצמו חלק ממערכה והיא חלק ממלחמה. הינה: המצור על בסטון --> חלק מהקרב על הבליטה--> שם עימות: החזית המערבית במלחמת העולם השנייה. אני מתייג גם את משתמש:איש שלום ומשתמש:Infidel. חלוקה זו יכולה להיות רלוונטית במקרים לא מעטים. אפשר לציין ככה סדרת מלחמות (למשל קרב ווטרלו הוא חלק מהקואליציה האנטי צרפתית השביעית שהיא בעצמה חלק ממלחמות נפוליון, מצור ירושלים בשנת 1099 הוא חלק ממסע הצלב הראשון שהוא בעצמו חלק ממסעי הצלב וכו'. לפעמים אפשר לציין בצורה זו זירה שאין לה ערך וספק שיהיה - למשל קרב בלנהיים הוא חלק מהזירה האירופית במלחמת הירושה הספרדית (מלחמת המלכה אן הוא החלק האמריקאי של המלחמה הזאת) וכך הלאה. גילגמש • שיחה 20:28, 10 ביולי 2014 (IDT)
- כן אני מודע לשדה השיירים הזה. אנו במילא עובדים בשלבים. קודם מוסיפים שדות לתבנית. אז תגידו מה אתם רוצים בדיוק. בורה בורה - שיחה 21:51, 10 ביולי 2014 (IDT)
- נראה מה החברים רוצים פה. אני עצמי לא בטוח שזה מאוד נחוץ כי זה מסרבל את העניין ואני לא בטוח שהקורא יצליח להבין את ההיררכיה הזאת. גילגמש • שיחה 22:00, 10 ביולי 2014 (IDT)
- אפשר להוריד את השורה "שם העימות", זה באמת יוצר מעט בלבול. בדקתי כמה ערכי קרבות עם חלוקה תלת שלבית, וחלקם משתמשים בזה וחלקם לא. במקום זה, פשוט ניתן לכתוב כמו בתבנית האנגלית שכוללת רק שני פרמטרים ולא שלושה. לדוגמא כך: שם המלחמה - הקרב על קן - חלק מ- המערכה בנורמנדי (מלחמת העולם השנייה). או משהו בסגנון. Infidel - שיחה 02:01, 11 ביולי 2014 (IDT)
- האמת, דווקא מצא חן בעיני הרעיון של חלוקה תלת שלבית והמצור על בסטון הוא דוגמה מובהקת. נוכל לסדר את זה בכותרת שזה יהיה מובנה בצורה בהירה. בורה בורה - שיחה 05:12, 11 ביולי 2014 (IDT)
- איך לסדר את החלוקה התלת שלבית כך שיהיה מובן לקורא? אתייג פה עוד כמה ויקיפדים שעוסקים בקרבות ובמלחמות: משתמש:Gbenny, משתמש:אלעדב., משתמש:Jake. גילגמש • שיחה 06:04, 11 ביולי 2014 (IDT)
- האמת, דווקא מצא חן בעיני הרעיון של חלוקה תלת שלבית והמצור על בסטון הוא דוגמה מובהקת. נוכל לסדר את זה בכותרת שזה יהיה מובנה בצורה בהירה. בורה בורה - שיחה 05:12, 11 ביולי 2014 (IDT)
- אפשר להוריד את השורה "שם העימות", זה באמת יוצר מעט בלבול. בדקתי כמה ערכי קרבות עם חלוקה תלת שלבית, וחלקם משתמשים בזה וחלקם לא. במקום זה, פשוט ניתן לכתוב כמו בתבנית האנגלית שכוללת רק שני פרמטרים ולא שלושה. לדוגמא כך: שם המלחמה - הקרב על קן - חלק מ- המערכה בנורמנדי (מלחמת העולם השנייה). או משהו בסגנון. Infidel - שיחה 02:01, 11 ביולי 2014 (IDT)
- נראה מה החברים רוצים פה. אני עצמי לא בטוח שזה מאוד נחוץ כי זה מסרבל את העניין ואני לא בטוח שהקורא יצליח להבין את ההיררכיה הזאת. גילגמש • שיחה 22:00, 10 ביולי 2014 (IDT)
- כן אני מודע לשדה השיירים הזה. אנו במילא עובדים בשלבים. קודם מוסיפים שדות לתבנית. אז תגידו מה אתם רוצים בדיוק. בורה בורה - שיחה 21:51, 10 ביולי 2014 (IDT)
- רגע, בורה בורה יש שורה נוספת שהיא שייר מ"תבנית קרב" ההיסטורית - שם עימות. בהמשך זה בוטל ועבר למעלה "חלק מ". יתכן שזה משהו חשוב, צריך לחשוב על זה בכוחות משותפים. אפשר לראות את זה במבצע גשמי קיץ וגם בערכים רבים אחרים. אולי רוצים משהו תלת שלבי "שם מלחמה/קרב"-->"חלק מ" --> "שם עימות". השם "שם עימות" אינו קדוש" ואפשר לחשוב על משהו אחר. מקום שבו חלוקה תלת שלבית יכולה להיות רלוונטית היא למשל: המצור על בסטון. זהו קרב משנה של קרב גדול אחר שהוא בעצמו חלק ממערכה והיא חלק ממלחמה. הינה: המצור על בסטון --> חלק מהקרב על הבליטה--> שם עימות: החזית המערבית במלחמת העולם השנייה. אני מתייג גם את משתמש:איש שלום ומשתמש:Infidel. חלוקה זו יכולה להיות רלוונטית במקרים לא מעטים. אפשר לציין ככה סדרת מלחמות (למשל קרב ווטרלו הוא חלק מהקואליציה האנטי צרפתית השביעית שהיא בעצמה חלק ממלחמות נפוליון, מצור ירושלים בשנת 1099 הוא חלק ממסע הצלב הראשון שהוא בעצמו חלק ממסעי הצלב וכו'. לפעמים אפשר לציין בצורה זו זירה שאין לה ערך וספק שיהיה - למשל קרב בלנהיים הוא חלק מהזירה האירופית במלחמת הירושה הספרדית (מלחמת המלכה אן הוא החלק האמריקאי של המלחמה הזאת) וכך הלאה. גילגמש • שיחה 20:28, 10 ביולי 2014 (IDT)
דוגמה לחלוקה תלת שלבית
[עריכת קוד מקור]הנה דוגמה במבצע ברברוסה. התעלמו מהשמות, ניתן איזה שמות שתהיה עליהם הסכמה. נראה לי אחלה. בורה בורה - שיחה 06:41, 11 ביולי 2014 (IDT)
- כן זה נראה טוב. אולי במקום "קרב משנה" שזה שם מטעה לפי דעתי אפשר להשתמש ב"מערכה". גילגמש • שיחה 06:52, 11 ביולי 2014 (IDT)
- עכשיו? בורה בורה - שיחה 07:01, 11 ביולי 2014 (IDT)
- נראה טוב. נמתין לתגובות של החברים. גילגמש • שיחה 07:06, 11 ביולי 2014 (IDT)
- אולי כדאי להחליף בין המערכה לחלק מ-? Infidel - שיחה 20:39, 11 ביולי 2014 (IDT)
- אם יש הסכמה על העיקרון אני יכול להחליף למה שבא לכם... איך אתה מציע את שם הרמה הגבוהה והרמה שמתחתיה? אני מציע "מלחמה" ומתחתיה "מערכה". בורה בורה - שיחה 20:52, 11 ביולי 2014 (IDT)
- לא יהיה הגיוני יותר לשים קודם את המערכה ומתחתיה מלחמה? Infidel - שיחה 20:58, 11 ביולי 2014 (IDT)
