שיחת משתמש:Odedee/עד 4.12.07
עד: 4.12.05 - 4.2.06 - 4.4.06 - 4.6.06 - 4.8.06 - 4.10.06 - 4.12.06 - 4.2.07 - 4.4.07 - 4.6.07 - 4.8.07 - 4.10.07 - 4.12.07 - 4.2.08 - 4.4.08 (גרסאות עד 14 בפברואר 2008) - 4.6.08 - 4.8.08 - 4.10.08 - עד 4.6.09 - עד 4.8.09 - עד 4.10.09 - עד 4.12.09 - עד 4.2.10 - עד 4.4.10 - עד 4.6.10 - עד 4.8.10 - עד 4.10.10 |
נא לחסום
המשתמש שוב כתב את הערך מלי טמיר מא למחוק שוב ולחסום את המשתמש --מוטי 02:46, 5 באוקטובר 2007 (IST)
- אין מה לחסום עדיין, מן הסתם לא ראה את האזהרה. אם יתעקש, ייחסם. odedee • שיחה 02:52, 5 באוקטובר 2007 (IST)
תכנון
עודדי, ראה אם אתה יכול לשפר את משפט הפתיחה בערך תכנון. Gridge ۩ שיחה 02:55, 5 באוקטובר 2007 (IST).
- ניסיתי, מקווה שעכשיו קצת יותר טוב. odedee • שיחה 05:54, 5 באוקטובר 2007 (IST)
excellent Gridge ۩ שיחה 08:11, 5 באוקטובר 2007 (IST).
למה מחקת את הערך על קו מערכות?
למה שלא יהיה קיים?
הוא לא מפריע לאף אחד, הוא נכון, ואם מישהו אי פעם יחפש הוא יוכל לקבל מושג כללי על החברה..
- על הערך הושמה תבנית חשיבות, מאחר ששבוע לאחר מכן אף ויקיפד/ית לא הבהיר/ה חשיבותה, הערך נמחק ובהתאם לכללים המקובלים בוויקיפדיה. בברכה, דורית 12:00, 5 באוקטובר 2007 (IST)
הערך איינשטין ו-SSRI
שלום לך, אתמול (לפני שנירשמתי לויקיפדיה) ערכתי את הערך איינשטין וכתבתי שהוא הפיזקאי הגדול בכל הזמנים, הוספתי לך גם ציטוט מויקיפדיה האנגלית, וראיתי ששינתה כל פעם בחזרה למשהו אחר, למה? (ואני חושב גם שמטובי הפיזקאים זה לא מספיק, היתה לו גם תרומה למתמטיקה)
בקשר לSSRI- התרופה יכולה לגרום לבעיות נוספות שציינתי וגם חלק מהרופאים אומרים בעצמם את זה, למה מחקתה?
- ברוך הנרשם. כפי שכתבתי לך, דווקא מידע זה שהוא עובדתי (הוא נבחר בסקר ההוא), אפשר להוסיפו לערך בלוויית המקור המתאים - אתה מוזמן לעשות כן. לגבי SSRI - הבא מקור מתאים. במיוחד במה שקשור לרפואה ולתרופות יש להימנע מאמירות "יש שאומרים". odedee • שיחה 18:38, 5 באוקטובר 2007 (IST)
חחח צודק לא מתאים בתרופות וטעות שלי לא ידעתי להגיע אך הדף
בכל מקרה תודה רבה על העזרה :]
המשך למחיקת קישור
חבל לי כי התרשמת כי אני חוצפן לא כולם רואים את הדברים אותו הדבר נכון הדבר כי יש לי אינטרס מסחרי ולא ניסית להסתירו יחד עם זאת בכל הקישורים שנותרו גם יש אינטרס מסחרי ברור מאחורי האתר שמציג את המאמר. קבל את התנצלותי אם פגעתי במישהו מגולשי האתר ו/או בך ו/או מנהליו. אך עדיין שמורה לי הזכות הבסיסית לערוך ערכים כאן ככול גולש ובתנאי שאשמור על כוונת המשורר באתר זה ואמלה אחר תנאיו. וכפי שאני מקפיד לעשות בכל מקום בברכה multigift
- נכון, אתה עדיין מוזמן לערוך. odedee • שיחה 18:39, 5 באוקטובר 2007 (IST)
שלום לך עודד ותודה על התמיכה.
רק אתמול נרשמתי לוויקפדיה ואני מקווה שאני השתלב במהרה. קראתי את המדריך למתחילים בעיון רב ואני אנסה ליישם אותו, מלבד זאות ברצוני לומר שלא לקחתי מידע מאתר אחר ,זה מידע ששמעתי אותו בעל פה מגולשים אחרים אך אני יודע בוודאות שהוא נכון . ואת התמונה לא אני שמתי אלה הכותב הקודם.
בכל מקרה באמת אני אבקש שיחנוכו אותי .
GoldenBoy 13:25, 6 באוקטובר 2007 (IST)
נ.ב
אני מקווה שזה המקום לכתוב את התגובה הזאות , תקן אותי אם אני טועה.
איזביוס
האם תוכל לציין מהם כללי התעתיק עליהם אתה מסתמך בדף השיחה של איזביוס מקיסריה? בלטינית השם נכתב Eusebius, ואין שום זכר לא ל"אי" ולא לזי"ן. שים לב, כי הערך רצוף בתעתיקים שגויים של השמות הלועזיים. ההגייה האנגלית היא השלטת. בברכה, שמחה 21:15, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- באנצ' אחרת ראיתי אאוזביוס. יחסיות האמת • ♥ 21:18, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- כמו ש-Europe הוא אירופה, אם אינני טועה. לגבי אאוזביוס, פעם כתבו גם אאוקלידס. אני רואה כעת שלפי ויקיפדיה:כללים לתעתיק מלטינית צ"ל אולי להיות בכלל אוזביוס. אבל את הדיון נא לקיים בדף השיחה של הערך, כדי שאחרים ישתתפו. odedee • שיחה 21:26, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- אין צורך לקיים דיון, אלא לדבוק בכללי התעתיק שהתקבלו בוויקיפדיה הן מלטינית הן מיוונית. בברכה, שמחה 21:27, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- הצורה שהעברת אליה אף היא אינה לפי הכללים, למיטב הבנתי. בנוסף, במקרים רבים הכללים הם הנחיה אך יש לבדוק שיקולים נוספים. כך או כך, מרגע שהיה דיון אינך יכול להעביר ללא הסבר והסכמה. odedee • שיחה 21:33, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- אם כך, מהם הכללים שמנחים אותך ואותם הזכרת בדף השיחה של הערך? שמחה 21:38, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- לפי הידוע לי הכלל הוא Eu -> אי כמו במקרה אירופה, ורק כעת ראיתי שבדף שלנו כתוב ו' ולא י' (את זאת אברר בקרוב). אבל אינני מבין מדוע אתה ממשיך לכתוב כאן, ולא במקום הנכון - דף השיחה של הערך. זה סתם מפצל את הדיון. odedee • שיחה 21:40, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- אומר לך את האמת, מרגיז אותי שמיהרת לבטל את התיקון מבלי שבדקת את עצמך. בדף השיחה של הערך, שהעברתי אליו את השגותי, אין שום דיון כפי שאתה ממליץ אלא קביעה שלך ללא שום אסמכתא. Errare humanus est. בברכה, שמחה 21:48, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- ביטלתי כי אנו נוהגים לקיים דיון ולא נחפזים להעביר, במיוחד במקרה שבו היה דיון ובו הגיעו למסקנה אחרת (וזה לא קשור שאני הייתי חלק ממנו, ושבדיעבד אני זה שטעה). לגופו של עניין, כבר הסכמתי איתך שם. odedee • שיחה 21:50, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- אומר לך את האמת, מרגיז אותי שמיהרת לבטל את התיקון מבלי שבדקת את עצמך. בדף השיחה של הערך, שהעברתי אליו את השגותי, אין שום דיון כפי שאתה ממליץ אלא קביעה שלך ללא שום אסמכתא. Errare humanus est. בברכה, שמחה 21:48, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- לפי הידוע לי הכלל הוא Eu -> אי כמו במקרה אירופה, ורק כעת ראיתי שבדף שלנו כתוב ו' ולא י' (את זאת אברר בקרוב). אבל אינני מבין מדוע אתה ממשיך לכתוב כאן, ולא במקום הנכון - דף השיחה של הערך. זה סתם מפצל את הדיון. odedee • שיחה 21:40, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- אם כך, מהם הכללים שמנחים אותך ואותם הזכרת בדף השיחה של הערך? שמחה 21:38, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- הצורה שהעברת אליה אף היא אינה לפי הכללים, למיטב הבנתי. בנוסף, במקרים רבים הכללים הם הנחיה אך יש לבדוק שיקולים נוספים. כך או כך, מרגע שהיה דיון אינך יכול להעביר ללא הסבר והסכמה. odedee • שיחה 21:33, 6 באוקטובר 2007 (IST)
סוף לסאגה :(
לידיעתך... nevuer • שיחה 21:23, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- ככה זה טרולים. עלי לומר שהזהרתי... odedee • שיחה 21:27, 6 באוקטובר 2007 (IST)
נעלבתי
עודדי שלום ! ממש לא הוגן לטעון שהשדה המגנטי של כדור הארץ הוא תרגום של הערך האנגלי - בדוק והשווה. נכון שנלקחו כמה משפטים מהערך האנגלי, אבל פרט לכך - נעשה שימוש במיגוון רחב של מקורות, והערך האנגלי לא מגיע לקרסולי הערך העברי. • דף • השDה הMגנטY של כדור הארץ • שיחה 22:46, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- נ.ב. פניתי אליך מזמן שתעיר את הערותיך על המאמר. • דף • השDה הMגנטY של כדור הארץ • שיחה 22:48, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- אני מסכים, אין מה להשוות בין הערך העברי לאנגלי. נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 23:08, 6 באוקטובר 2007 (IST)
- ההתייחסות שלי היא לערך, לא לך, אז אין מה להיעלב. לא טענתי שהערך הוא תרגום של הערך האנגלי אלא שהוא מבוסס עליו - זו הייתה התרשמותי מחלק מהתוכן והתמונות. אני יודע שיש גם תוכן שלא נלקח משם ושגם טרחת הרבה להשיג אישור לחלק מהאיורים. אני יודע שפנית אלי מזמן, אבל הזמן קצר והמלאכה אינסופית. מדובר בנושא מורכב מאוד והערך כרגע פשוט אינו מכסה אותו בצורה מספיק טובה. אני יודע, הדרישות שלי גבוהות מאוד. אני מקווה שזה לא חיסרון... odedee • שיחה 00:05, 7 באוקטובר 2007 (IST)
- מה בדיוק חסר ?
- אגב, שים לב שכמעט כל הערכים המומלצים אינם בתחומי המדעים המדוייקים. האם גם ערך בתחום מדעי הרוח והחברה עובר סדרת השרדות כמו השדה המגנטי של כדור הארץ ?
- • דף • השDה הMגנטY של כדור הארץ • שיחה 09:47, 7 באוקטובר 2007 (IST)
- כבר הערתי על מספר בעיות. בנוסף להן, נראה לי מופרך לכתוב ערך בנושא כזה מבלי שתהיה בו אפילו נוסחה אחת (אני יכול לחשוב על כמה נוסחאות רלוונטיות, ויש בטח עוד הרבה שאינני יכול לחשוב עליהן). כל ערך שאני מוצא בו חסרונות, אני מציין אותם, ולא משנה באיזה תחום. יש גם ערכים שקשים יותר לכתיבה מאחרים: זה לדעתי לא ערך פשוט לכתיבה, ואני בהחלט מעריך את הנועזות. odedee • שיחה 09:57, 7 באוקטובר 2007 (IST)
שמע, אני לא בטוח בשחזור הזה. זה נשמע לי די לא לעניין ולא שמעתי על המדרש הזה. תן לשטיימן לבדוק. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 10:14, 7 באוקטובר 2007 (IST)
- לפני שביצעתי אותו בדקתי מי הוסיפה אותו, ואלא אם כן הבדיקה תוכיח אחרת, אני סומך עליה יותר מאשר על אלמוני שטוען שהוא המציא זאת. odedee • שיחה 10:15, 7 באוקטובר 2007 (IST)
- בבקשה שים לב לשינוי שנעשה בהסטוריה של בנות צלפחד. בבקשה תוריד את המידע הזה, יש עליו זכויות יוצרים. 84.110.124.211 10:27, 7 באוקטובר 2007 (IST)
- כדאי שתפרט יותר. מחקר מקורי? זכויות יוצרים? ומה הקשר שלך למי שהוסיף את הטקסט? odedee • שיחה 10:28, 7 באוקטובר 2007 (IST)
- בבקשה שים לב לשינוי שנעשה בהסטוריה של בנות צלפחד. בבקשה תוריד את המידע הזה, יש עליו זכויות יוצרים. 84.110.124.211 10:27, 7 באוקטובר 2007 (IST)
I'm well aware you deleted, so I re added it, you' were quite quick on that edit,, , I didn't think anyone would notice in the 2 minutes. But the article is created now, regards Epson291 10:30, 7 באוקטובר 2007 (IST).
- I know. I saw it before reverting again. odedee • שיחה 10:31, 7 באוקטובר 2007 (IST)
היסטוריה של הפיזיקה
אהלן. בזמן האחרון השקעתי קצת מאמץ על מנת לפתח את הערך היסטוריה של הפיזיקה. כרגע הוא נראה לי במצב לא רע למעט שלא נגעתי כמעט במאה ה-20, בעיקר לא אחרי מלחמת העולם השנייה. בכל מקרה משתמש: מלמד כץ הציע שנפנה אליך בשביל שתעבור על הטכסט. בשיחה:היסטוריה של הפיזיקה של הערך אתה יכול לראות את ההערות של מלמד כץ. תודה מראש, --טוקיוני 11:04, 7 באוקטובר 2007 (IST)
- אני אשתדל, אבל זה ייקח זמן, כי יש לי כמה דברים גדולים בתור, ואני רואה שזה ערך ארוך. odedee • שיחה 18:26, 7 באוקטובר 2007 (IST)
אלירן לוי
לחסום טרולים זה טוב, יפה ומצויין אבל למה למחוק כל ערך שהוא כתב? אני מדבר על "שטר בן חמישים שקלים" (יכול להיות שזה היה ערך מגוחך לא ראיתי מה היה שם). ודאי יש גם ערכים טובים שלו. סתם עומר • שיחה 21:00, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- לא, אין. כל ערך שהוא כתב ונראה תקין - הוא מועתק. odedee • שיחה 21:01, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- בדוק? סתם עומר • שיחה 21:01, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- כן. היו כל כך הרבה הוכחות שלא הגיוני לקחת סיכון. odedee • שיחה 21:03, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- סבבה. מה עם זמריר? סתם עומר • שיחה 21:04, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- לשם עוד לא הגעתי. אם אתה רוצה לעזור ותמצא שהוא מועתק, סמן אותו בבקשה למחיקה. odedee • שיחה 21:06, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- אני שמח מאוד שזה מה שאתה חושב עליי עודד. דרך-אגב אם אתה מגיע לערך מוטי פרנסיס אז חלקו מועתק מהאתר שלו www.fransis.co.il אבל אל תחשוב לרגע שזו הפרת זכויות יוצרים. מוטי הוא חבר שלי, שנינו עובדם ברדיו ירושלים והוא ראה את הערך ונתן לי אישור. דרך-אגב תודה רבה על מה שכתבת עליי. אלירן לוי 22:07, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- מה שכתבתי היה לגבי הטרול נדב לוי. הערכים שהוא כתב ונמחקו - אכן לא ישוחזרו. עליך להבין שהגענו למסקנה שאתה הוא, לאור התאמות בכמה וכמה פרמטרים בפעולות שלך ושלו, וזה סימן גרוע מאוד. אני מקווה שפעולותיך הבאות לא יגלו שום סימני דמיון אליו ולא יגרמו שום נזקים. odedee • שיחה 22:10, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- ודרך-אגב, לגבי התקינות אתה יכול להחליט מה שבא לך אבל להגיד שכל הערכים שלי מועתקים הם שטות מוחלטת. למדתי בקורס רדיו במכללת רדיו ירושלים ושמה למדתי על "תורת" הזמריר, את חלק ההיסטוריה העתקתי מהויקיפדיה האנגלית (מה שלא נחשב לגניבת זכויות יוצרים) והשאר מראשי, בכל זאת אני לא מטומטם כמו שאתה חושב ואני יודע דבר או שתיים על מה שאני כותב :-), אני מאוד מצטער שאני יוצר רושם דומה לו אבל אני פשוט נשבע לך שאני זה לא הוא, תשאל את יונתן אלירן לוי 22:14, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- כפי שכבר הסברתי, לא אמרתי שהערכים שלך מועתקים, התייחסתי לנדב. הערך זמריר לא נמחק. כשאתה מתרגם מהוויקיפדיה האנגלית עליך לציין זאת בתקציר עריכה או בדף השיחה. odedee • שיחה 22:15, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- אם תבדוק טוב, תראה שרשמתי בדף השיחה שתרכמתי את חלק ההיסטוריה מאנגלית, וזה רשום גם בדף המשתמש שלי. אלירן לוי 17:28, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- כפי שכבר הסברתי, לא אמרתי שהערכים שלך מועתקים, התייחסתי לנדב. הערך זמריר לא נמחק. כשאתה מתרגם מהוויקיפדיה האנגלית עליך לציין זאת בתקציר עריכה או בדף השיחה. odedee • שיחה 22:15, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- ודרך-אגב, לגבי התקינות אתה יכול להחליט מה שבא לך אבל להגיד שכל הערכים שלי מועתקים הם שטות מוחלטת. למדתי בקורס רדיו במכללת רדיו ירושלים ושמה למדתי על "תורת" הזמריר, את חלק ההיסטוריה העתקתי מהויקיפדיה האנגלית (מה שלא נחשב לגניבת זכויות יוצרים) והשאר מראשי, בכל זאת אני לא מטומטם כמו שאתה חושב ואני יודע דבר או שתיים על מה שאני כותב :-), אני מאוד מצטער שאני יוצר רושם דומה לו אבל אני פשוט נשבע לך שאני זה לא הוא, תשאל את יונתן אלירן לוי 22:14, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- מה שכתבתי היה לגבי הטרול נדב לוי. הערכים שהוא כתב ונמחקו - אכן לא ישוחזרו. עליך להבין שהגענו למסקנה שאתה הוא, לאור התאמות בכמה וכמה פרמטרים בפעולות שלך ושלו, וזה סימן גרוע מאוד. אני מקווה שפעולותיך הבאות לא יגלו שום סימני דמיון אליו ולא יגרמו שום נזקים. odedee • שיחה 22:10, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- אני שמח מאוד שזה מה שאתה חושב עליי עודד. דרך-אגב אם אתה מגיע לערך מוטי פרנסיס אז חלקו מועתק מהאתר שלו www.fransis.co.il אבל אל תחשוב לרגע שזו הפרת זכויות יוצרים. מוטי הוא חבר שלי, שנינו עובדם ברדיו ירושלים והוא ראה את הערך ונתן לי אישור. דרך-אגב תודה רבה על מה שכתבת עליי. אלירן לוי 22:07, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- לשם עוד לא הגעתי. אם אתה רוצה לעזור ותמצא שהוא מועתק, סמן אותו בבקשה למחיקה. odedee • שיחה 21:06, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- סבבה. מה עם זמריר? סתם עומר • שיחה 21:04, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- כן. היו כל כך הרבה הוכחות שלא הגיוני לקחת סיכון. odedee • שיחה 21:03, 8 באוקטובר 2007 (IST)
- בדוק? סתם עומר • שיחה 21:01, 8 באוקטובר 2007 (IST)
שוב על השדה המגנטי של כדור הארץ
עודדי שלום !
ראה שאלה המופנית אליך ב-שיחה:השדה המגנטי של כדור הארץ#הסבר להורדת הערך מההצבעה.
בנוסף - אמרת שיש לך נוסחאות. האם תוכל לעזור לי גם בנושא זה ? • דף • השDה הMגנטY של כדור הארץ • שיחה 09:57, 9 באוקטובר 2007 (IST)
- עניתי שם. אשר לנוסחאות - לא אמרתי שיש לי נוסחאות, אמרתי שאני יכול בקלות לחשוב על כמה. אני מציע שתעיין למשל בקישור הזה, יש בו כמה נוסחאות חשובות מאוד (ועוד כמה שפחות), למשל העובדה שקרינת דיפול יורדת עם חזקה שלישית של המרחק, או למשל חוק ביו-סבר וחוק לנץ, אם להתחיל בדברים הבסיסיים ביותר. לצערי אני ממש לא מומחה בתחום, וידיעותי רק מספיקות שאדע שאני לא יודע כלום בנושא. במצב הנוכחי יש לי חשש שמומחה למגנטיות של כדה"א שיקרא את הערך ימצא בו בעיות שאין לי כל דרך לעלות עליהן, ואני חושב שאדם כזה צריך לקרוא את הערך ולחוות עליו דעה לפני שאפשר יהיה להמליץ עליו. odedee • שיחה 10:29, 9 באוקטובר 2007 (IST)
- פניתי מזמן למדענים העוסקים בחקר המגנטיות בישראל שיעברו על הערך, והם לא עשו זאת. אפנה שוב. • דף • השDה הMגנטY של כדור הארץ • שיחה 14:01, 9 באוקטובר 2007 (IST)
- למי פנית? (אבי פרופסור אמוץ עגנון מהאוניברסיטה העברית עבר על הערך, ואת העורותיו צירפתי להעורותי בזמנו) נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 11:38, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- פניתי אל בוריס שירמן ויוסי מלצר, המרכז למיפוי ישראל. ההתכתבות עצמה נוהלה באמצעות אבי עיט.
אגב, אתה יכול להגיד לי מי יכול לעזור לי עם נוסחאות (אני לא פיזיקאי) ? • דף • השDה הMגנטY של כדור הארץ • שיחה 17:58, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- פניתי אל בוריס שירמן ויוסי מלצר, המרכז למיפוי ישראל. ההתכתבות עצמה נוהלה באמצעות אבי עיט.
- למי פנית? (אבי פרופסור אמוץ עגנון מהאוניברסיטה העברית עבר על הערך, ואת העורותיו צירפתי להעורותי בזמנו) נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 11:38, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- פניתי מזמן למדענים העוסקים בחקר המגנטיות בישראל שיעברו על הערך, והם לא עשו זאת. אפנה שוב. • דף • השDה הMגנטY של כדור הארץ • שיחה 14:01, 9 באוקטובר 2007 (IST)
סימוכין
למה בדיוק אתה דורש סימוכין? לעובדה שיש כזאת בדיחה? לעובדה שהיא ישנה? לעובדה שהיא מופיעה באותו ספר? אנא קראת את תוכן הערך, לפני שאתה מוחק אותו. בברכה, נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 10:53, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- טענות שלא הובא עבורן מקור במשך שבוע - דינן להימחק. התייחסתי לכך ביתר פירוט בשיחת משתמש:יורם שורק. המקום הנכון לדיון זה הוא בדף השיחה של הערך. odedee • שיחה 11:02, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- אך הטענות שונו, אלו אינן אותן טענות ואין שום סיבה לחפש את מקורן. כל שכתוב זה שאיננו יודעים את מקור האימרה, אך היא מופיעה בבדיחה - האם יש צורך במקור? נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 11:06, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- ראיתי זאת. הטענה לגבי זה שאלתרמן כתב פרפראזה על דרויאנוב היא עדיין טענה שאין לה שום סימוכין, ובהיעדר סימוכין היא בגדר מחקר מקורי (שלא לומר דמיון של ויקיפד). לגבי דרויאנוב אין (לדעתי) צורך בסימוכין לזה ש"הוא כתב את זה" - זה נמצא בספר. מיותר לכלול את הציטוט בערך - די לציין שדרויאנוב מזכיר זאת. מה שנשאר - "זו אמרה ישנה שלא ידוע ממתי היא" - לא ממש ראוי. odedee • שיחה 11:09, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- א) אין ספק שאלתרמן כתב את המילים הללו ממש. אם אתה רוצה סימוכין חפש בגוגל יש שם די והותר. ב)בהתחשב בזה שהבדיחה המדוברת היא המקור העתיק ביותר שיש לנו, אני בהחלט חושב שיש מקום להשאיר את הציטוט (שבלעדיו אין משמעות לאמירה שהבחור כתב את זה) בערך. בברכת בוקר טוב מעט מאוחרת, נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 11:22, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- אלתרמן כתב "הנה פרפראזה על הסיפור של דרויאנוב"? אז מדוע לא הובא מקור לזה? זה מה שנתבקש. odedee • שיחה 11:24, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- צודק. אני מציע, במקום למחוק את התוכן, לשנות את הכותרת מה דעתך? נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 11:37, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- לא. אם לא נמצא מקור שלפיו זו פרפראזה על האמרה הזו, אין שום מקום להזכיר זאת בערך. זה מחקר מקורי, כפי שאני חוזר ומסביר. odedee • שיחה 11:39, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- צודק. אני מציע, במקום למחוק את התוכן, לשנות את הכותרת מה דעתך? נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 11:37, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- אלתרמן כתב "הנה פרפראזה על הסיפור של דרויאנוב"? אז מדוע לא הובא מקור לזה? זה מה שנתבקש. odedee • שיחה 11:24, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- א) אין ספק שאלתרמן כתב את המילים הללו ממש. אם אתה רוצה סימוכין חפש בגוגל יש שם די והותר. ב)בהתחשב בזה שהבדיחה המדוברת היא המקור העתיק ביותר שיש לנו, אני בהחלט חושב שיש מקום להשאיר את הציטוט (שבלעדיו אין משמעות לאמירה שהבחור כתב את זה) בערך. בברכת בוקר טוב מעט מאוחרת, נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 11:22, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- ראיתי זאת. הטענה לגבי זה שאלתרמן כתב פרפראזה על דרויאנוב היא עדיין טענה שאין לה שום סימוכין, ובהיעדר סימוכין היא בגדר מחקר מקורי (שלא לומר דמיון של ויקיפד). לגבי דרויאנוב אין (לדעתי) צורך בסימוכין לזה ש"הוא כתב את זה" - זה נמצא בספר. מיותר לכלול את הציטוט בערך - די לציין שדרויאנוב מזכיר זאת. מה שנשאר - "זו אמרה ישנה שלא ידוע ממתי היא" - לא ממש ראוי. odedee • שיחה 11:09, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- אך הטענות שונו, אלו אינן אותן טענות ואין שום סיבה לחפש את מקורן. כל שכתוב זה שאיננו יודעים את מקור האימרה, אך היא מופיעה בבדיחה - האם יש צורך במקור? נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 11:06, 10 באוקטובר 2007 (IST)
מזכיר לך מישהו?