- כן, זה נשמע הגיוני יותר. גילגמש • שיחה 21:03, 11 ביולי 2014 (IDT)
- ככה? גילגמש, Infidel אתם צריכים להגדיר לי איזה שדה עובר לאן. (עימות, מלחמה וכו') בורה בורה - שיחה 21:13, 11 ביולי 2014 (IDT)
- כן, ככה. צריך לחשוב גם על סדרת מלחמות שהן חלק מאירוע אחד כמו למשל: קרב אוסטרליץ שהוא חלק מהקואליציה האנטי צרפתית השלישית שהיא בעצמה חלק ממלחמות נפוליון. הקוליציה השלישית היא לא מערכה, אלא מלחמה בזכות עצמה (היה הסכם שלום שקדם לה והסכם שלום שסיים אותה). גילגמש • שיחה 21:17, 11 ביולי 2014 (IDT)
- אפשר לעשות הכל. צריך רק להתרגל... למשל בתבנית:עיר הגדרנו פרמטר דינמי "יחידה שלטונית ראשונה". אז פה נגדיר את "שם הסכסוך" (מערכה, קרב, עימות מזויין, מלחמה וכו') ובתוכן את השם. ראה למשל בערך אוהיו איך זה מתבצע. מתאים? בורה בורה - שיחה 21:28, 11 ביולי 2014 (IDT)
- באוהיו אין דירוג. אני מציע שנמתין כמה ימים לתגובות של משתתפים נוספים ואז נראה מה הרוב רוצה. גילגמש • שיחה 21:38, 11 ביולי 2014 (IDT)
- טעות... ראה למשל בוסטון:
- באוהיו אין דירוג. אני מציע שנמתין כמה ימים לתגובות של משתתפים נוספים ואז נראה מה הרוב רוצה. גילגמש • שיחה 21:38, 11 ביולי 2014 (IDT)
- אפשר לעשות הכל. צריך רק להתרגל... למשל בתבנית:עיר הגדרנו פרמטר דינמי "יחידה שלטונית ראשונה". אז פה נגדיר את "שם הסכסוך" (מערכה, קרב, עימות מזויין, מלחמה וכו') ובתוכן את השם. ראה למשל בערך אוהיו איך זה מתבצע. מתאים? בורה בורה - שיחה 21:28, 11 ביולי 2014 (IDT)
- כן, ככה. צריך לחשוב גם על סדרת מלחמות שהן חלק מאירוע אחד כמו למשל: קרב אוסטרליץ שהוא חלק מהקואליציה האנטי צרפתית השלישית שהיא בעצמה חלק ממלחמות נפוליון. הקוליציה השלישית היא לא מערכה, אלא מלחמה בזכות עצמה (היה הסכם שלום שקדם לה והסכם שלום שסיים אותה). גילגמש • שיחה 21:17, 11 ביולי 2014 (IDT)
- ככה? גילגמש, Infidel אתם צריכים להגדיר לי איזה שדה עובר לאן. (עימות, מלחמה וכו') בורה בורה - שיחה 21:13, 11 ביולי 2014 (IDT)
- כן, זה נשמע הגיוני יותר. גילגמש • שיחה 21:03, 11 ביולי 2014 (IDT)
- לא יהיה הגיוני יותר לשים קודם את המערכה ומתחתיה מלחמה? Infidel - שיחה 20:58, 11 ביולי 2014 (IDT)
- אם יש הסכמה על העיקרון אני יכול להחליף למה שבא לכם... איך אתה מציע את שם הרמה הגבוהה והרמה שמתחתיה? אני מציע "מלחמה" ומתחתיה "מערכה". בורה בורה - שיחה 20:52, 11 ביולי 2014 (IDT)
- אולי כדאי להחליף בין המערכה לחלק מ-? Infidel - שיחה 20:39, 11 ביולי 2014 (IDT)
- נראה טוב. נמתין לתגובות של החברים. גילגמש • שיחה 07:06, 11 ביולי 2014 (IDT)
- עכשיו? בורה בורה - שיחה 07:01, 11 ביולי 2014 (IDT)
אז כאן יהיה משהו דומה.
- סוג הארוע=קואליציה ביו מדינות
- שם הארוע=הקואליציה האנטי צרפתית השלישית
בורה בורה - שיחה 22:40, 11 ביולי 2014 (IDT)
- רעיון יצירת תבנית לקואליציה צבאית (או פוליטית) הוא טוב, אבל אני לא דיברתי על זה, אלא על מלחמה שהיא שלב בסדרת מלחמות. גילגמש • שיחה 22:50, 11 ביולי 2014 (IDT)
- זו לא תבנית. רק שם דינמי. אין לי שם טוב כרגע, אבל אתה יכול לשים פה למשל גם:
- סוג הארוע=החזית המערבית
- שם הארוע=הפלישה לנורמנדי
- בקיצור, גמישות רחבה יותר לכל מיני דברים מאשר רק מלחמה ומערכה שלא תמיד מכסים את הכל. בורה בורה - שיחה 23:05, 11 ביולי 2014 (IDT)
- נראה טוב. גילגמש • שיחה 21:00, 13 ביולי 2014 (IDT)
- בקיצור, גמישות רחבה יותר לכל מיני דברים מאשר רק מלחמה ומערכה שלא תמיד מכסים את הכל. בורה בורה - שיחה 23:05, 11 ביולי 2014 (IDT)
סיום שלב א'
[עריכת קוד מקור]עיינו משמאל. ככה תראה התבנית אם ממלאים את כל השדות. בשלב שלפני הרצת הבוט עדיין נותרים השדות "שם העימות" ו"חלק מ", ולכן יש כפילות מסויימת. בסוף ירדתי מהרעיון של "סוג ארוע". זה עלול להיות לכמה מסובך מדי. המבנה משמאל שומר על המסגרת הקיימת היום. אם אין עוד הערות, אני מעביר את החלק הזה ביום שני. בורה בורה - שיחה 03:40, 14 ביולי 2014 (IDT)
- ישמתי את שלב א'. ראו דוגמה בקרב ורדן. בורה בורה - שיחה 05:43, 15 ביולי 2014 (IDT)
מפרט לבוטים
[עריכת קוד מקור]בוט תבנית:קרב:
- העברת תבנית:קרב --> תבנית:סכסוך צבאי
- שינוי "שם הקרב" --> "שם הסכסוך"
- אם יש תוכן בשדה "שם הקרב" --> "שם הסכסוך" אחרת להעביר מ"שם המלחמה" --> "שם הסכסוך". אם שניהם ריקים או לא קיימים, להעביר את שם הערך
- בתבניות מופיע אחד ורק אחד מבין הפרמטרים (({שם הקרב))} ו(({שם המלחמה))}? אופקאלף • שיחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ד • 08:50, 17 ביולי 2014 (IDT)
- ממש לא. לפעמים אחד לפעמים שניהם, יתכן שאף אחד... בורה בורה - שיחה 09:44, 17 ביולי 2014 (IDT)
- בתבניות מופיע אחד ורק אחד מבין הפרמטרים (({שם הקרב))} ו(({שם המלחמה))}? אופקאלף • שיחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ד • 08:50, 17 ביולי 2014 (IDT)
- שינוי בערכים: התאריך --> תאריך, המקום --> מקום, התוצאה --> תוצאה
- להוסיף בערכים את השדה החדש "תאריך סיום". (יש להזהר לא לשים פרמטר ריק אם הוא כבר קיים! במספר ערכים כבר נכנסו פרמטרים אלה.)