שיחת משתמש:יוסף רובינוביץ? יחסיות האמת • ♥ 13:33, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- תודה, הוא כבר מזמן תחת השגחה. odedee • שיחה 20:32, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- רובינג'ו? 20:33, 10 באוקטובר 2007 (IST)
הערות שולים וקישורים חיצוניים
שלום עודדי, תודה על דבריך. הריני מנצל את הזמנתך להתיעצות. בערך שהעליתי היום הכנסתי הערת שוליים עם ציון מקור אחד, שממנו לקוחים כמה מספרים בגוף הערך. אותו מקור מופיע גם בקישורים החיצוניים (מאמר ביקורת). לאחר שקראתי את המלצותיך בעניין הערות שוליים, חשבתי שאולי היא לא הכרחית, כשם שלא מצוין ליד כל נתון אחר בערך מקורו (רובם לקוחים מאתר הרשות לניהול הפרויקט, גם הוא בקישורים חיצוניים). אני רגיל מכתיבה אקדמית לציין מקור לכל נתון , אבל ברור לי שכאן זה לא כך. אנא חוות דעתך. אמנון שביט • שיחה 19:54, 10 באוקטובר 2007 (IST)
- אם אתה מתכוון לנתונים בפסקה "רקע", לדעתי די באזכור יחיד של המקור. יש דעות שונות לגבי ההבדל בין כתיבה אקדמית לכתיבה אנציקלופדית, אני בדעה שערך לא צריך להיראות כמו מאמר, ועצם ההחלטה לקרוא לדפים אצלנו "ערכים" ולא "מאמרים" היא תוצאה של דיונים לא מעטים. ערך אנציקלופדי צריך לאפשר ללמוד את הנושא, הוא בפירוש לא נועד לאפשר לאחרים לבסס עליו מאמרים אקדמיים. יש לציין מקורות לנתונים או לקביעות שאינם מובנים מאליהם, אבל לא צריך להוכיח כל מילה - אלא אם כן יש בקשה מפורשת או טענה שהמידע שגוי. odedee • שיחה 20:36, 10 באוקטובר 2007 (IST)
משחית לחסימה
לטיפולך, 79.178.59.159. תודה, Hummingbird ° יש לך הודעה ° כולי אוזן 04:00, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- טוב, קצת נחפזתי... Hummingbird ° יש לך הודעה ° כולי אוזן 04:03, 11 באוקטובר 2007 (IST)
חסימת 217.194.198.197
חסמת בי"ס לשנה? האם הייתה היסטוריה קודמת של השחתות ופניות להנהלת בית הספר? מה הייתה תגובתם? שנילי • שיחה 09:31, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- זו רשת שלמה של בתי ספר יסודיים, שאין לה משום מה שום דרך לאתר את המשחיתים. שילכו ללמוד במקום להשחית. odedee • שיחה 09:33, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- כתיבה בויקיפדיה גם היא לימוד. חסימה כוללת אינה פתרון. כמו שהמורים בבתי הספר נאבקים בחוסר המשמעת של תלמידיהם כך גם אנחנו יכולים לסייע בניטור, שחזור וחסימות קצרות של שעתיים (עד גמר השיעור). אני ממליץ שתסיר את החסימה. תודה. שנילי • שיחה 09:37, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- לא לימודיהם של הילדים מעניינים אותי, אלא ההגנה על ויקיפדיה מנזקים. לרשת הזו יש רקורד ארוך (מאוד) של נזקים, ללא תרומות. החסימה הזו דרושה, והסיבה היחידה שהיא לא לצמיתות היא משום האפשרות שבתי הספר יתחברו לספק אינטרנט אחר מתישהוא. odedee • שיחה 09:41, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- עודדי, אני מעריך את עמדתך אך לא מקבל אותה. זו ענישה קולקטיבית ותחזור אלינו כבומרנג. אני מציע להעלות זאת לפני מספר מפעילים. שנילי • שיחה 09:47, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- "עמדתי" היא המלצה של אחראי המחשבים של בתי הספר האלה, שביקש לחסום אותם לצמיתות, ואני העדפתי לצמצם זאת לשנה בלבד, ולא מראש אלא רק במקרים שבהם אכן יש נזק. odedee • שיחה 09:49, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- עודדי, אני מעריך את עמדתך אך לא מקבל אותה. זו ענישה קולקטיבית ותחזור אלינו כבומרנג. אני מציע להעלות זאת לפני מספר מפעילים. שנילי • שיחה 09:47, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- לא לימודיהם של הילדים מעניינים אותי, אלא ההגנה על ויקיפדיה מנזקים. לרשת הזו יש רקורד ארוך (מאוד) של נזקים, ללא תרומות. החסימה הזו דרושה, והסיבה היחידה שהיא לא לצמיתות היא משום האפשרות שבתי הספר יתחברו לספק אינטרנט אחר מתישהוא. odedee • שיחה 09:41, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- כתיבה בויקיפדיה גם היא לימוד. חסימה כוללת אינה פתרון. כמו שהמורים בבתי הספר נאבקים בחוסר המשמעת של תלמידיהם כך גם אנחנו יכולים לסייע בניטור, שחזור וחסימות קצרות של שעתיים (עד גמר השיעור). אני ממליץ שתסיר את החסימה. תודה. שנילי • שיחה 09:37, 11 באוקטובר 2007 (IST)
שוחחתי עם סקרלט והיא מסכימה איתך,שוכנעתי לקבל את דעתכם. שנילי • שיחה 18:20, 11 באוקטובר 2007 (IST)
- בדיקה מהירה מעלה שאמנם ישנן השחתות רבות מטווח האייפי הזה, אבל בהחלט ישנן גם תרומות, הנה אחת שעודדי אפילו סייע לשייפה - [1], [2]. יחסיות האמת • ♥ 00:41, 12 באוקטובר 2007 (IST)
הערך נתן יונתן בויקיפדיה
לעודד שלום רב אבקש בדחיפות!!! אפשרות לשיחה אישית ודיסקרטית ביותר אתך בנושא (הרגיש והחשוב)הנ"ל. תודה. נילי כרמל-יונתן (אלמנת המשורר) nili-yzahav.net.il
מה כואב?
עבר לשיחת עזרה:טבלאות/מדריך. odedee • שיחה 12:40, 14 באוקטובר 2007 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: תעיין בבקשה בתגובה האחרונה שלי שם.--BigJon • שיחה 12:48, 14 באוקטובר 2007 (IST)
טרול בוויקיציטוט
שלום עודדי. עד שאני אצליח ליצור קשר עם עידן הביורוקרט בוויקיציטוט כדי שייתן לי הרשאות מפעיל, מבקש ממך להחזיר את דף המשתמש שלי שם לקדמותו ולהגן עליו. הערב הופיע שם טרול ממש מעצבן שמתעקש לכתוב דף ציטוטים על המורה שלו וכששמתי הודעת מחיקה הוא השחית את הדף שלי.
אגב, מה עם עידן? לא רואים אותו בכלל בוויקיציטוט בזמן האחרון. אני מנסה ליצור עימו קשר כבר מספר שבועות ללא הצלחה. אתה יכול לקשר אותנו באיזושהי דרך? תודה ולילה טוב, דולב • שיחה 01:51, 13 באוקטובר 2007 (IST)
- תודה על ההיענות המהירה. מה לגבי עידן? דולב • שיחה 02:23, 13 באוקטובר 2007 (IST)
- לצערי, אין לי מושג. odedee • שיחה 03:20, 13 באוקטובר 2007 (IST)
אינרציה וכוח
אנא ראה שאלתי בשיחה:כוח (פיזיקה). דוד 20:32, 13 באוקטובר 2007 (IST)
תן דעתך
להערות השוליים שהוספתי למלוכה הבריטית עפ"י הערך האנגלי. מה שאפשר היה לוודא מעל גבי הרשת, וידאתי, נראה לי שעל סמך וידוא מהימנות המקורות האחרים ומעבר הערך את מנגנוני הבקרה הרבים העומדים בפני המועמד למומלץ בוויקי האנגלית, אפשר לייחס להם אמינות גבוהה. יחסיות האמת • ♥ 03:32, 14 באוקטובר 2007 (IST)
- יופי. אנא פרט בדף השיחה של הערך אילו פסקאות או קביעות לא הצלחת לוודא על גבי הרשת. יש לזכור שההמלצה באנגלית אינה מבטיחה נכונות, ודאי לא כשהיא התבצעה בינואר 2006 והערך השתנה מאז לחלוטין. odedee • שיחה 03:39, 14 באוקטובר 2007 (IST)
ראיתי ששחזרת
את כל תרומותיו של משתמש:87.68.30.47. מרפרוף מהיר היה נראה לי שלפחות חלק מהן היו לגיטימיות. מה בדיוק הלך שם? FTW • שיחה 12:38, 14 באוקטובר 2007 (IST)
- זה טרול שמנהגו לערבב אמת ושקר, כל עריכותיו משוחזרות. odedee • שיחה 12:39, 14 באוקטובר 2007 (IST)
- הבנתי. FTW • שיחה 12:43, 14 באוקטובר 2007 (IST)
שלום עודדי,
- ממה שכתוב בהצבעה ומהוויכוח עם עופר, אני לא הצלחתי להבין מה לדעתך נדרש. בינתיים הוספתי כמה ספרים וכמה הפניות. אני יכול להוסיף הפניות בלי סוף, לכל מילה ולכל משפט. כל מה שכתוב בערך מופיע, הן ב"תולדות השואה", הן ב"הספר השחור" והן בדו"ח של ועדת ההיסטוריונים. אם לדעתך דרוש ניסוח או סידור אחר, אנא הסבר לי או טוב מזה, סדר זאת אתה. בברכה. ליש 15:27, 14 באוקטובר 2007 (IST)
- אסביר בקרוב בדף השיחה של הערך. odedee • שיחה 20:00, 14 באוקטובר 2007 (IST)
- גם התחמקות מתמשכת ממתן תשובה מהווה תשובה. הבנתי. ליש 23:59, 15 באוקטובר 2007 (IST)
- למעשה, מאז שהגבתי כאן, יש אצלי חלון נפרד פתוח על הערך כדי שאקרא ואגיב כפי שהבטחתי. אכן, עדיין לא הספקתי להגיב לצערי, ואם אתה חושב שזו התחמקות, שיבושם לך. התגובה שלך איננה מגדילה את רצוני להתייחס לערך הזה, להיפך. odedee • שיחה 00:03, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- היעדר תשובה מצדך לאחר שעוררת מהומה על הנושא מדבר בעד עצמו. גם הצגת הנושא כאילו מתן תשובה מצדך זה חסד שאתה עלול לא לעשותו בגלל תגובתי הלא מספיק כנועה ולא מספיק מתרפסת, גם היא מעידה על משהו. תשובה כבר קיימת, התשובה שנתן עופר כשטען שאתה מתווכח עם עצמך, פעם טענת כך ופעם טענת אחרת ורק לך פיתרונות למה אתה נוהג כך. ליש 00:21, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- חסד? מהומה? כתבתי הערה עניינית לחלוטין בנושא הערך הזה, שיחסי אליו, בניגוד ליחס האישי שלך אליו, הוא שגרתי לחלוטין. שמחתי לראות שבעקבות דברי הוספת אליו סימוכין, וכך תרמתי בעקיפין לשיפורו. אבל זו תרומתי האחרונה (אם אפשר לקרוא לה כך) לערך הזה, שכן אין לי שום עניין בוויכוחים שעופר ואתה יוצרים. לא לשם כך אני בוויקיפדיה. odedee • שיחה 07:00, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- בסדר. אם יחסך עניני, כדבריך, ואם אתה רואה את השיפור בתוספת הסימוכין, מדוע אינך משנה או מוסיף על דבריך בהמלצת הערך? דומני שענינית זה מתבקש לאחר כל המגילות שנכתבו שם בעקבות דבריך. ליש 07:39, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- כי זה דורש ממני לקרוא שוב את הערך, ואין בכוונתי לעשות זאת. odedee • שיחה 07:46, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- בסדר. אם יחסך עניני, כדבריך, ואם אתה רואה את השיפור בתוספת הסימוכין, מדוע אינך משנה או מוסיף על דבריך בהמלצת הערך? דומני שענינית זה מתבקש לאחר כל המגילות שנכתבו שם בעקבות דבריך. ליש 07:39, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- חסד? מהומה? כתבתי הערה עניינית לחלוטין בנושא הערך הזה, שיחסי אליו, בניגוד ליחס האישי שלך אליו, הוא שגרתי לחלוטין. שמחתי לראות שבעקבות דברי הוספת אליו סימוכין, וכך תרמתי בעקיפין לשיפורו. אבל זו תרומתי האחרונה (אם אפשר לקרוא לה כך) לערך הזה, שכן אין לי שום עניין בוויכוחים שעופר ואתה יוצרים. לא לשם כך אני בוויקיפדיה. odedee • שיחה 07:00, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- היעדר תשובה מצדך לאחר שעוררת מהומה על הנושא מדבר בעד עצמו. גם הצגת הנושא כאילו מתן תשובה מצדך זה חסד שאתה עלול לא לעשותו בגלל תגובתי הלא מספיק כנועה ולא מספיק מתרפסת, גם היא מעידה על משהו. תשובה כבר קיימת, התשובה שנתן עופר כשטען שאתה מתווכח עם עצמך, פעם טענת כך ופעם טענת אחרת ורק לך פיתרונות למה אתה נוהג כך. ליש 00:21, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- למעשה, מאז שהגבתי כאן, יש אצלי חלון נפרד פתוח על הערך כדי שאקרא ואגיב כפי שהבטחתי. אכן, עדיין לא הספקתי להגיב לצערי, ואם אתה חושב שזו התחמקות, שיבושם לך. התגובה שלך איננה מגדילה את רצוני להתייחס לערך הזה, להיפך. odedee • שיחה 00:03, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- גם התחמקות מתמשכת ממתן תשובה מהווה תשובה. הבנתי. ליש 23:59, 15 באוקטובר 2007 (IST)
- אסביר בקרוב בדף השיחה של הערך. odedee • שיחה 20:00, 14 באוקטובר 2007 (IST)
מחיקת ערך
הי עודד, ראיתי שמחקת את הערך אהלי קלקיליה לאחר דיון קצר בדף השיחה שלו.
רציתי לדעת מה הנוהל פה מבחינת מחיקת ערכים, שמנו תבנית "חשיבות" ומתדיינים, אין עוד שלבים בדרך?
שלא תבין לא נכון, אני זה שרציתי שהערך ימחק כיוון שהוא לא לגיטימי, אני פשוט מעוניין לדעת איך זה עובד.
תודה, Eladav 22:46, 14 באוקטובר 2007 (IST)
- אתה יכול לקרוא על מחיקת ערכים בויקיפדיה:מדיניות המחיקה. במקרה הזה הערך נמחק על פי ויקיפדיה:התמודדות עם טרולים, לא קראתי אותו בכלל. odedee • שיחה 07:02, 16 באוקטובר 2007 (IST)
"...כיוון שהן פועלות כתחנת יציאה, ניתן לראות כאן." למה הפניה לקישור אדום? זה מבלבל את קוראי התבנית. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 10:41, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- עוד אין קוראים לתבנית - החסימה הזו טרם מופעלת, וזו, כמובן, הסיבה שהקישור לרשימה הוא אדום. odedee • שיחה 17:32, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- ??? ומה עם כל המאות מהסוג הזה? חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 20:57, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- אם אינני טועה, אף אחד מהם לא נחסם מהסיבה הזו, כפי שתוכל לראות מכך שאין קישורים לדף הזה. odedee • שיחה 21:09, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- וזו בדיוק הבעיה... "המשתמש" מקבל את ההודעה ביומן החסימות שלו, לוחץ על הקישור להסבר ומקבל דף אדום. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 21:13, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- אילו היה משתמש שנחסם בגין הסיבה הזו, הוא היה מקבל את ההודעה הזו. כפי שכתבתי, אף כתובת לא נחסמה בגין סיבה זו, ולכן אף משתמש לא מקבל את ההודעה הזו ואינו מקבל את הקישור הזה. כשייחסמו כתובות כאלה, תיווצר הרשימה, והקישור לא יהיה אדום. הדף שמצאת נבנה כחלק ממנגנון, שעדיין אינו בשימוש. odedee • שיחה 21:15, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- אה, אני רואה כעת שהודעות על סיבות אחרות לא הושארו בדפי השיחה אבל כן בתקצירי החסימה, אז זו הסיבה שאין קישורים. אני אבדוק עם מפעיל הבוט, כנראה שהוא צריך להעביר אצלו כמה דברים ל"מוד עברית", כדאי שתהיה רשימה נפרדת מיומן החסימות הכללי. תודה. odedee • שיחה 22:21, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- אילו היה משתמש שנחסם בגין הסיבה הזו, הוא היה מקבל את ההודעה הזו. כפי שכתבתי, אף כתובת לא נחסמה בגין סיבה זו, ולכן אף משתמש לא מקבל את ההודעה הזו ואינו מקבל את הקישור הזה. כשייחסמו כתובות כאלה, תיווצר הרשימה, והקישור לא יהיה אדום. הדף שמצאת נבנה כחלק ממנגנון, שעדיין אינו בשימוש. odedee • שיחה 21:15, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- וזו בדיוק הבעיה... "המשתמש" מקבל את ההודעה ביומן החסימות שלו, לוחץ על הקישור להסבר ומקבל דף אדום. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 21:13, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- אם אינני טועה, אף אחד מהם לא נחסם מהסיבה הזו, כפי שתוכל לראות מכך שאין קישורים לדף הזה. odedee • שיחה 21:09, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- ??? ומה עם כל המאות מהסוג הזה? חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 20:57, 16 באוקטובר 2007 (IST)
עברת כל גבול, בן הטבע 17:33, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- למה כוונתך? odedee • שיחה 17:35, 16 באוקטובר 2007 (IST)
יחידות cgs
שלום, האם אתה יודע אם העריכה הזו נכונה? בתודה מראש, נטע - שיחה 21:40, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- לא, זה נראה לי מאוד לא נכון, וגם הגרסה הקודמת לא נראית לי נכונה, זה אמור להיות משהו כמו gr*cm^2/esu^2. אוודא ואתקן בקרוב. odedee • שיחה 22:14, 16 באוקטובר 2007 (IST)
- תודה רבה נטע - שיחה 13:37, 17 באוקטובר 2007 (IST)
- אם התכוונת לחזור ולהודות, אז בשביל מה כתבת "בתודה מראש"? "בתודה מראש" אמור לחסוך לך את הצורך לשוב ולהודות. אגב, תבדקי שהמנהלים בערך על הפנימייה שלך עדיין מכהנים. Gridge ۩ שיחה 13:39, 17 באוקטובר 2007 (IST).
- היא כנראה כן הייתה נכונה, באופן לא ברור, אבל החלפתי ליחידה מקובלת יותר. odedee • שיחה 08:56, 20 באוקטובר 2007 (IST)
- תודה רבה נטע - שיחה 13:37, 17 באוקטובר 2007 (IST)
פורטלים
אז מה דעתך שנשאיר 3 שורות קבועות (12 פורטלים) ואילו בשתי השורות האחרונות תהיה תחלופה של פורטלים? זה מאוד לא נכון שפורטלים גדולים לא מקבלים חשיפה, בעוד שפורטלים דלים יותר - כן מקבלים (כמו פורטל כימיה, עם תבנית "עדכון" שבראשו). לדעתי גם לפורטלים הבאים יש הזכות לדקת תהילה בעמוד הראשי: השואה, חינוך, חוק ומשפט סוציולוגיה, פילוסופיה, נצרות, אסלאם, בלשנות, אדריכלות, קולנוע, בוטניקה, בעלי חיים, מחשבים, אינטרנט, מדינות העולם, ירושלים, צה"ל, תקשורת, תחבורה ודגלים וסמלים. Yonidebest Ω Talk 14:30, 17 באוקטובר 2007 (IST)
- אני לא רוצה להפריע להרגלים שנוצרו אצל הקוראים, אם אפשר להימנע מכך. אתה צודק שצריך לתת חשיפה גם לפורטלים אחרים. אולי אפשר מתחת לחמש השורות הקיימות, שכרגע הן חצובות בסלע מבחינתי, שורה נוספת שבה יהיה כתוב "פורטל אקראי:" ואחריה יופיע פורטל אחד, אחר בכל כניסה. odedee • שיחה 17:23, 17 באוקטובר 2007 (IST)
מה נסגר עם האוס!?
אתה מוכן להפסיק להוריד את השמות של הפרקים!? זה שזה לא מתאים לך לא אומר שאנשים לא אוהבים את זה ולא רוצים את זה! אם היית מעלה את זה לדיון הציבור הרחב ולא שיחה קטנה שאנשים כותבים בה דברים לא קשורים אולי גם היית רואה את זה! לא יפה, לא הולם ובהחלט לא במקום לעשות זאת! אם אתה רוצה שנשוחח על כך שלח לי מייל. אם אתה רוצה מסנג'ר או טלפון אין לי בעיה. אבל אל תמחוק מידע חיוני לסדרה סתם כי בא לך. אם אתה רוצה שאשפץ את השמות לשמות הסופיים שנקבעו לפרקים, אעשה זאת. אבל בהחלט ובהחלט לא למחוק.
- לא, אני לא מוכן להפסיק להוריד שמות לא רשמיים, ומוטב שאתה לא תוסיף אותם ללא קבלת הסכמה. הדיון נמצא בשיחת הערך ופתוח לכלל הציבור, ואין שום צורך לשוחח בנושא בדרכים אחרות. אני לא רוצה שתשפץ שום שמות - אני רוצה שהערך יכיל מידע אמיתי ורשמי, ולא תרגומים פרוביזוריים. odedee • שיחה 01:10, 19 באוקטובר 2007 (IST)
אם אני לא טועה, שחזרת שם השחתה בטעות. שים לב להבא. נוי 10:36, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- אתה צודק, טוב ששמת לב. זה היה מקרה נדיר של שני אלמונים שכתובות ה-IP שלהם התחילו ונגמרו באותו מספר, וחשבתי שזה אותו משתמש. odedee • שיחה 10:40, 19 באוקטובר 2007 (IST)
נו?
אני לא רוצה להתחיל לצעוד לבד בשביל הזה. צריך לבחון רעיונות ולשמוע כאלו גם מאחרים, ממך למשל. יוספוס • שיחה 13:38, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- אני לא מומחה כמובן, אבל נראה לי שמתבקש לבנות משהו כזה. הרעיונות שלי הם לתת מקום אחד שיסקור את מערכות הגוף העיקריות, ויקשר לערכים (כחולים ואדומים) על המרכיבים השונים שלהן. למשל - מערכת הדם, מערכת השלד, מערכת המין, מערכת העיכול, מערכת הנשימה, מערכת העצבים, המוח (בעתיד ודאי אפשר יהיה לפתוח פורטל שלם עליו לבדו). אפשר להיעזר באיורים של גריי למשל, ולקשר מהם לערכים השונים. odedee • שיחה 19:58, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- אתה מדבר על אימג'מפס, כן? לאלו יש, כמו שציינת, מקום מאד טבעי בהנגשת מידע אנטומי. רק שאני הופך בראשי כיצד משלבים אותם בפורטל. כלומר, אין בעיה לשלב אותם בעמוד המכונה פורטל, אבל התוצאה (שיכולה להיות מאד מוצלחת) תהיה דף של תבניות ניווט משוכללות ואני לא בטוח שזה עונה על הקריטריונים הנדרשים מפורטל. ברשותך ננסה לחזור קצת למעלה ולהגדיר את היקף הפורטל. גוף האדם? כולל אנטומיה בלבד? אנטומיה ופיזיולוגיה? נושאים נוספים? יוספוס • שיחה 20:26, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- לדעתי - כולל כל מה שאתה יכול להעלות בדעתך (שזה כנראה יותר ממה שאני יכול להעלות בדעתי...). זה אולי מידע רב, אבל הפורטל רק צריך להפנות את הקורא לכך שקיים משהו - המערכת הלימבית, נניח - לא דווקא לפרט הרבה בעניין. odedee • שיחה 20:34, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- אתה מדבר על אימג'מפס, כן? לאלו יש, כמו שציינת, מקום מאד טבעי בהנגשת מידע אנטומי. רק שאני הופך בראשי כיצד משלבים אותם בפורטל. כלומר, אין בעיה לשלב אותם בעמוד המכונה פורטל, אבל התוצאה (שיכולה להיות מאד מוצלחת) תהיה דף של תבניות ניווט משוכללות ואני לא בטוח שזה עונה על הקריטריונים הנדרשים מפורטל. ברשותך ננסה לחזור קצת למעלה ולהגדיר את היקף הפורטל. גוף האדם? כולל אנטומיה בלבד? אנטומיה ופיזיולוגיה? נושאים נוספים? יוספוס • שיחה 20:26, 19 באוקטובר 2007 (IST)
עודד שלום
איזה הוכחה מחקרית/מדעית קיימת ואומרת שפיטבול הוא כלב תוקפן אשמח אם תאיר את עיניי
- אתה חושב שכל הערים שאסרו את גידול הגזע עשו זאת כך סתם? קרא למשל כאן (PDF) - פיטבולים ורוטוויילרים היו אחראים ליותר מחצי ממקרי המוות בארה"ב לאורך כ-20 שנה שנבדקו. odedee • שיחה 18:06, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- העובדה שכלבים אלו אחראים למקרי מוות רבים בשום אופן לא אומרת שהם גזעים תוקפניים אלא רק שהם גזעיים חזקים. לירן (שיחה,תרומות) 18:30, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- אין לי התנגדות לניסוח שיאמר שבשל כוחו הפיזי של הכלב, הוא אחראי למקרים מוות רבים יותר מגזעים אחרים, שגרמו לאיסור גידול שלו במקומות רבים. odedee • שיחה 19:18, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- אני לא חושב שמשפט כזה הוא נכון. יש כלבים רבים גדולים אחרים שחזקים באותה מידה ובכל זאת הם יותר ידודיתיים מפיטבול אמריקאי ורוטוויילר. משפט יותר מדויק יהיה משהו בסגנון "בשל כוחו הפיזי של הכלב, הוא אחרי למקרי מוות רבים שגרמו לאיסור גידול שלו במקומות רבים". Yonidebest Ω Talk 19:20, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- העובדה שכלבים אלו אחראים למקרי מוות רבים בשום אופן לא אומרת שהם גזעים תוקפניים אלא רק שהם גזעיים חזקים. לירן (שיחה,תרומות) 18:30, 19 באוקטובר 2007 (IST)
לטענתך, ויקיפדיה היא לא מקום מתאים לפרסם אודות "חידון הספורט הצהלי"
ואילו לפי הקישור שנתת לי:
דיווח חדשות. ויקיפדיה לא צריכה לספק דיווחי חדשות על ארועים בעת התרחשותם, אך יצירת ערכים אנציקלופדיים על נושאים בחדשות אפשרית (אם כי כדאי להמתין ולא לכתוב מידע חדשותי מיד, כדי לראות אם קיימים עדכונים). תהליך העבודה בוויקיפדיה מאפשר בנייה משותפת ועדכנית של אקטואליה בעלת חשיבות היסטורית, כל עוד היא נכתבת כערכים אנציקלופדיים. כשהכותבים מוסיפים חדשות טריות למאמרים, עליהם להשתמש בלשון עבר, כדי שהחדשות תהיינה הגיוניות גם כשיקראו אותן בעוד כמה שנים. באותו אופן, אין להשתמש במונחים כגון "בשנים האחרונות".
אמנם, אין זה מידע בעל חשיבות "היסטורית" ועמוקה, אך בהחלט יש מקום לערך כזה בוויקיפדיה, ולו מהטעם שבעתיד, כשיהיה זה משהו יותר נפוץ ומפורסם - יחפשו פרטים ולא ימצאו.
יתר על כן, לדעתי, (וזה בכלל לא מעניין אם אתה חושב ככה או לא), זה נושא מספיק חשוב לכתוב עליו - מה צה"ל עושה כדי לשמור על החיילים בכושר.
מבחן גוגל - אמנם אין לזה בכלל אזכור בגוגל - אבל בדיוק ככה זה כן יהיה קיים בגוגל. אם תחפש על "מרוץ אבן עזר" לא תמצא דבר בגוגל, ואולם - אם תחפש אודות אותו אירוע בדיוק, רק בשמו האחר - "מרוץ איש בנימין", הפלא ופלא - תמצא גם את הכינוי הראשון.