- להוסיף בערכים את השדות החדשים "מלחמה" ו"מערכה". (יש להזהר לא לשים פרמטר ריק אם הוא כבר קיים! במספר ערכים כבר נכנסו פרמטרים אלה.)
- ללא תוכן? אופקאלף • שיחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ד • 08:50, 17 ביולי 2014 (IDT)
- למה ללא תוכן? ראה את הסעיפים הבאים?
- ללא תוכן? אופקאלף • שיחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ד • 08:50, 17 ביולי 2014 (IDT)
- להעביר את השדה "שם העימות" --> "מלחמה" ולמחוק אותו
- להעביר את השדה "חלק מ" --> "מערכה" ולמחוק אותו
- בשניהם: את מי למחוק? אופקאלף • שיחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ד • 08:50, 17 ביולי 2014 (IDT)
- למחוק את שניהם לאחר ההעברה. הם לא קיימים בתבנית:סכסוך צבאי.
- בשניהם: את מי למחוק? אופקאלף • שיחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ד • 08:50, 17 ביולי 2014 (IDT)
- צד ראשון-אבדות --> צד ראשון-אבידות (על פי המלצה בייעוץ לשוני)
- צד שני-אבדות --> צד שני-אבידות
בורה בורה - שיחה 09:44, 17 ביולי 2014 (IDT)
בוט תבנית:מלחמה:
- העברת תבנית:מלחמה --> תבנית:סכסוך צבאי
- שינוי "שם המלחמה" --> "שם הסכסוך"
- אם יש תוכן בשדה "שם הקרב" --> "שם הסכסוך" אחרת להעביר מ"שם המלחמה" --> "שם הסכסוך". אם שניהם ריקים או לא קיימים, להעביר את שם הערך
- שינוי בערכים: התאריך --> תאריך, המקום --> מקום, התוצאה --> תוצאה
- להוסיף בערכים את השדה החדש "תאריך סיום". (יש להזהר לא לשים פרמטר ריק אם הוא כבר קיים! במספר ערכים כבר נכנסו פרמטרים אלה.)
- להוסיף בערכים את השדות החדשים "מלחמה" ו"מערכה". (יש להזהר לא לשים פרמטר ריק אם הוא כבר קיים! במספר ערכים כבר נכנסו פרמטרים אלה.)
- להעביר את השדה "שם העימות" --> "מערכה" ולמחוק אותו
- להעביר את השדה "חלק מ" --> "מלחמה" ולמחוק אותו
- צד ראשון-אבדות --> צד ראשון-אבידות (על פי המלצה בייעוץ לשוני)
- צד שני-אבדות --> צד שני-אבידות
לעיונכם, בייחוד מספר 7 ו-8 במפרט. בורה בורה - שיחה 03:53, 14 ביולי 2014 (IDT)
- כדי לראות כיצד יראה ערך לאחר ריצת הבוט ראו הדגמה במבצע ברברוסה. הערך הזה משתמש כעת בתבנית:סכסוך צבאי. בורה בורה - שיחה 04:47, 14 ביולי 2014 (IDT)
- אם אתם תמהים למה משנים ומוחקים שדות, הסיבה היא שבזמן האיחוד ההיסטורי בין תבניות קרב ומלחמה, היו בתבניות שמות שונים, וזה לא נוקה. כך נוצר ערב רב של שמות ואיותים שונים. זה יתוקן עכשיו. בורה בורה - שיחה 07:42, 18 ביולי 2014 (IDT)
מפרט לבוט מכין
[עריכת קוד מקור]- רשימה של כל התבניות בהן גם שדה "חלק מ" וגם שדה "שם העימות" מאוכלסים. יש להציג את שם הערך, סוג התבנית (מלחמה או קרב) ותוכן שני השדות.
- צריך לזהות את כל המקומות בהם בשדה "תאריך" או "התאריך" יש טווח ולא תאריך בודד. על אלה נצטרך לעבור ידנית ולהוסיף "תאריך סיום". אפשרי לנתח את זה? אם לא, תן רשימה של כולם
- רשימה של ערכים בהם התאריך אינו במבנה סטנדרטי של 25 בפברואר 1776. צריכים מבנה זה כדי לעשות חישוב "משך הקרב" אוטומטית
- תבניות בהם גם "שם הקרב" וגם "שם המלחמה" מאוכלסים
הערה: 2 ו-3 יכולים עקרונית לרוץ גם אחרי ההסבה. אם אתה יודע לנתח ולחלץ את "תאריך סיום" באופן אוטומטי מהטווח, תוכל כמובן גם לעדכן את השדה. יחסוך ים עבודה. בורה בורה - שיחה 10:48, 18 ביולי 2014 (IDT)
- טווח הכוונה כל משהו שמכיל מקף? לגבי 3, כולל קישורים? (חובה? אופציונלי?) אופקאלף • שיחה • כ' בתמוז ה'תשע"ד • 10:51, 18 ביולי 2014 (IDT)
- טווח: כן. ראה למשל מלחמת יום הכיפורים. שים לב שלא תמיד כתבו את השנה בשדה הטווח הראשון. לא משנה אם זה תאריך מקושר או לא, העיקר שיהיה במבנה. למשל הדו"ח אמור להוציא את מלחמת יום הכיפורים כי השדה הראשון אינו במבנה סטנדרטי. בורה בורה - שיחה 10:58, 18 ביולי 2014 (IDT)
- בסדר. ברשותך, זה ייקח עוד כמה ימים כי יש משהו אחר שאני רוצה לסיים לפני שאני ניגש לזה. אופקאלף • שיחה • כ"ב בתמוז ה'תשע"ד • 12:56, 20 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף, מה המצב? בורה בורה - שיחה 08:30, 27 ביולי 2014 (IDT)
- טוב, אשב על זה היום. אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 09:48, 27 ביולי 2014 (IDT)
- בורה בורה, התחלתי עם ((קרב)). בעיה מספר 2 מוכלת בבעיה מספר 3 (אם זה מכיל טווח אז ממילא המבנה של התאריך אינו סטנדרטי). בעיה מספר 1 נמצאת במשתמש:בורה בורה/בעיה מספר 1, וכנ"ל משתמש:בורה בורה/בעיה מספר 3. אם זה טוב, אמשיך עם ((מלחמה)). אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 11:11, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף, איך שראיתי את התוצאות, אמרתי לעצמי זה קצת מדי. עברתי על התוצאות והנה תיקונים למפרט:
- אופקאלף, מה המצב? בורה בורה - שיחה 08:30, 27 ביולי 2014 (IDT)
- בסדר. ברשותך, זה ייקח עוד כמה ימים כי יש משהו אחר שאני רוצה לסיים לפני שאני ניגש לזה. אופקאלף • שיחה • כ"ב בתמוז ה'תשע"ד • 12:56, 20 ביולי 2014 (IDT)
- טווח: כן. ראה למשל מלחמת יום הכיפורים. שים לב שלא תמיד כתבו את השנה בשדה הטווח הראשון. לא משנה אם זה תאריך מקושר או לא, העיקר שיהיה במבנה. למשל הדו"ח אמור להוציא את מלחמת יום הכיפורים כי השדה הראשון אינו במבנה סטנדרטי. בורה בורה - שיחה 10:58, 18 ביולי 2014 (IDT)
- תאריך מסוג 21 בינואר 338 לפנה"ס לא זוהה נכון. זהו תאריך חוקי ועל כן לא יופיע בפלט
- יש לבדוק גם שדות מסוג "התאריך". ראה למשל המצור על צור (332 לפנה"ס). זה יוסיף המון מופעים...