ואני שוב מצטט:
ויקיפדים (Wikipedians) הם אנשים הכותבים ועורכים ערכים שונים בוויקיפדיה.
כל הוויקיפדים שווים, ודעתם נחשבת באותה מידה, בין אם בדיונים העוסקים בערכים, במחיקה או בקביעת מדיניות. במקרה של מחלוקת מתקבלות החלטות באמצעות הצבעה דמוקרטית בין הוויקיפדים.
משתמשים שונים מקבלים הרשאות טכניות שונות, לפי יכולתם לעזור. יש להדגיש שההרשאות הללו אינן משנות את סמכותם במערכת, אלא אך ורק את יכולתם לערוך את הדפים.
לכל הפחות, יכולת ליצור קשר לפני שמחקת את מה שנכתב בעמל רב במשך שעתיים.
נעשתה פה עבודה רבה וקשה לאסוף את כל המידע ולערוך אותו באופן שכן יהיה תואם לסטנדרט הוויקיפדי.
לא להאמין, אבל גם פה יש מי שדואג לנצל את הכוח כדי להשליט את דעותיו.
כנראה שנגזר עלינו להיות מדינה של עסקנים ומקורבים ולאף אחד אין זכות להביע דעה קצת שונה.
―ירומוס (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- (עודדי - ראיתי את ההודעה ולא יכולתי לשתוק).
- "עסקנים ומקורבים"? חוצפה בלתי נסבלת יש לך. אף אחד פה לא מקבל כסף על תרומתו. כולנו כאן בהתנדבות, ולא מרוויחים כלום.
- לא ראיתי את הערך שכתבת, אבל הטיעונים שהעלת מבהירים מדוע היה עליו להימחק. אתה מודע שכיום זה משהו לא נפוץ ולא מפורסם - אז מדוע יש לתעד אותו באנציקלופדיה? מטרת האנציקלופדיה לתעד את המציאות, לא ליצור אותה. הרי אתה מודה שאתה רוצה שיהיה ערך כדי שהאירוע הזה יופיע בגוגל - כלומר, אתה רוצה את הערך למטרת פרסום (גם אם לא פרסום מסחרי). אם הנושא הזה לא מספיק חשוב כדי שיכתבו עליו באמצעי התקשורת, לא מספיק חשוב כדי שידברו עליו - כנראה שהוא לא מספיק חשוב כדי שיהיה עליו ערך באנציקלופדיה. עופר קדם 18:37, 19 באוקטובר 2007 (IST)
- כפי שכתב עופר, אנחנו לא כותבים ערכים כדי שיופיעו בגוגל. אנחנו כותבים על מה שכבר קיים בתודעת הציבור, ואין לנו אג'נדה של קידום אירועים, אתרים או אנשים. לפי שיקול דעתי כמפעיל מערכת, מה שכתבת על פניו אינו שייך כאן ועומד בקריטריונים של מחיקה מהירה. אפילו מבחינת ביטחון שדה אינני בטוח שמה שכתבת תקין, בהתחשב בכך שאין שום מידע זמין על האירוע. odedee • שיחה 19:17, 19 באוקטובר 2007 (IST)
עוד אחד לחסימה
84.228.236.115. Hummingbird ° יש לך הודעה ° כולי אוזן 05:42, 20 באוקטובר 2007 (IST)
- סולק, תודה. odedee • שיחה 08:56, 20 באוקטובר 2007 (IST)
משתמש:שקלא וטריא
אתה בטוח שמדובר בטרול? Hummingbird ° יש לך הודעה ° כולי אוזן 01:10, 21 באוקטובר 2007 (IST)
- כן, הרבה יותר מדי עדויות נסיבתיות מרשיעות. odedee • שיחה 04:42, 21 באוקטובר 2007 (IST)
האם מדובר בטרול שיש לשחזר את עריכותיו? קראתי עכשיו את הקצרמר אמריגו וספוצ'י (אונייה) שהוא כתב שנראה כביכול טוב אבל העובדות בו נראות שטותיות לחלוטין ("האונייה הסיע יותר מ-1000 אלף אנשים והתפרסמה בפיצוץ בשנת 1930 על ידי רוסיה בתחילת מלחמת העולם. הפיצוץ סימן את ההפסד של ארצות הברית במלחמה וגרם לטביעתה של האונייה המפורסמת."). דניאל ב. 02:59, 21 באוקטובר 2007 (IST)
- ככה זה טרול הפיקסלים. יטופל מיד. odedee • שיחה 04:42, 21 באוקטובר 2007 (IST)
- נעשה ניסיון כלשהו לאתר את האדם שעומד מאחוריי הטרול הזה? דניאל ב. 04:47, 21 באוקטובר 2007 (IST)
- כן. זה ילד אוטיסט, שכבר הוזהר ע"י ספק האינטרנט פעמיים לפחות, אבל כנראה שהדבר היחיד שיעצור אותו זה כשיגור באי נידח בלי אינטרנט, או כשיכרתו לו את הידיים. אני אשתדל להביא לכך שיוקצה לו IP קבוע, אבל גם לזה עלולים להיות חסרונות. odedee • שיחה 04:50, 21 באוקטובר 2007 (IST)
- נעשה ניסיון כלשהו לאתר את האדם שעומד מאחוריי הטרול הזה? דניאל ב. 04:47, 21 באוקטובר 2007 (IST)
היי עודדי
רציתי ממך טובה. נכון בדף המשתמש שלך בהתחלה עשית את הלוגו של ערך מומלץ ולצידו קישור לדפי משנה. הייתי שמח אם תראה לי איך אפשר לרשום את זה בקוד ויקי כי אי-אפשר לערוך את דף המשתמש שלך (לא שרציתי לערוך, רק רציתי לראות איך זה נראה בתחביר ויקי) אז אשמח אם תראה לי, ולמה אתה שואל: כי אני גם רוצה לעשות משהו דומה בדף המשתמש שלי. בערך חח אלירן • שיחה 11:39, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- ראיתי בהצגת מקור (חח איך לא ראיתי). התעלם מההודעה שלי. תודה בכל מקרה :-) אלירן • שיחה 11:59, 22 באוקטובר 2007 (IST)
הוא לבנוני. יסמין 20:12, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- כבר קיבלת אזהרה על כך בדף השיחה שלך. כעת ראיתי שכבר ראית את הדיון בדף השיחה, כי כתבת בו בעבר, וכנראה שהיה עלי לחסום אותך כי מעשייך היו השחתה בידיעה מלאה על קיום הדיון. ראי את האזהרה כמחווה של רצון טוב. odedee • שיחה 20:13, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- שיהיה... יסמין 20:17, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- את זאת היה עלייך לכתוב, ולנמק, בדף השיחה של הערך, ולא כאן. odedee • שיחה 20:21, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- אני חושב שלהוסיף אותו לקטגוריה:זמרים לבנונים זה כמו להוסיף את פרדי מרקיורי לקטגוריה:זמרים טנזנים... 20:24, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- את זאת היה עלייך לכתוב, ולנמק, בדף השיחה של הערך, ולא כאן. odedee • שיחה 20:21, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- שיהיה... יסמין 20:17, 22 באוקטובר 2007 (IST)
שים לב
שבוטלת בברכה, נטע - שיחה 21:22, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- אני יודע, תודה. זה בבדיקה עם מי שהעלה את התמונה לוויקיפדיה. odedee • שיחה 21:30, 22 באוקטובר 2007 (IST)
עזרה בתרגום מונחים בפיזיקה לעברית
הי עודדי,
אני כרגע מתרגם את הערך האנגלי המלא על מקס פון לאווה (פרס נובל לפיזיקה על גילוי עקיפה של קרני רנטגן). הגעתי לפינות אפלות מבחינתי ואולי תוכל להציע לי איך לתרגם את המונחים המודגשים במשפטים הבאים:
At Berlin, Laue attended lectures by Otto Lummer on heat radiation and interference spectroscopy, the influence of which can be seen in Laue’s dissertation on interference phenomena in plane-parallel plates
In Berlin, he worked on the application of entropy to radiation fields and on the thermodynamic significance of the coherence of light waves
אני מניח שאני עוד אתקל במונחים נוספים ואז אבוא להציק לך שוב. תודה אביהו • שיחה 22:25, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- heat radiation - קרינת חום (ייתכן שעדיף קרינה תרמית, צריך להבין קצת יותר את ההקשר)
- interference spectroscopy - ספקטרוסקופיית התאבכות
- interference phenomena in plane-parallel plates - שוב, חסר הקשר. כנראה שהכוונה ל"תופעת ההתאבכות על לוחות (צילום?) מישוריים"
- radiation fields - שדות קרינה
- coherence - קוהרנטיות
- אתה תמיד מוזמן להציק עוד. odedee • שיחה 22:59, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- תודה. בנוגע להקשר, זה כל מה שיש בערך באנגלית. אביהו • שיחה 23:03, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- אני יודע, הסתכלתי שם. קשה למצוא חומר עליו. odedee • שיחה 00:07, 23 באוקטובר 2007 (IST)
- תודה. בנוגע להקשר, זה כל מה שיש בערך באנגלית. אביהו • שיחה 23:03, 22 באוקטובר 2007 (IST)
- הנה זה מגיע. איך אתה מתרגם resonator? ואולי אתה במקרה יודע איך מתעתקים את שמו של הגרמני Paul Peter Ewald - פאול פטר ??? . בתודה מראש אביהו • שיחה 22:44, 23 באוקטובר 2007 (IST)
- resonator בעברית נקרא מהוד (אבל השאלה היא עד כמה זה שימושי). ואם זה גרמני אז זה אוולד. eman • שיחה • ♥ 22:50, 23 באוקטובר 2007 (IST)
- זה בהחלט שימושי - מהוד הוא השם המקובל. odedee • שיחה 00:51, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- תודה לשניכם. אביהו • שיחה 07:06, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- זה בהחלט שימושי - מהוד הוא השם המקובל. odedee • שיחה 00:51, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- resonator בעברית נקרא מהוד (אבל השאלה היא עד כמה זה שימושי). ואם זה גרמני אז זה אוולד. eman • שיחה • ♥ 22:50, 23 באוקטובר 2007 (IST)
- הנה זה מגיע. איך אתה מתרגם resonator? ואולי אתה במקרה יודע איך מתעתקים את שמו של הגרמני Paul Peter Ewald - פאול פטר ??? . בתודה מראש אביהו • שיחה 22:44, 23 באוקטובר 2007 (IST)
קילוה
יש ערך באנגלית על קילוה. אם זה טוב להם, למה שלא יהיה טוב לפה? לוגלבנדה 02:58, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- יש הבדלים רבים בין הוויקיפדיה האנגלית לוויקיפדיה האנגלית, ואחד מהם הוא שאיננו מקבלים הגדרות מילוניות ושברירי ערכים. הבדל נוסף הוא שדיונים בדפי שיחת משתמש נמשכים בדף שבו התחילו, כדי לשמור על רציפות הדיון ולמנוע פינג פונג בין דפי השיחה השונים. odedee • שיחה 04:09, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- נכון יקירי, אך אם היית קצת מתסכל, היית רואה ששנינו כתבנו את ההודעה ב2:58 כך שאני לא פתחתי הודעה חדשה. אם קילוה שהייתה סולטנות לפני 750 שנה לא ממש ייצרה תרבות, והיא לא נצרבה בתודעה, אז אין מה לעשות. אבל בכדי שהיא תישאר בזיכרון הקולקטיבי, עליה להירשם כאן, כי זה נכס שבעוד מספר שנים יישכח מן העולם. לוגלבנדה 04:19, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- אם היא לא נצרבה בתודעה, איש לא יחפש אותה, ואין זה מתפקידנו להמציא לה גלעד. אפילו אילו היה הערך נשאר, במצבו לא הייתה בו תועלת לשום קורא, ואיש לא היה יודע לחפש אותו. יועיל יותר לציין את המשפט הקצר הזה בערך רלוונטי אחר על האזור, שקוראים שמתעניינים בו עשויים להתעניין גם בסולטנות הזו. odedee • שיחה 04:23, 24 באוקטובר 2007 (IST)
אחלה תמונה בחרת, רק לא ברור לי איך אותו חזיר יכול להיות גם חזיר יבלות מצוי וגם חזיר יבלות מדברי... בחר את הנכון ובטל את התמונה מהשני. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 04:53, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- לא אני בחרתי, אלא אחד הטרולים, ואני אימצתי. לא הבנתי את ההערה על היבלות - אין לי, וטוב שכך :) odedee • שיחה 04:54, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- אני לא יודע מי הנכון. נראה שזה המצוי. אם אתה יודע, צריך להוריד התמונה מהשני. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 04:57, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- אין לי מושג, אני רק הבנתי שהתמונה אמורה לשקף את הפרופיל החינני שלי. כדאי לברר עם מי שכתבו את הערכים. odedee • שיחה 04:59, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- סדרתי את זה. אל תשכח להסתרק... חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 05:04, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- אין לי מושג, אני רק הבנתי שהתמונה אמורה לשקף את הפרופיל החינני שלי. כדאי לברר עם מי שכתבו את הערכים. odedee • שיחה 04:59, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- אני לא יודע מי הנכון. נראה שזה המצוי. אם אתה יודע, צריך להוריד התמונה מהשני. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 04:57, 24 באוקטובר 2007 (IST)
תמונתך
אחרי שראיתי את תמונתך לפני גילוח מסקרן אותי לראות אותך אחרי גילוח... 20:35, 24 באוקטובר 2007 (IST)
- לא עשית מפשעות! סקרלט • שיחה • הפתיעו אותי 20:32, 25 באוקטובר 2007 (IST)
אימייל
שלחתי. יסמין 15:31, 27 באוקטובר 2007 (IST)
- תודה, נראה לי שהנושא כבר טופל. odedee • שיחה 18:59, 27 באוקטובר 2007 (IST)
שלום
שלום עודד, אני ראיתי שמחקת את הערך גורל - משחק ישראלי. אני מבקש ממך הזדמנות נוספת לנסות לעשות אותו - הפעם הוא יהיה אובייקטיבי. בטעות שמתי שם סיקור לא נכון. הגורל הוא בין המשחקי דפדפדן הגדולים ביותר - אם לא הגדול ביותר. לפי דעתי הערך הזה יוסיף המון. אני מבקש שתחשוב על זה שוב ותחזיר לי תשובה.
תודה מראש!
- אני אשחזר את התוכן למשתמש:Almogm9/גורל (משחק), אפשר יהיה להעבירו למרחב הראשי רק אם לא יהיה פרסומי. כמו כן שים לב להבא - בוויקיפדיה ממשיכים שיחות בדף שבו התחילו. odedee • שיחה 11:24, 28 באוקטובר 2007 (IST)
שלום, אתה שחזרת לי את התוכן ל-למשתמש:Almogm9/גורל (משחק), ואני שיניתי שם קצת. רציתי לדעת אם הערך עכשיו מתאים בשביל להחזירו למרחב הראשי.
אתה לא עונה אז אני כותב שוב. יש אפשרות שתחזיר את משתמש:almogm9/גורל (משחק) למרחב הראשי? כי כבר תיקנתי שם הכל.
- כפי שוודאי ראית, התיקונים רחוקים מלהספיק, והערך נמחק כי היה פרסומי. odedee • שיחה 21:38, 30 באוקטובר 2007 (IST)
הייתי שמח אם היית מסביר לי מה צריך להיות בערך הזה כדי שלא יהיה פרסומי :)
כהמשך...
כהמשך לשיחתנו פה- מה דעתך על ערך כמו כתובת פיסית ? אפק 20:06, 28 באוקטובר 2007 (IST)
- ערך זה הוא מקרה אחר לגמרי מהאחרים. מחקתי אותו. odedee • שיחה 20:12, 28 באוקטובר 2007 (IST)
תודה. אפק 20:13, 28 באוקטובר 2007 (IST)
מה זה אמור להביע?
תמונה:Screenshot1 gilhamesh.JPG
- מה אתה חושב? odedee • שיחה 20:11, 29 באוקטובר 2007 (IST)
- שכתוב שם "גיחי גיחי". מה זה אמור להביע "גיחי גיחי"?
- זה אמור לומר שהבדיחות שלך על שמות משתמשים אחרים אינן מצחיקות איש. לך פתח בובות גרב באתרים אחרים. odedee • שיחה 21:38, 30 באוקטובר 2007 (IST)
- שכתוב שם "גיחי גיחי". מה זה אמור להביע "גיחי גיחי"?
בזזז!
התגעגעתי אז באתי לכמה דקות טובות...
- מה זה, יש פה יתושים? זה לא העונה! odedee • שיחה 20:59, 29 באוקטובר 2007 (IST)
- לשכנים יש אלחוטי!
- אוי ויי. odedee • שיחה 21:02, 29 באוקטובר 2007 (IST)
- לא אוי ויי, זה בחינם. געגעתי
- אוי ויי. odedee • שיחה 21:02, 29 באוקטובר 2007 (IST)
- לשכנים יש אלחוטי!
שלום עודדי
(: מה נשמע?
ודרך אגב, איך אתה כותב, אגרת או איגרת?
בברכה, ינבושד 09:12, 30 באוקטובר 2007 (IST).
- הכל בסדר, וזה איגרת. odedee • שיחה 09:13, 30 באוקטובר 2007 (IST)
- תודה. יום טוב, בברכה, ינבושד.
ערך claudia ciesla
שלום עודד אשמח לדעת מה דעתך על כך שבויקיפדיה אנגלית הערך הזה קיים כבר כשנתיים כולל שפות נוספות האם יש הסבר לסתירה הזאת בברכה אהרון כהן
- אין שום סתירה, כאן הוויקיפדיה העברית ולא האנגלית. במצב שהעלית את הערך, הוא הזה היה נמחק מכאן גם אילו היה פה שנתיים. odedee • שיחה 20:40, 31 באוקטובר 2007 (IST)
עודד שלום,
אני מעוניין מאד לשוחח איתך בדחיפות כי השיקול למחוק את הערך לא ברור לי כלל וכלל ואני מעוניין מאד להעלות את הכתבה. קלאודיה הינה שחקנית ידועת ומפורסמת מאד בגרמניה. היא משחקת בשלוש סדרות בטלויזיה הגרמנית וחזרה לפני שבועיים לאחר צילומים לתוכנית בארה"ב. כל זאת במקביל לקריירת דוגמנות מצליחה. הכתבה שהעליתי בעברית הינה תרגום מדוייק לאתרי ויקפדיה באנגלית, גרמנית, ספרדית, טורקית צרפתית ושפות נוספות. אשמח לדעת גם את כוונתך שהערך העליתי היה נמחק בכל מקרה. ברצוני לדעת מדוע היה נמחק ומדוע גם נמחק בפועל. לא מדובר כלל בכתבה צהובה וגם אין תכנים לא ראויים או הפוגעים במישהו. מדובר אך ורק על פרטים בהיסטוריה קצרה של כשנתיים אודות האמן קלאודיה סייסלה בדומה לכתבה המופיעה על דודו טופז. אני מבקש ממך הסבר מנומק ואשמח עוד יותר אם פשוט תאשר את פרסום הכתבה. מספר הנייד שלי הינו 054----- ואתה מוזמן להשאיר לי את מספר הטלפון שלך ואתקשר על חשבוני במידה שזה נוח לך יותר.
הלו מישהו בבית? אפשר לקבל התיחסות תודה.
- כוונתי היא שבמצב שבו העלית את הערך, הייתי מוחק אותו אפילו אם היה בן שנתיים ורק אז הייתי רואה אותו. זה לא אומר שהשחקנית אינה ראויה לערך, אלא שהערך הנוכחי אינו ראוי לוויקיפדיה. השחזרתי את הדף למשתמש:Aaroncohen10/Claudia Ciesla כדי שתוכל להמשיך לעבוד עליו (ולשנות את שמו - כאן הוויקיפדיה העברית). אם תעביר אותו למרחב הראשי במצבו הנוכחי, הוא ישוב ויימחק. odedee • שיחה 20:40, 5 בנובמבר 2007 (IST)
שיחה:שייח'
תוכל לנקות קצת את הדף? מצטערת על השטויות שרשמנו שם. יסמין 21:10, 31 באוקטובר 2007 (IST)
- גם אני מצטער עודדי :-( זו הייתה התפרעות יתר. הכוונות היו טובות לחלוטין. בברכה אלירן d שיחה 21:17, 31 באוקטובר 2007 (IST)
והיום איננו כלה
המלל לקוח מעבודה שהכנתי באוניברסיטה (אם אתה רוצה אני יכול לשלוח לך אולה אישית). המלל הוא עבודה אישית, כמבוא שכתבתי לעבודה כמה משפטים לקחתי מגב הספר). תשקול שוב את המחיקה.
ד"א; אין לי רקורד של מפר זכויות -!!! שים לב, כי הערך "בית ראשון במולדת" נחשד ככזה, אך לבסוף שוחזר.
צום קל אילן
- אתה יכול לקחת משפטים מגב הספר לעבודה אישית, אבל אינך יכול להשתמש בהם בוויקיפדיה. אפשר יהיה להחזיר את הטקסט - הוא נמצא עדיין בגרסאות הקודמות - אם תנסח את הדברים מחדש כך שלא יפרו זכויות יוצרים. odedee • שיחה 03:18, 1 בנובמבר 2007 (IST)
- שלום למפעיל המערכת. אני מצפה שמישהו יבקר כבר את העבודה שלי (אזובמאש מאריופול, כנענית) כי הם נראים די עלובים בגרסתם הנוכחית. תודה מראש.לוגלבנדה 03:23, 1 בנובמבר 2007 (IST)
- אתה מוזמן לפנות לויקיפדיה:ביקורת עמיתים. אם אתה חושב שערכיך עלובים, אל תכתוב אותם. odedee • שיחה 03:24, 1 בנובמבר 2007 (IST)
- לא עלובים! התבנית שלהם היא עלובה, כי הייתי צריך להוסיף שורות כפולות כדי שלא תהיה תבנית עם ((())) למינהם.לוגלבנדה 03:26, 1 בנובמבר 2007 (IST)
- אתה מוזמן לפנות לויקיפדיה:ביקורת עמיתים. אם אתה חושב שערכיך עלובים, אל תכתוב אותם. odedee • שיחה 03:24, 1 בנובמבר 2007 (IST)
- שלום למפעיל המערכת. אני מצפה שמישהו יבקר כבר את העבודה שלי (אזובמאש מאריופול, כנענית) כי הם נראים די עלובים בגרסתם הנוכחית. תודה מראש.לוגלבנדה 03:23, 1 בנובמבר 2007 (IST)
האם הטקסט בערך "והיום איננו כלה" תקין עכשיו???? אילן
- עד כמה שראיתי הוא תקין מבחינת זכויות יוצרים, אבל הוא דורש עריכה סגנונית. כדאי שתקרא את מדריכי הכתיבה השונים, שקישורים אליהם יש בהודעה "ברוך הבא" שקיבלת. odedee • שיחה 18:19, 1 בנובמבר 2007 (IST)
תודה על הערתך! אילן
בעניין תשובותך
אשמח לקבל יותר פירוט וטיעונים.מקפר 22:51, 1 בנובמבר 2007 (IST)
מה יש לך ממני?!
אני כותב על מיזמים, ואתה מוחק לי. אפשר לדעת מדוע? זה משהו אישי נגדי? שאני אבין? יש לך משהו איתי ואתה לא רוצה להגיד מהו. סבר נא את אוזניי. גם אתה, גם פאקמן, וגם הדניאל הזה, תסבירו מה אתם רוצים מהחיים שלי?לוגלבנדה 18:30, 2 בנובמבר 2007 (IST)
- לוגלבנדה, לא תוקפים חברים למיזם. סקרלט • שיחה • הפתיעו אותי 18:42, 2 בנובמבר 2007 (IST)
- את חושבת שאני זה שתוקף? ואיזה מיזם? יש על כל שפה שיש לה ויקיפדיה מין כזאת תיבה. אז הוספתי לשתי שפות, ועודד הוריד את זה. אם את היית שמה את זה, מיליון דולר שהוא לא היה מוריד את זה. הוא מתנכל אליי זה זמן מה, ולא מוכן להסביר לי מה הסיבה לכך.לוגלבנדה 18:46, 2 בנובמבר 2007 (IST)
- אנחנו לא מקשרים באמצעות תבנית מיזמים למיזמים שאין בהם תועלת לקורא העברי, כגון הוויקיפדיה בשפה הפריזית, אלא למיזמים שיש בהם חומר שמועיל לקורא העברי, כגון תמונות בוויקישיתוף או חומר נוסף בוויקיציטוט או ויקיטקסט. אם תמשיך בהתקפות אישיות ולא ענייניות, תיחסם. odedee • שיחה 19:18, 2 בנובמבר 2007 (IST)
- איפה זה כתוב? וההתקפות האישיות אדוני, לא מהכיוון שלי בכלל.לוגלבנדה 19:35, 2 בנובמבר 2007 (IST)
- לא כל דבר כתוב, יש דבר שנקרא שיקול דעת. כשאתה מאשים אותי בהתנכלות לך, זו התקפה אישית - אין לי שום מושג מי אתה, וודאי שאינני מתנכל לך, או לאף אחד אחר. odedee • שיחה 19:36, 2 בנובמבר 2007 (IST)
- איפה זה כתוב? וההתקפות האישיות אדוני, לא מהכיוון שלי בכלל.לוגלבנדה 19:35, 2 בנובמבר 2007 (IST)
- אנחנו לא מקשרים באמצעות תבנית מיזמים למיזמים שאין בהם תועלת לקורא העברי, כגון הוויקיפדיה בשפה הפריזית, אלא למיזמים שיש בהם חומר שמועיל לקורא העברי, כגון תמונות בוויקישיתוף או חומר נוסף בוויקיציטוט או ויקיטקסט. אם תמשיך בהתקפות אישיות ולא ענייניות, תיחסם. odedee • שיחה 19:18, 2 בנובמבר 2007 (IST)
- את חושבת שאני זה שתוקף? ואיזה מיזם? יש על כל שפה שיש לה ויקיפדיה מין כזאת תיבה. אז הוספתי לשתי שפות, ועודד הוריד את זה. אם את היית שמה את זה, מיליון דולר שהוא לא היה מוריד את זה. הוא מתנכל אליי זה זמן מה, ולא מוכן להסביר לי מה הסיבה לכך.לוגלבנדה 18:46, 2 בנובמבר 2007 (IST)
אפשר לדעת מהו בדיוק "הבל" לדעתך?
אשמח אם תבהיר לי.
- יש מגוון רחב של הבלים. כל דבר שאינו נכון, אינו ניתן לאימות, מהווה מידע טפל או לא רלוונטי - הוא הבל. odedee • שיחה 04:01, 3 בנובמבר 2007 (IST)
ואיך בבקשה הגעת מזה למחיקת הקטגוריות שהקמתי?