- הוספתי בקשה נוספת: תבניות בהם גם "שם הקרב" וגם "שם המלחמה" מאוכלסים
אנא הרץ שוב, "קרב" בלבד. בורה בורה - שיחה 13:16, 27 ביולי 2014 (IDT)
- זה מסובך לדאוג גם למופעים מהסוג של מספר 1. נסתדר איתם... תיכף אריץ. אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 13:20, 27 ביולי 2014 (IDT)
- . אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 13:32, 27 ביולי 2014 (IDT)
- טוב... זה קצת הרבה. אם אתה רוצה, אפשר לנסות לעשות שטווח תאריכים שכתוב נורמלי עם מקף יוחלף בשני השדות המתאימים, אבל אני צריך לשבת על זה אם כן. זה כבר יהיה יותר מאוחר. אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 13:33, 27 ביולי 2014 (IDT)
מה עם בעייה מספר 4?ראיתי שהיא יחד עם בעייה 1- ידעתי שיהיו הרבה. אני אתקן מה שלא טריויאלי. השאר יצטרכו לחכות לבוט שלך שיפצל אותם לשני שדות. בורה בורה - שיחה 13:36, 27 ביולי 2014 (IDT)
- עדיין ראיתי שתאריכים לפנה"ס מדווחים. יש המון שהפיצול האוטומטי יסדר, וחבל לעבור על הרשימה הארוכה. תן ריצה מתקנת ואח"כ שוב ריצה מכינה. בורה בורה - שיחה 13:48, 27 ביולי 2014 (IDT)
- הנה דוגמה. זה בסדר? להמשיך? אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 17:20, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף,
- למה נוספה לך שם שורה בהתחלה "|0="? מיותר
- יש אפשרות להוסיף את השורות במקומן הטבעי ולא בסוף?
- אתה יודע לטפל גם בתאריכים מסוג "אוקטובר 1987"?
- אני בינתיים מנקה כל מה שיהיה קשה לבוט...
- תן דוגמה מעודכנת. בורה בורה - שיחה 17:27, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אין מה לעשות, כשיש קרב|, אז הוא עושה בעיות. זה לא נורא.
- יש אפשרות אבל זה סתם עבודה מיותרת לדעתי.
- אפשר לטפל, כן. זה עוד עבודה אבל אם זה חשוב אז אסדר את זה. אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 17:37, 27 ביולי 2014 (IDT)
- טוב, אם זה תמיד "|0=" נסיר את זה בבוט אח"כ. אומנם לא רואים את זה, אבל זה יבלבל קוראים עתידיים.
- יש לי נסיון מתבנית:עיר. בזמנו הוסיפו שורות נוספות בסוף, למשל מחוז או נפה. ואז בא מישהו ומוסיף מחוז במקומו, שזה איזה 20 שורות למעלה, ולא מבין למה זה לא מוצג... לא מוצג כי המופע האחרון קובע. לכן אם אפשר במקומו, זה ממש עדיף
- אפשר לוותר. להערכתי אין הרבה ונתקן ידנית. אבל חייבים לסדר את זה שתאריכים לפנה"ס מדווחים, כי אחרת יוצא דו"ח ענק. בורה בורה - שיחה 17:59, 27 ביולי 2014 (IDT)
- [1]. אני אנסה לראות מה אפשר לעשות לגבי המיקום. אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 18:01, 27 ביולי 2014 (IDT)
- עכשיו כשאני חושב על זה, זה לא משנה. אם ממילא ממירים את התבנית, אנו נקבע את הסדר להיות איך שאנחנו רוצים, לא משנה מה הסדר המקורי. גם האפס לא יפריע. העיקר בשלב הזה הוא שהערכים יהיו נכונים. אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 18:09, 27 ביולי 2014 (IDT)
- מה לגבי "=" --> " = ". למה שינוי זה? פעם קודמת שעשית ככה בריצת האפיפיורים זה עשה בעיות ונזקקנו לערן. בורה בורה - שיחה 18:34, 27 ביולי 2014 (IDT)
- זה הכל אוטומטי, כי כך נהוג להשתמש בפרמטרים בתבניות. זה בעיה רק אם יש תנאי קיום על הפרמטרים וגם אז זה לא אמור לעשות בעיה (צריך לבדוק למה). אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 19:12, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף גמרתי לעבור על כל משתמש:בורה בורה/בעיה מספר 3. כיוון שעבדתי במקביל לבוט, הבוט לא סיים את כולם. אנא הרץ אותו שוב, ולאחרין את הבוט המקדים שנראה שהכל נקי ומה יש לתקן ידנית. בורה בורה - שיחה 19:22, 27 ביולי 2014 (IDT)
- [2]. אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 19:41, 27 ביולי 2014 (IDT)
- למה הוא לא שינה את מבצע עופרת יצוקה ודומיו? בורה בורה - שיחה 19:47, 27 ביולי 2014 (IDT)
- הממ.... סוג אחר של מקף. אריץ גם על זה... אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 19:48, 27 ביולי 2014 (IDT)
- סיימתי. אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 20:17, 27 ביולי 2014 (IDT)
- הממ.... סוג אחר של מקף. אריץ גם על זה... אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 19:48, 27 ביולי 2014 (IDT)
- למה הוא לא שינה את מבצע עופרת יצוקה ודומיו? בורה בורה - שיחה 19:47, 27 ביולי 2014 (IDT)
- [2]. אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 19:41, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף גמרתי לעבור על כל משתמש:בורה בורה/בעיה מספר 3. כיוון שעבדתי במקביל לבוט, הבוט לא סיים את כולם. אנא הרץ אותו שוב, ולאחרין את הבוט המקדים שנראה שהכל נקי ומה יש לתקן ידנית. בורה בורה - שיחה 19:22, 27 ביולי 2014 (IDT)
- זה הכל אוטומטי, כי כך נהוג להשתמש בפרמטרים בתבניות. זה בעיה רק אם יש תנאי קיום על הפרמטרים וגם אז זה לא אמור לעשות בעיה (צריך לבדוק למה). אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 19:12, 27 ביולי 2014 (IDT)
- מה לגבי "=" --> " = ". למה שינוי זה? פעם קודמת שעשית ככה בריצת האפיפיורים זה עשה בעיות ונזקקנו לערן. בורה בורה - שיחה 18:34, 27 ביולי 2014 (IDT)
- עכשיו כשאני חושב על זה, זה לא משנה. אם ממילא ממירים את התבנית, אנו נקבע את הסדר להיות איך שאנחנו רוצים, לא משנה מה הסדר המקורי. גם האפס לא יפריע. העיקר בשלב הזה הוא שהערכים יהיו נכונים. אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 18:09, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף,
- הנה דוגמה. זה בסדר? להמשיך? אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 17:20, 27 ביולי 2014 (IDT)