- אה, אתה זה שיצר אותן? היותן טפלות היא מובנת מאליהן: ממש כפי שלא ניצור קטגוריה של חובבי סושי או מקרמה. מעצם העובדה שבערכים לא כתוב שהאישים המדוברים הם אוהדים של הקבוצות האלה (ובצדק זה לא כתוב, כי כאמור - זה טפל מוחלט), ודאי שלא נקטלג אותם לפי קריטריון זניח שכזה. odedee • שיחה 04:04, 3 בנובמבר 2007 (IST)
הטיעון לפיו קטגוריה חייבת להתאים לכתוב בערך מצוצה מהאצבע ולא תופסת מים. ניתן להביא לכך דוגמאות. אהדת קבוצת כדורגל היא קבוצת שייכות בדיוק כמו מקצוע, עיר מגורים, דת, או כל דבר אחר שיעלה על דעתך. עבור חלק גדול מאוד מהאנשים אותם שייכתי לקטוגריות זהות הקבוצה שלהם היא פרט ביוגרפי חשוב מאוד, חשוב לא פחות מחלק גדול מהדברים שעשו בקריירה שלהם. ההקבלה שעשית בין חיבת סושי לאהדת קבוצה רק מעידה בעיני על התפיסה הפרמיטיבית, מתנאשת ומנותקת מהמציאות שאתה לוקה בה ובה לוקים חלק גדול מעורכי האתר הזה. מצפה לתגובה...
- אני תמיד שמח לקבל הדרכה מאנשים זה-מקרוב-באו, כיצד יש לכתוב באנציקלופדיה ואילו פרטים הם מידע ביוגרפי חשוב מאוד. אם תשתמש שוב בתארים "פרימיטיבי", "מתנשא" או "מנותק" כלפי או כלפי ויקיפדים אחרים, תיחסם מוויקיפדיה עקב הפרת כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה. odedee • שיחה 04:21, 3 בנובמבר 2007 (IST)
אני מצפה מאדם בוגר שידע לספוג ביקורת. חבל שאתה לא יודע. טרם סיפקתי לי הסבר מפורט והגיוני למה מחקת את הקטגוריות וטרם נחה דעתי.
- כשאינך יודע לתת ביקורת עניינית, אל תצפה שיקבלו ביקורת לא עניינית. סיפקתי לך הסבר מדויק, מפורט ובלוויית דוגמאות, אקווה שתצליח להבינו לאחר הרהור נוסף בדברים. odedee • שיחה 04:25, 3 בנובמבר 2007 (IST)
אולי נראה כמו פרסום, אך מדובר בערך לכל דבר
עודד שלום,
קיבלתי הודעה כי הערך "מגזין לה ז'ורנל" נמחק.
לידיעתך, המגזין הינו שם דבר בענף המקצועי של עיצוב השיער. אינני רואה פסול בהישארותו כערך. בדיוק כפי שויקיפדיה מאפשרת ל"לאשה" יתד נאמן, "גלילאו צעיר" ועוד עשרות כתבי עת להיות ערכים.
אני מבין כעת, כי אולי הכיתוב היה בוטה מדי ולא מנוסח מספיק עדין, כפי שערך צריך להיות. יתכן גם ונדף ממנו ריח של פרסומת. כל זה ניתן לשינוי.
אנא החזר את הערך למקומו ואני אדאג לערוך אותו בשנית.
אתה גם מוזמן להכנס לאתר www.allwinners.co.il, שבגללו העליתי את המושג כערך.
תודה שניר sniratwalla@walla.co.il
בית ארבעת המרחבים.
לתשומת ליבך: שיחה:בית ארבעת המרחבים. זנגביל 21:42, 3 בנובמבר 2007 (IST)
Smile תקשורת
אהלן. הקישור שהבאת כעדות שהחברה נקראת Smile אינטרנט זהב מפנה לדף שלא עודכן זמן רב. החברה נקראת Smile תקשורת באופן רשמי, כפי שהיא נסחרת בבורסה, או 012 סמייל תקשורת כמו שמובא כאן. סמייל אינטרנט זהב העבירה את פעילותה לסמייל תקשורת כפי שמובא בערך (תקרא עד הסוף...) ויקיפוד • שיחה 11:57, 4 בנובמבר 2007 (IST)
מהו מרחב משתמש
מחכה הרבה זמן לתגובתך בתיבת השיח שלי: מהו מרחב משתמש?משתמש:pashute ואיך אני שומר עבודה לפני הצגתה לציבור? תודה.
שירוקי ברייג' (עיר)
אהלן עודד. בשוגג עשיתי סלט מהקבוצה נ.ק שירוקי ברייג' וכעת כאשר כותבים שירוקי ברייג' זה מפנה לקבוצת הכדורגל ולא לעיר. האם אתה יכול בבקשה לסדר את זה?לוגלבנדה 02:06, 5 בנובמבר 2007 (IST)
- היו כמה הפניות מיותרות, מחקתי אותן. כשתסיים את שירוקי ברייג' (עיר), העבר את הערך לשירוקי ברייג'. odedee • שיחה 02:12, 5 בנובמבר 2007 (IST)
- איך היית מתרגם את זה:" is a town and municipality"? "היא מחוז ועיר"?לוגלבנדה 02:17, 5 בנובמבר 2007 (IST)
- עדיף "מועצה מקומית". ונא לא לערוך את משתמש:מושבניק ובכלל דפי משתמש של אחרים. odedee • שיחה 02:19, 5 בנובמבר 2007 (IST)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: :אבל הוא כתב את זה היום! זה עמית למקצוע. עובדה שכאשר תיקנתי את דף המשתמש של יהודה מלאכי הוא הודה לי!לוגלבנדה 02:21, 5 בנובמבר 2007 (IST)
- זה לא משנה. הנח לו לכתוב זאת בעצמו. odedee • שיחה 02:22, 5 בנובמבר 2007 (IST)
אם פספסת - גם למחיקה. לילה\בוקר טוב. דב ט. 05:41, 5 בנובמבר 2007 (IST)
- תודה, אבל אינני נוהג לפספס :) odedee • שיחה 05:41, 5 בנובמבר 2007 (IST)
שמולכדור??
בס"ד עודד בוקר טוב, מי המטורף שמבצע מיזם מחיקות בקצב של מחנה השמדה נאצי ועוד מתגרה בך על הבוקר, צריך לחסום אותו עם כתובת ה-IP ביחד, אני מאמין שזה אפשרי. עכשיו האם הכל תוקן?! יהודה מלאכי 05:51, 5 בנובמבר 2007 (IST)
- אין מה להתרגש מאידיוטים. הוא וכתובת ה-IP שלו כבר חסומים, ומה שהוא עמל להשחית במשך 20 דקות, תוקן תוך דקה וחצי. odedee • שיחה 05:52, 5 בנובמבר 2007 (IST)
תיקנת יפה את אחד הפרקים שגם אני לא הבנתי. אך לא ידעתי איך לצאת ממנו היות ולא חיברתי אותו ולא הכרתי את הנושא. יישר כח. Daniel Ventura 21:57, 5 בנובמבר 2007 (IST)
- בשמחה. להבא אם אתה רואה שיש בערך טקסט לא ברור, כדאי לפנות אל מי שכתב אותו (או בדף השיחה של הערך) ולבקש הסבר. רוב הסיכויים שמה שלא הבנת, גם הקוראים לא יבינו. odedee • שיחה 22:07, 5 בנובמבר 2007 (IST)
- מקבל. יש רק בעיה אחת: אני לא אוהב "התנגשויות עריכה" עם הזולת. אני מעדיף לעבור לנושא הבא ולא להכנס לויכוחים שהם "עקרים" בדרך כלל. לצערי אני לא משתכנע ולא משכנע. Daniel Ventura 22:13, 5 בנובמבר 2007 (IST)
שחזור כנענית (שפה סלאבית)
נראה לי שזה היה בסדר (תרגום מאנגלית בסך הכל, נדמה לי). תוכל לשחזר? המתעתק • שיחה 10:37, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- זה נמחק כי זו תרומת טרול, בלי בדיקת נכונות. odedee • שיחה 18:53, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- מה אתה עושה עם כל התרומות של לוגלבנדה שהוכרז כטרול? חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 19:05, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- כבר מחקתי את כל הערכים. חלק מהתוספות לערכים קיימים נמחקו, ואם אתה רואה כאלה שלא, אתה יכול להסירן לפי שיקול דעתך. odedee • שיחה 19:54, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- כתבתי מחדש את עאליי, זה בסדר? יסמין 19:55, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- נראה לי שכן. odedee • שיחה 19:56, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- תודה על תגובתך. המשך ערב טוב, יסמין 19:57, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- נראה לי שכן. odedee • שיחה 19:56, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- כתבתי מחדש את עאליי, זה בסדר? יסמין 19:55, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- כבר מחקתי את כל הערכים. חלק מהתוספות לערכים קיימים נמחקו, ואם אתה רואה כאלה שלא, אתה יכול להסירן לפי שיקול דעתך. odedee • שיחה 19:54, 6 בנובמבר 2007 (IST)
- אני מודע לזה, ואם תקרא היטב את פנייתי אולי תראה שלא שאלתי מדוע הערך נמחק, אלא ביקשתי לשחזר אותו ספציפית (ולא את כל הערכים שמחקת) כי הערך הספציפי הזה נראה לי בסדר. המתעתק • שיחה 19:29, 8 בנובמבר 2007 (IST)
- שחזרתי אותו למשתמש:המתעתק/כנענית (שפה סלאבית). במקרה של תרומת טרול, "נראה לי" זה ממש לא מספיק. אפשר יהיה להעבירו למרחב הראשי (או, ועדיף, ליצור אותו מחדש) רק לאחר שתבדוק ותוודא את נכונותו. odedee • שיחה 21:20, 8 בנובמבר 2007 (IST)
- בדקתי ותיקנתי. זה יצא קצר להחריד, אבל לא יותר קצר מסלובקית וראוי לציון רק בזכות היות השפה שפה יהודית נוספת. ליצור מחדש (במקום להעביר)? המתעתק • שיחה 02:02, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- אם כך, אולי עדיף להסתפק בהערה או פסקה בנושא, בערך קיים? odedee • שיחה 02:03, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- הוספתי עבורה סעיף וקישור לאתנולוג בשפות יהודיות#שפות הודו-אירופיות. אם כך, אתה יכול למחוק את דף-המשנה ששחזרת אלי. המתעתק • שיחה 02:15, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- וכדאי שתמחק גם את כנענית בדרך. המתעתק • שיחה 02:22, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- בוצע, תודה. odedee • שיחה 02:23, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- תודה גם לך. המתעתק • שיחה 09:39, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- בוצע, תודה. odedee • שיחה 02:23, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- אם כך, אולי עדיף להסתפק בהערה או פסקה בנושא, בערך קיים? odedee • שיחה 02:03, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- בדקתי ותיקנתי. זה יצא קצר להחריד, אבל לא יותר קצר מסלובקית וראוי לציון רק בזכות היות השפה שפה יהודית נוספת. ליצור מחדש (במקום להעביר)? המתעתק • שיחה 02:02, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- שחזרתי אותו למשתמש:המתעתק/כנענית (שפה סלאבית). במקרה של תרומת טרול, "נראה לי" זה ממש לא מספיק. אפשר יהיה להעבירו למרחב הראשי (או, ועדיף, ליצור אותו מחדש) רק לאחר שתבדוק ותוודא את נכונותו. odedee • שיחה 21:20, 8 בנובמבר 2007 (IST)
- מה אתה עושה עם כל התרומות של לוגלבנדה שהוכרז כטרול? חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 19:05, 6 בנובמבר 2007 (IST)
עוד משהו לגביו
שים לב בבקשה לויקיפדיה:ביקורת עמיתים#כנענית ואזובמאש מאריופול, ולכך שאת הערך אזובמאש מאריופול כתב משתמש אחר (משתמש:ArnoldPettybone). הוא ניסה לקחת לעצמו קרדיט של מישהו אחר, או שיש לו עוד משתמש שלא חסמת? המתעתק • שיחה 12:46, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- לא, הוא אכן כתב את אזובמאש מאריופול, ומחקתי אותו. המשתמש השני כתב אותו מחדש. odedee • שיחה 18:33, 9 בנובמבר 2007 (IST)
בקשה
בתור מפעיל המבין בפרוקסים פתוחים, תוכל לעיין ב[3]? תודה, לירן (שיחה,תרומות) 00:08, 7 בנובמבר 2007 (IST)
- נחסם, תודה. odedee • שיחה 02:02, 7 בנובמבר 2007 (IST)
השחתה
אנא הפסק להשחית את הערך דחפור די-9. הקישורים מועילים ומוסיפים על הנאמר בערך, גם אם הם לא לרוחך. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 20:44, 7 בנובמבר 2007 (IST)
- את דברי אכתוב במקום המתאים - שיחת הערך. מובן שהוספת הקישורים היא היא השחתת הערך והמשך הניסיון שלך להפוך אותו למנשר פוליטי. odedee • שיחה 20:48, 7 בנובמבר 2007 (IST)
- הקישורים לא מצדדים בימין או בשמאל, אבל הם כן מוסיפים מידע על הכלי, אפילו אם בצורה אוהדת. הלינקים לא מחויבים לגמרי לכל ההגבלות של ויקיפדיה ובגלל תוספת המידע יש להשאירם. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 20:56, 7 בנובמבר 2007 (IST)