בוט מכין (תבנית מלחמה)
[עריכת קוד מקור]יפה, גמרנו את ההכנה של תבנית:קרב. הרץ עכשיו הכנה על תבנית:מלחמה. שים לב שהוא מדווח גם תאריך חוקי כמו 19. אולי תעדכן אותו לפני הריצה? בורה בורה - שיחה 20:31, 27 ביולי 2014 (IDT)
- לא הבנתי מה צריך לעדכן. אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 21:09, 27 ביולי 2014 (IDT)
- כתבת לעיל "בורה בורה, התחלתי עם ((קרב)). בעיה מספר 2 מוכלת בבעיה מספר 3 (אם זה מכיל טווח אז ממילא המבנה של התאריך אינו סטנדרטי). בעיה מספר 1 נמצאת במשתמש:בורה בורה/בעיה מספר 1, וכנ"ל משתמש:בורה בורה/בעיה מספר 3. אם זה טוב, אמשיך עם ((מלחמה)). אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 11:11, 27 ביולי 2014 (IDT)". אז עכשיו צריך אותו דבר בדיוק מה שעשינו על תבנית:מלחמה. בורה בורה - שיחה 21:11, 27 ביולי 2014 (IDT)
- לא, התכוונתי ל"שים לב שהוא מדווח גם תאריך חוקי כמו... אולי תעדכן...". אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 21:13, 27 ביולי 2014 (IDT)
- ראה את גמלא (יישוב עתיק). למה הוא דיווח אותו? בורה בורה - שיחה 21:47, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אה... כי זה לא תאריך. הוא דיווח כל מה שלא בצורה של 25 במאי 1942 (וצריך ארבע ספרות שנה). אני לא חושב שיהיו כל כך הרבה מקרים כאלה כך שצריך להתייחס לזה. אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 21:57, 27 ביולי 2014 (IDT)
- ראה את גמלא (יישוב עתיק). למה הוא דיווח אותו? בורה בורה - שיחה 21:47, 27 ביולי 2014 (IDT)
- לא, התכוונתי ל"שים לב שהוא מדווח גם תאריך חוקי כמו... אולי תעדכן...". אופקאלף • שיחה • א' באב ה'תשע"ד • 21:13, 27 ביולי 2014 (IDT)
- כתבת לעיל "בורה בורה, התחלתי עם ((קרב)). בעיה מספר 2 מוכלת בבעיה מספר 3 (אם זה מכיל טווח אז ממילא המבנה של התאריך אינו סטנדרטי). בעיה מספר 1 נמצאת במשתמש:בורה בורה/בעיה מספר 1, וכנ"ל משתמש:בורה בורה/בעיה מספר 3. אם זה טוב, אמשיך עם ((מלחמה)). אופקאלף • שיחה • כ"ט בתמוז ה'תשע"ד • 11:11, 27 ביולי 2014 (IDT)". אז עכשיו צריך אותו דבר בדיוק מה שעשינו על תבנית:מלחמה. בורה בורה - שיחה 21:11, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף אתה מריץ את הבוט המכין על תבנית:מלחמה? ערן כבר הכין פתרון יפה להצגת משך הקרב, שרק צריך עוד שיפורים קלים. בורה בורה - שיחה 08:15, 29 ביולי 2014 (IDT)
- אין לי שמץ של זמן בימים הקרובים אז אני צריך למצוא זמן לעשות את זה. הרצתי כבר את הפיצול של תאריך ההתחלה ותאריך הסיום. מחר בטוח אעשה את זה, אולי גם היום. אופקאלף • שיחה • ב' באב ה'תשע"ד • 09:42, 29 ביולי 2014 (IDT)
- 1, 2. אופקאלף • שיחה • ג' באב ה'תשע"ד • 11:33, 30 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף, את משתמש:בורה בורה/בעיה מספר 3 הרצת על תבנית:קרב שכבר סיימנו. הרץ את זה על תבנית:מלחמה. בורה בורה - שיחה 03:08, 31 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף, חסוך לי עבודה. קודם הרץ את בוט פיצול התאריכים על תבנית:מלחמה. את קרב ים האלמוגים למשל הוא יכול לעדכן לבד. אחר כך הרץ שוב את בוט התאריכים השגויים, שאותם יש לעדכן ידנית. בורה בורה - שיחה 11:07, 31 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף, ראיתי את הדיווח החדש ואני עדיין חושב שהדיווח נרחב מדי. ראיתי למשל את המצור על דוברובניק ולא רואה שם בעייה. נכון שאין שם תאריך מדויק, אבל התבנית שיצרנו מסתדרת עם זה! אלו יותר מדי ערכים לעבור עליהם. אם קשה לך לתכנת את זה, אולי פשוט תציג את תוכן השדה, ואז לא צריך ללכת לערך. מהדף עצמו אני רואה אם התאריך "כשר". בורה בורה - שיחה 20:25, 31 ביולי 2014 (IDT)
- זה לא מתאים כי אין שנה. בכל מקרה, זה רעיון טוב. אציג את השדה. אופקאלף • שיחה • ה' באב ה'תשע"ד • 21:07, 31 ביולי 2014 (IDT)
- . שים לב שיש לא מעט שגיאות בחישוב התאריך (לדוגמה בדף האחרון שערכתי). אופקאלף • שיחה • ה' באב ה'תשע"ד • 21:20, 31 ביולי 2014 (IDT)
- 98% מהשגיאות נוצרות כאשר שדה "תאריך סיום" לא קיים. בקשתי עזרה מערן אבל אם אתה יודע לתקן - תבורך. בורה בורה - שיחה 22:23, 31 ביולי 2014 (IDT)
- . שים לב שיש לא מעט שגיאות בחישוב התאריך (לדוגמה בדף האחרון שערכתי). אופקאלף • שיחה • ה' באב ה'תשע"ד • 21:20, 31 ביולי 2014 (IDT)
- זה לא מתאים כי אין שנה. בכל מקרה, זה רעיון טוב. אציג את השדה. אופקאלף • שיחה • ה' באב ה'תשע"ד • 21:07, 31 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף, ראיתי את הדיווח החדש ואני עדיין חושב שהדיווח נרחב מדי. ראיתי למשל את המצור על דוברובניק ולא רואה שם בעייה. נכון שאין שם תאריך מדויק, אבל התבנית שיצרנו מסתדרת עם זה! אלו יותר מדי ערכים לעבור עליהם. אם קשה לך לתכנת את זה, אולי פשוט תציג את תוכן השדה, ואז לא צריך ללכת לערך. מהדף עצמו אני רואה אם התאריך "כשר". בורה בורה - שיחה 20:25, 31 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף, חסוך לי עבודה. קודם הרץ את בוט פיצול התאריכים על תבנית:מלחמה. את קרב ים האלמוגים למשל הוא יכול לעדכן לבד. אחר כך הרץ שוב את בוט התאריכים השגויים, שאותם יש לעדכן ידנית. בורה בורה - שיחה 11:07, 31 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף, את משתמש:בורה בורה/בעיה מספר 3 הרצת על תבנית:קרב שכבר סיימנו. הרץ את זה על תבנית:מלחמה. בורה בורה - שיחה 03:08, 31 ביולי 2014 (IDT)
- 1, 2. אופקאלף • שיחה • ג' באב ה'תשע"ד • 11:33, 30 ביולי 2014 (IDT)
- אין לי שמץ של זמן בימים הקרובים אז אני צריך למצוא זמן לעשות את זה. הרצתי כבר את הפיצול של תאריך ההתחלה ותאריך הסיום. מחר בטוח אעשה את זה, אולי גם היום. אופקאלף • שיחה • ב' באב ה'תשע"ד • 09:42, 29 ביולי 2014 (IDT)
- אופקאלף, עבדתי קשה כדי לחסל לפחות סוג אחד של בעיות. אבקשך:
- להריץ את בוט הפיצול
- להריץ את הבוט שמחפש כפילות "חלק מ" ו"עימות". אולי זה אותו בוט. הוא צריך להוציא דו"ח ריק (אני מקווה)
- בוט שעובר על כל הערכים שיש בהם תבנית קרב או תבנית מלחמה, ובמידה ואין "תאריך סיום", להוסיף שורה ריקה כזו. זה ינקה לנו מאות שגיאות תאריך שיש כרגע
- יש למעלה מ-200 "תאריכים לא חוקיים" שהם למעשה רק שנה, או לפנה"ס או חודש ושנה. כל אלה קומבינות ש"טווח תאריכים" יודע להתמודד איתם. תוכל לשפר את הבוט שלא יציג אותם ואת הבוט המפצל שידע לפצל אותם? זה ממש המון עבודה ידנית! בורה בורה - שיחה 09:03, 1 באוגוסט 2014 (IDT)
- היי בורה,
- אני ממש מצטער, אין לי אפילו דקה מיותרת הסופ"ש הזה. אריץ את הבוט הקיים על קרב, אבל לתקן אותו כך שהוא יידע לזהות תאריכים בצורות שונות, לא יהיה לי ממש זמן. אולי מתישהו בשבוע הבא, בלי נדר... לגבי בקשה 3, אם נאחד בקרוב את תבנית קרב עם תבנית סכסוך צבאי אז אין בה צורך. אופקאלף • שיחה • ה' באב ה'תשע"ד • 10:34, 1 באוגוסט 2014 (IDT)
משך הקרב
[עריכת קוד מקור]זה עובד!! ראו מלחמת העולם השנייה. עכשיו יש פתרון תשתיתי גם לתבנית:גיל. בורה בורה - שיחה 10:11, 31 ביולי 2014 (IDT)
מפרט סופי לבוט תבנית:קרב --> תבנית:סכסוך צבאי
[עריכת קוד מקור]להריץ פעם אחרונה את בוט פיצול תאריכים על תבנית קרב- הכנת שלד ריק מלא של תבנית:סכסוך צבאי
- העברת התוכן בערך מתבנית:קרב --> תבנית:סכסוך צבאי. להעביר את כל השדות כולל "תאריך סיום", "מלחמה", "מערכה" ו"קואורדינטות" אם קיימים
- להעביר תאריך --> תאריך התחלה
- אם יש תוכן בשדה "שם הקרב" --> "שם הסכסוך" אחרת להעביר מ"שם המלחמה" --> "שם הסכסוך". אם שניהם ריקים או לא קיימים, להעביר את שם הערך
- להעביר מהערכים: התאריך --> תאריך התחלה, המקום --> מקום, התוצאה --> תוצאה
- להעביר את השדה "שם העימות" --> "מלחמה" במידה ואין עדיין תוכן בשדה "מלחמה". לא לדרוס תוכן קיים
- להעביר את השדה "חלק מ" --> "מערכה" במידה ואין עדיין תוכן בשדה "מערכה". לא לדרוס תוכן קיים
- צד ראשון-אבדות --> צד ראשון-אבידות (על פי המלצה בייעוץ לשוני)
- צד שני-אבדות --> צד שני-אבידות
- למחוק את תבנית קרב הקיימת בסיום ולרשום במקומה את תבנית:סכסוך צבאי
משתמש:אופקאלף, אפשר לעבוד במקביל. תבנית קרב כבר עברה הכנות להסבה וניתן כבר להסב אותה. בתבנית מלחמה יש עוד 130 ערכים לתקן, ואני עובד על זה. בורה בורה - שיחה 13:18, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
מפרט סופי לבוט תבנית:מלחמה --> תבנית:סכסוך צבאי
[עריכת קוד מקור]להריץ פעם אחרונה את בוט פיצול תאריכים על תבנית מלחמה- הכנת שלד ריק מלא של תבנית:סכסוך צבאי
- העברת התוכן בערך מתבנית:מלחמה --> תבנית:סכסוך צבאי. להעביר את כל השדות כולל "תאריך סיום", "מלחמה", "מערכה" ו"קואורדינטות" אם קיימים
- להעביר תאריך --> תאריך התחלה
- אם יש תוכן בשדה "שם המלחמה" --> "שם הסכסוך" אחרת להעביר מ"שם הקרב" --> "שם הסכסוך". אם שניהם ריקים או לא קיימים, להעביר את שם הערך
- להעביר מהערכים: התאריך --> תאריך התחלה, המקום --> מקום, התוצאה --> תוצאה
- להעביר את השדה "שם העימות" --> "מלחמה" במידה ואין עדיין תוכן בשדה "מלחמה". לא לדרוס תוכן קיים
- להעביר את השדה "חלק מ" --> "מערכה" במידה ואין עדיין תוכן בשדה "מערכה". לא לדרוס תוכן קיים
- צד ראשון-אבדות --> צד ראשון-אבידות (על פי המלצה בייעוץ לשוני)
- צד שני-אבדות --> צד שני-אבידות
- למחוק את תבנית מלחמה הקיימת בסיום ולרשום במקומה את תבנית:סכסוך צבאי
משתמש:אופקאלף, גם את זה סיימתי. אפשר להריץ את שתי התבניות. שים לב שעדכנתי מעט את המפרטים. בורה בורה - שיחה 22:24, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
- זה יקרה עוד השבוע אבל יותר מזה אני לא יכול להבטיח לצערי. יש עוד משהו שצריך לעשות עם הבוט המכין? אופקאלף • שיחה • ח' באב ה'תשע"ד • 22:27, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
- לא. רק הרץ אותו ואת בוט הפיצול (זה אותו אחד?) עכשיו עוד פעם על שתי התבניות. נראה אם נשארו שיירים. בורה בורה - שיחה 22:29, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, הרצת שני הבוטים המכינים לא דורשת ממך עבודה. תוכל להריץ עכשיו? בורה בורה - שיחה 20:06, 6 באוגוסט 2014 (IDT)
- איך אתה קובע דבר כזה :-) בסדר, אריץ בקרוב. אופקאלף • שיחה • י"א באב ה'תשע"ד • 20:10, 6 באוגוסט 2014 (IDT)
- על סמך עברי הרחוק כתוכניתן תודה. בורה בורה - שיחה 21:14, 6 באוגוסט 2014 (IDT)
- טוב, הרצתי. יש בגרסאות הקודמות את התוצאות על ((מלחמה)) ועכשיו על ((קרב)). שים לב שיש לא מעט תאריכים שאינם נמצאים בצורה סטנדרטית (כמו עם הערות שוליים, או עם שעה, וכו'). צריך לבדוק איך התבנית החדשה תתמודד איתם. אופקאלף • שיחה • י"א באב ה'תשע"ד • 21:44, 6 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, ניקיתי. היו בודדים, אולי 5-6 ערכים. עשיתי עבודה טובה קודם . הכל מוכן ומזומן לריצת בוט ההסבה שלך לפי המפרט לעיל. בורה בורה - שיחה 01:09, 7 באוגוסט 2014 (IDT)
- הבוט זה החלק הקל, קודם צריך להסב את התבנית. אני מקווה להספיק היום, אם לא אז מחר. אופקאלף • שיחה • י"א באב ה'תשע"ד • 09:45, 7 באוגוסט 2014 (IDT)
- בורה בורה, מה הכוונה "הכנת שלד ריק מלא של תבנית סכסוך צבאי"? אופקאלף • שיחה • י"ב באב ה'תשע"ד • 10:40, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, כל השדות שבתבנית העזר תבנית:סכסוך צבאי/תיעוד. אח"כ אתה מתחיל למלא אותם לפי המפרט. בורה בורה - שיחה 11:14, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- לא ככה אנחנו ממירים. אנחנו בונים את התבנית ((מלחמה)) באמצעות ((סכסוך צבאי)). הבוט רק עושה "ס:". אופקאלף • שיחה • י"ב באב ה'תשע"ד • 11:17, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- לא כל כך הבנתי... מה שעשית בהסבת תבנית:אפיפיור היה מצויין, וככה בדיוק גם כאן. רק ששם לא שמת את כל השדות ואני מבקש לשים את כולם בריצה זו. בערכים אמור להיות אחרי ההסבה כתוב ((סכסוך צבאי|...)). בורה בורה - שיחה 11:24, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- אנא בדוק האם משתמש:Ofekalef/ארגז זוהי הצורה הנכונה (תוכל לבדוק את זה בערכים על ידי כתיבת ((ס:משתמש:Ofekalef/ארגז במקום ((מלחמה). אופקאלף • שיחה • י"ב באב ה'תשע"ד • 15:16, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- אני ממש לא אוהב את זה. כל המטרה בכל המבצע הזה הייתה להפטר מכל הספיחים הישנים ולהגיע סוף סוף למראה אחיד בערכים. אם אנו משמרים את כל "הזבל" הישן, אז מה עשינו? למה אתה לא מסב כפי שעשינו פעם קודמת עם תבנית:כפיפיור? בורה בורה - שיחה 17:47, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- זה בדיוק מה שעשינו בפעם הקודמת, זה פשוט השלב הראשון. לא הצלחתי להבין על אילו ספיחים אתה מדבר. כשאתה מנסה להטמיע אתה מקבל משהו שונה ממה שרצינו? אופקאלף • שיחה • י"ג באב ה'תשע"ד • 18:02, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- הנה דוגמה. אופקאלף • שיחה • י"ג באב ה'תשע"ד • 18:10, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- זה בדיוק מה שעשינו בפעם הקודמת, זה פשוט השלב הראשון. לא הצלחתי להבין על אילו ספיחים אתה מדבר. כשאתה מנסה להטמיע אתה מקבל משהו שונה ממה שרצינו? אופקאלף • שיחה • י"ג באב ה'תשע"ד • 18:02, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- אני ממש לא אוהב את זה. כל המטרה בכל המבצע הזה הייתה להפטר מכל הספיחים הישנים ולהגיע סוף סוף למראה אחיד בערכים. אם אנו משמרים את כל "הזבל" הישן, אז מה עשינו? למה אתה לא מסב כפי שעשינו פעם קודמת עם תבנית:כפיפיור? בורה בורה - שיחה 17:47, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- אנא בדוק האם משתמש:Ofekalef/ארגז זוהי הצורה הנכונה (תוכל לבדוק את זה בערכים על ידי כתיבת ((ס:משתמש:Ofekalef/ארגז במקום ((מלחמה). אופקאלף • שיחה • י"ב באב ה'תשע"ד • 15:16, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- לא כל כך הבנתי... מה שעשית בהסבת תבנית:אפיפיור היה מצויין, וככה בדיוק גם כאן. רק ששם לא שמת את כל השדות ואני מבקש לשים את כולם בריצה זו. בערכים אמור להיות אחרי ההסבה כתוב ((סכסוך צבאי|...)). בורה בורה - שיחה 11:24, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- לא ככה אנחנו ממירים. אנחנו בונים את התבנית ((מלחמה)) באמצעות ((סכסוך צבאי)). הבוט רק עושה "ס:". אופקאלף • שיחה • י"ב באב ה'תשע"ד • 11:17, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, כל השדות שבתבנית העזר תבנית:סכסוך צבאי/תיעוד. אח"כ אתה מתחיל למלא אותם לפי המפרט. בורה בורה - שיחה 11:14, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- בורה בורה, מה הכוונה "הכנת שלד ריק מלא של תבנית סכסוך צבאי"? אופקאלף • שיחה • י"ב באב ה'תשע"ד • 10:40, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- הבוט זה החלק הקל, קודם צריך להסב את התבנית. אני מקווה להספיק היום, אם לא אז מחר. אופקאלף • שיחה • י"א באב ה'תשע"ד • 09:45, 7 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, ניקיתי. היו בודדים, אולי 5-6 ערכים. עשיתי עבודה טובה קודם . הכל מוכן ומזומן לריצת בוט ההסבה שלך לפי המפרט לעיל. בורה בורה - שיחה 01:09, 7 באוגוסט 2014 (IDT)
- טוב, הרצתי. יש בגרסאות הקודמות את התוצאות על ((מלחמה)) ועכשיו על ((קרב)). שים לב שיש לא מעט תאריכים שאינם נמצאים בצורה סטנדרטית (כמו עם הערות שוליים, או עם שעה, וכו'). צריך לבדוק איך התבנית החדשה תתמודד איתם. אופקאלף • שיחה • י"א באב ה'תשע"ד • 21:44, 6 באוגוסט 2014 (IDT)
- על סמך עברי הרחוק כתוכניתן תודה. בורה בורה - שיחה 21:14, 6 באוגוסט 2014 (IDT)
- איך אתה קובע דבר כזה :-) בסדר, אריץ בקרוב. אופקאלף • שיחה • י"א באב ה'תשע"ד • 20:10, 6 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, הרצת שני הבוטים המכינים לא דורשת ממך עבודה. תוכל להריץ עכשיו? בורה בורה - שיחה 20:06, 6 באוגוסט 2014 (IDT)
- לא. רק הרץ אותו ואת בוט הפיצול (זה אותו אחד?) עכשיו עוד פעם על שתי התבניות. נראה אם נשארו שיירים. בורה בורה - שיחה 22:29, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, זה מעולה! לא הבנתי שזה השלב הראשון... עכשיו אין ספיחים. בא נבדוק עוד דוגמה על ערך שלא עבר כבר טיפול ראשוני על ידי. בדוק את קרב כף פיניסטרה. בורה בורה - שיחה 18:54, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- [3]. אופקאלף • שיחה • י"ד באב ה'תשע"ד • 20:38, 9 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, זה מעולה! לא הבנתי שזה השלב הראשון... עכשיו אין ספיחים. בא נבדוק עוד דוגמה על ערך שלא עבר כבר טיפול ראשוני על ידי. בדוק את קרב כף פיניסטרה. בורה בורה - שיחה 18:54, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, אתה הגדול מכולם. סע עם ההסבה. בורה בורה - שיחה 04:58, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
- סיימתי עם ((מלחמה)). אנא עבור מדגמית על העריכות של הבוט וודא שהן בסדר. אחרי זה נמשיך עם ((קרב)). אופקאלף • שיחה • י"ד באב ה'תשע"ד • 11:29, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, "פגז קומפוט"! סע עם ((קרב)). בורה בורה - שיחה 12:05, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
- המפתחות בפנים? עוד מעט. אופקאלף • שיחה • י"ד באב ה'תשע"ד • 17:45, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
- ההסבה הסתיימה בהצלחה מרובה. כל הכבוד!! בורה בורה - שיחה 01:14, 11 באוגוסט 2014 (IDT)
- המפתחות בפנים? עוד מעט. אופקאלף • שיחה • י"ד באב ה'תשע"ד • 17:45, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
- אופקאלף, "פגז קומפוט"! סע עם ((קרב)). בורה בורה - שיחה 12:05, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
- סיימתי עם ((מלחמה)). אנא עבור מדגמית על העריכות של הבוט וודא שהן בסדר. אחרי זה נמשיך עם ((קרב)). אופקאלף • שיחה • י"ד באב ה'תשע"ד • 11:29, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
ראשי מדינה
[עריכת קוד מקור]אנונימי התלונן שבמבצע צוק איתן מופיע אסמאעיל הניה תחת כותרת של "ראשי מדינה" בטענה ש"עזה אינה מדינה". מצד שני לא מתאים להכניס את ההנהגה המדינית לאותה מסגרת של "מפקדים", שמציינת פיקוד צבאי. אני מציע להחליף את "ראשי מדינה" להגדרה כללית אחרת שתתאים למקרה זה ומקרים אחרים, למשל "הנהגה" או "הנהגה מדינית". (בשלב זה אין צורך לדון בשינוי שם הפרמטר אלא רק בשינוי הכותרת, ואחרי שנסכים אפשר אולי לשנות את שם הכותרת) ערן - שיחה 07:16, 27 ביולי 2014 (IDT)
- זה מקרה קצה. לא חושב שצריך לשנות. "הנהגה" זה מונח פתוח מידי. פה מתכוונים לראש המדינה, האיש המחליט. בורה בורה - שיחה 08:02, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אני חושב שזה מצב מאוד נפוץ גם במלחמה של מדינה מול ארגון טרור וגם במאבקים פנימיים/מלחמות אזרחים, למשל בעיראק/סוריה (דאעש). ערן - שיחה 08:10, 27 ביולי 2014 (IDT)
- בתבנית המקבילה באנגלית אגב לא עושים את ההבחנה ויש מסגרת משותפת תחת "מפקדים ומנהיגים", גם זו אפשרות. ערן - שיחה 08:12, 27 ביולי 2014 (IDT)
- ככה זה היה פעם. קרא את הדיון לעיל. התוספת הוספה לאחרונה, ספציפית לראשי מדינה. אם יש מאבקים פנימיים/מלחמות אזרחים אפשר באמת לשים אותם תחת מפקדים, כמו פעם. בורה בורה - שיחה 08:29, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אשמח לשמוע גם את דעתו של @Gilgamesh שהציע את הפרמטר. בכל אופן "הנהגה" או "הנהגה מדינית" הוא מושג יותר מכליל מראש מדינה ויתאים גם לתיאור במלחמות שלא בין מדינות. ערן - שיחה 17:27, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אני חושב שעדיף להפריד בין הקצונה המקצועית (מפקדים) לדרג הפוליטי. אני חושב שההצעה של ערן "הנהגה מדינית" או משהו מעין זה היא טובה. גילגמש • שיחה 17:49, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אולי "מנהיג מדיני" שאנשים לא ישימו פה רשימות? בורה בורה - שיחה 19:52, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אולי להכניס פרמטר משתנה? למשל: ראש מדינה, מנהיג רוחני, ראש ההנהגה המדינית וכו? זה יכול לתת מענה לאופציות שונות שיכולות להתעורר. למשל: כת קנאית שמשתלטת על בית ספר ומתפתח קרב גדול עם המשטרה. דבר כזה בהחלט יזכה לערך ותבנית כזאת מתאימה לאירוע כזה. במקרה של כת אין מנהיג מדיני, אבל עשוי להיות מנהיג רוחני. גילגמש • שיחה 09:58, 29 ביולי 2014 (IDT)
- אדגים בקרוב פתרון כזה. בורה בורה - שיחה 19:13, 29 ביולי 2014 (IDT)
- אולי להכניס פרמטר משתנה? למשל: ראש מדינה, מנהיג רוחני, ראש ההנהגה המדינית וכו? זה יכול לתת מענה לאופציות שונות שיכולות להתעורר. למשל: כת קנאית שמשתלטת על בית ספר ומתפתח קרב גדול עם המשטרה. דבר כזה בהחלט יזכה לערך ותבנית כזאת מתאימה לאירוע כזה. במקרה של כת אין מנהיג מדיני, אבל עשוי להיות מנהיג רוחני. גילגמש • שיחה 09:58, 29 ביולי 2014 (IDT)
- אולי "מנהיג מדיני" שאנשים לא ישימו פה רשימות? בורה בורה - שיחה 19:52, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אני חושב שעדיף להפריד בין הקצונה המקצועית (מפקדים) לדרג הפוליטי. אני חושב שההצעה של ערן "הנהגה מדינית" או משהו מעין זה היא טובה. גילגמש • שיחה 17:49, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אשמח לשמוע גם את דעתו של @Gilgamesh שהציע את הפרמטר. בכל אופן "הנהגה" או "הנהגה מדינית" הוא מושג יותר מכליל מראש מדינה ויתאים גם לתיאור במלחמות שלא בין מדינות. ערן - שיחה 17:27, 27 ביולי 2014 (IDT)
- ככה זה היה פעם. קרא את הדיון לעיל. התוספת הוספה לאחרונה, ספציפית לראשי מדינה. אם יש מאבקים פנימיים/מלחמות אזרחים אפשר באמת לשים אותם תחת מפקדים, כמו פעם. בורה בורה - שיחה 08:29, 27 ביולי 2014 (IDT)
- בתבנית המקבילה באנגלית אגב לא עושים את ההבחנה ויש מסגרת משותפת תחת "מפקדים ומנהיגים", גם זו אפשרות. ערן - שיחה 08:12, 27 ביולי 2014 (IDT)
- אני חושב שזה מצב מאוד נפוץ גם במלחמה של מדינה מול ארגון טרור וגם במאבקים פנימיים/מלחמות אזרחים, למשל בעיראק/סוריה (דאעש). ערן - שיחה 08:10, 27 ביולי 2014 (IDT)
- משתמש:דולב, אני עוד לא שוחה בעולם התוויות... ראה מה עשינו בתבנית:עיר. ב"סוג יחידה שלטונית ראשונה" מגדירים את הסוג (מדינות ארצות הברית, פרובינציה) וב"יחידה שלטונית ראשונה" נותנים את השם, למשל אוהיו. ראה את הערך קליבלנד. פה נעשה אותו דבר. ב"סוג מנהיג" נגדיר אותו (ראש מדינה, מנהיג רוחני ראש הממשלה או כל מה שהמשתש רוצה) ובשדה "מנהיג" שמים את השם, למשל בנימין נתניהו". כך בכותרת 1 יוצג "ראש הממשלה" ומתחתיו בנימין נתניהו, ובכותרת 2 "מנהיג רוחני" ומתחתיו איסמעיל הניה. תוכל לבצע? תודה. בורה בורה - שיחה 14:07, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
Text is available under the CC BY-SA 4.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.