- אני לא יודע על אילו קישורים מדובר, והאם ראוי להוסיף אותם או לא. אבל לקרוא להסרתם "השחתה" זו פשוט חוצפה! ראוי להיזהר מאוד בשימוש במילה "השחתה" ובפרט כשמדובר במפעילים. eman • שיחה • ♥ 22:37, 7 בנובמבר 2007 (IST)
מייל
שלחתי לך אחד. אודה לך, אם תאשר את שכתבתי לך. דניאל ב. 04:41, 8 בנובמבר 2007 (IST)
- קיבלתי אותו, תודה. אבדוק את הנושא בימים הקרובים. odedee • שיחה 07:16, 8 בנובמבר 2007 (IST)
- תודה, אני קצת פחות בטוח משהייתי קודם. דניאל ב. 14:11, 8 בנובמבר 2007 (IST)
סופריצה
RS
באמת הם צריכם 62 הפניות מכל הקומבינות האפשריות? חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 06:32, 9 בנובמבר 2007 (IST)
- שאלה בסיסית יותר היא האם יש בכלל צורך בערך עליהם, ואם כן - האם מדובר בערך האומלל הנוכחי, שתוכנו (במיוחד ה"היסטוריה") משווע לשיפור. odedee • שיחה 06:53, 9 בנובמבר 2007 (IST)
היה או לא היה
אינני בטוח שכך נכון. באנציקלופדיה העברית זה לא כך, ואין סיבה שגם אצלנו זה יהיה. "אייזק ניוטון פיזיקאי" ולא היה פיזיקאי, וכנ"ל ליתר הערכים. בברכה, אבינעם 09:27, 10 בנובמבר 2007 (IST)
- זה נדון בעבר, לצערי אני לא זוכר היכן. אתה צודק לגבי האנציקלופדיה העברית, אבל דווקא יש סיבות שאצלנו זה לא יהיה. אנצ' עברית נכתבה תחת אילוצים שאינם רלוונטיים לנו - הם ניסו לחסוך במקום בכל הזדמנות אפשרית (ולכן למשל כתבו אה"ב ולא ארה"ב כמקובל). המבנה התקין של המשפט דורש אוגד, ופסיק אינו יכול להחליפו. odedee • שיחה 09:47, 10 בנובמבר 2007 (IST)
- לגבי הדיון בעבר, אינני חושב שהייתה החלטה בנושא. לגבי האנציקלופדיה העברית, שוחחתי עם מישהו שהיה בעבר עורך שם. הוא סיפר לי כי האנציקלופדיה העברית עבדה בפיקוח צמוד והנחיה של אנשי האקדמיה, ובשום פנים ואופן לא היה מקרה שבו נעשתה שגיאה לשונית, על מנת לחסוך מקום, כך שהמשפט לעיל (אייזק ניוטון) הוא נכון. לגבי אה"ב - זאת הייתה הקביעה של האקדמיה באותה תקופה. אגב, מי שטורח להוסיף את ה"היה", יחד עם גיל האיש (ולעיתים עם עובדות שגויות) הוא לא אחר מאשר אחד מידידיך. בברכה, אבינעם 01:07, 16 בנובמבר 2007 (IST)
- אולי בא לך לשאול את מזכירות האקדמיה? השאלה מה נכון כמובן אינה קשורה למי מבצע את השינוי, אבל אותו אחד שקישרת אליו אינו מידידי, ולא ממש מוכר לי. odedee • שיחה 03:23, 16 בנובמבר 2007 (IST)
- התכוונתי "ידידיך". (היום הוא ביקר אותנו גם כן). חשבתי שטביעות האצבע מוכרות לך. לגבי האקדמיה, אנסה לפנות אליהם, אם כי לא תמיד הם עונים. אבינעם 00:42, 17 בנובמבר 2007 (IST)
- הבנתי למה התכוונת, אבל האלמוני הזה לא עשה שום עריכה מזיקה, ככל שראיתי. בפעמים המעטות שפניתי לאקדמיה, קיבלתי תמיד תשובה. odedee • שיחה 02:13, 17 בנובמבר 2007 (IST)
- התכוונתי "ידידיך". (היום הוא ביקר אותנו גם כן). חשבתי שטביעות האצבע מוכרות לך. לגבי האקדמיה, אנסה לפנות אליהם, אם כי לא תמיד הם עונים. אבינעם 00:42, 17 בנובמבר 2007 (IST)
- אולי בא לך לשאול את מזכירות האקדמיה? השאלה מה נכון כמובן אינה קשורה למי מבצע את השינוי, אבל אותו אחד שקישרת אליו אינו מידידי, ולא ממש מוכר לי. odedee • שיחה 03:23, 16 בנובמבר 2007 (IST)
- לגבי הדיון בעבר, אינני חושב שהייתה החלטה בנושא. לגבי האנציקלופדיה העברית, שוחחתי עם מישהו שהיה בעבר עורך שם. הוא סיפר לי כי האנציקלופדיה העברית עבדה בפיקוח צמוד והנחיה של אנשי האקדמיה, ובשום פנים ואופן לא היה מקרה שבו נעשתה שגיאה לשונית, על מנת לחסוך מקום, כך שהמשפט לעיל (אייזק ניוטון) הוא נכון. לגבי אה"ב - זאת הייתה הקביעה של האקדמיה באותה תקופה. אגב, מי שטורח להוסיף את ה"היה", יחד עם גיל האיש (ולעיתים עם עובדות שגויות) הוא לא אחר מאשר אחד מידידיך. בברכה, אבינעם 01:07, 16 בנובמבר 2007 (IST)
ש.ל.מ
על הדרך, מחק גם את דף השיחה. בברכה, יסמין 20:45, 11 בנובמבר 2007 (IST)
השדה המגנטי של כדור הארץ - סיבוב 19
עודדי שלום !
ראה תרשים חדש כחול-לבן שמחליף את התרשים הגרמני. ראה שיחה בנושא הנוסחאות: שיחה:השדה המגנטי של כדור הארץ#מדהים!
האם יש לך הערות נוספות, לפני שאנו מעלים שוב ל"ערך מומלץ" ? • דף • הצטרפו למיזם התאריכים העבריים • שיחה 00:23, 12 בנובמבר 2007 (IST)
- אין ספק שהתרשים נראה יותר טוב! איך הכנת אותו? כעת שהוא מכיל פחות טקסט, הצעתי היא להקטין אותו לגודל הרגיל, 250px, לשים אותו בצד שמאל עם המקרא, וזה ייתן לערך "לוק" הרבה יותר טוב. odedee • שיחה 00:26, 12 בנובמבר 2007 (IST)
- שרטטתי עם Power Point + פיניש עם Photoshop (ואל תשאל אותי כמה שעות הושקעו בזה).
- הלוק חשוב, אבל עוד יותר חשוב - שהקורא הממוצע יבין את ההבדלים בין שלושת סוגי הקטבים, ולשם כך עדיף - באופן יוצא מן הכלל - שהתרשים הזה יהיה בגודל חריג, כי ב-250px יהיה קשה להבחין באלמנטים העדינים (ולא לכולם יש רזולוציה גבוהה). • דף • הצטרפו למיזם התאריכים העבריים • שיחה 00:35, 12 בנובמבר 2007 (IST)
- ובכן, התוצאה מוצלחת ביותר. בחנתי בתצוגה מקדימה את מראה השרטוט כשהוא בגודל 250 ומיושר לשמאל, ולדעתי רואים מספיק פירוט וזה ייתן לערך מראה מקצועי בהרבה. מי שמצוי פחות בנושא יכול תמיד להקליק על התמונה ולראות אותה מוגדלת מאוד. odedee • שיחה 00:39, 12 בנובמבר 2007 (IST)
- א. לא לכולם יש רזולוציה כמו אצלך.
- ב. התרשים איננו עומד בפני עצמו, ויש מתחתיו מלל רב. אם ננסה להכניס את כל המלל הזה ב-250px כל ה"לוק" יאבד.
- • דף • הצטרפו למיזם התאריכים העבריים • שיחה 00:44, 12 בנובמבר 2007 (IST)
- דווקא אין לי רזולוציה גבוהה במיוחד. אם אתה רוצה אפשר ליצור גרסה אחת שבה השרטוט מוקטן, ולבקש דעות בדף השיחה של הערך, כדי שלא לדבר באוויר. אני יכול ליצור את הגרסה, אם אתה מעדיף. odedee • שיחה 00:47, 12 בנובמבר 2007 (IST)
- בבקשה אתה מוזמן - אבל כולל כל המלל מתחת לתרשים. • דף • הצטרפו למיזם התאריכים העבריים • שיחה 00:48, 12 בנובמבר 2007 (IST)
- ניסיתי, אבל הסתבכתי עם הטבלאות. לא התכוונתי שכל המלל מתחת לתרשים צריך להיות מתחתיו ככיתוב תמונה. הצעתי היא ליצור טבלה שבה שני טורים. בימני, שרוחבו יהיה רוב שטח הדף - למקם את הטקסט (שאותו אפשר להרחיב: אם כבר יוצרים פסקה בנושא, ראוי שיהיה בה הסבר מפורט יותר - אולי זה שנמצא בפסקאות אחרות). בשמאלי - יהיה התרשים, שהכיתוב שלו צריך רק לומר "זהו תרשים אינטרקטיבי, העבירו את העכבר מעל רכיבי התרשים, או לחצו להפניה. לצפייה בתרשים ברזולוציה גבוהה לחצו כאן. התרשים איננו בקנה מידה." אם הדבר בידך - מצוין. אם לא, נבקש סיוע מאחד ממומחי הטבלאות. odedee • שיחה 01:47, 13 בנובמבר 2007 (IST)
- סודר, תודה. האם יש לך הערות נוספות לפני שמעלים שוב ל"ערך מומלץ" ? • דף • הצטרפו למיזם התאריכים העבריים • שיחה 10:16, 13 בנובמבר 2007 (IST)
- אחלה. כדאי רק להעביר שמאלה את כל הכיתוב בקטן, שיהיה מתחת לתמונה, כמקובל. אני אשתדל לקרוא שוב את הערך כולו ואם יש לי עוד הערות, ארשום אותן, אבל זה יהיה רק בלילה. odedee • שיחה 10:25, 13 בנובמבר 2007 (IST)
- סודר, תודה. האם יש לך הערות נוספות לפני שמעלים שוב ל"ערך מומלץ" ? • דף • הצטרפו למיזם התאריכים העבריים • שיחה 10:16, 13 בנובמבר 2007 (IST)
- ניסיתי, אבל הסתבכתי עם הטבלאות. לא התכוונתי שכל המלל מתחת לתרשים צריך להיות מתחתיו ככיתוב תמונה. הצעתי היא ליצור טבלה שבה שני טורים. בימני, שרוחבו יהיה רוב שטח הדף - למקם את הטקסט (שאותו אפשר להרחיב: אם כבר יוצרים פסקה בנושא, ראוי שיהיה בה הסבר מפורט יותר - אולי זה שנמצא בפסקאות אחרות). בשמאלי - יהיה התרשים, שהכיתוב שלו צריך רק לומר "זהו תרשים אינטרקטיבי, העבירו את העכבר מעל רכיבי התרשים, או לחצו להפניה. לצפייה בתרשים ברזולוציה גבוהה לחצו כאן. התרשים איננו בקנה מידה." אם הדבר בידך - מצוין. אם לא, נבקש סיוע מאחד ממומחי הטבלאות. odedee • שיחה 01:47, 13 בנובמבר 2007 (IST)
- בבקשה אתה מוזמן - אבל כולל כל המלל מתחת לתרשים. • דף • הצטרפו למיזם התאריכים העבריים • שיחה 00:48, 12 בנובמבר 2007 (IST)
- דווקא אין לי רזולוציה גבוהה במיוחד. אם אתה רוצה אפשר ליצור גרסה אחת שבה השרטוט מוקטן, ולבקש דעות בדף השיחה של הערך, כדי שלא לדבר באוויר. אני יכול ליצור את הגרסה, אם אתה מעדיף. odedee • שיחה 00:47, 12 בנובמבר 2007 (IST)
- ובכן, התוצאה מוצלחת ביותר. בחנתי בתצוגה מקדימה את מראה השרטוט כשהוא בגודל 250 ומיושר לשמאל, ולדעתי רואים מספיק פירוט וזה ייתן לערך מראה מקצועי בהרבה. מי שמצוי פחות בנושא יכול תמיד להקליק על התמונה ולראות אותה מוגדלת מאוד. odedee • שיחה 00:39, 12 בנובמבר 2007 (IST)
נוסחת אוילר
אני מניח שזה חלק מהקסם של ויקפדיה, הויכוחים הללו על דברים שלא חשובים באמת, אבל מכיוון שהתחלנו כדאי לסיים. נראה לי שעוזי ו. הוא הסמכות הראשית פה בענייני מתמטיקה, ולכן אם הוא אומר להפוך את נוסחת אוילר לדף פירשונים, נראה לי שהוא יודע על מה הוא מדבר. אתה רוצה שאני אעשה את זה, או מתעקש להשאיר את זה כמו שזה? טוקיוני 01:12, 13 בנובמבר 2007 (IST)
- אני סבור שרוב מכריע של מי שיחפשו את נוסחת אוילר מתכוונים לאקספוננט. למעשה, אני מניח שמי שיחפשו משמעויות אחרות יעשו זאת לא כדי ללמוד מוויקיפדיה אלא כדי לבחון את מצב הערכים בה - הרי על פונקציית זטא או מספר הקודקודים לומדים רק במספר פקולטות, לא בתיכון. אם למרות זאת תהיה העדפה להפוך את נוסחת אוילר לדף פירושונים, אינני מתעקש על העניין. odedee • שיחה 01:44, 13 בנובמבר 2007 (IST)
- זו לא שאלה של (הערכות על) מספר הקוראים. הכותרת הנוכחית אומרת: זו, ולא אחרת, היא נוסחת אוילר. זה פשוט לא נכון. עוזי ו. 10:53, 13 בנובמבר 2007 (IST)
- לא מדויק - זה המצב בערכים רבים שבהם יש למספר ערכים שם זהה, ובכל זאת ראינו לנכון, בדרך כלל משיקולים של שימושיות ונפוצות, לקבוע את אחד מהם בשם הזה, והפנינו דרך פירוש נוסף לערך אחר (או לדף פירושונים שמציין את האחרים), כמו לדוגמה ירושלים, שר הטבעות או כלב. אבל כאמור, אינני מתעקש. odedee • שיחה 11:01, 13 בנובמבר 2007 (IST)
- זו לא שאלה של (הערכות על) מספר הקוראים. הכותרת הנוכחית אומרת: זו, ולא אחרת, היא נוסחת אוילר. זה פשוט לא נכון. עוזי ו. 10:53, 13 בנובמבר 2007 (IST)
ג'קי צ'אן
שחזרתי, וביטלתי את השחזור. משום מה במבט כללי התוספת לא נראתה לי מזיקה. טוב שעברת על זה שוב והחלטת לשחזר. איתי 13:54, 17 בנובמבר 2007 (IST)
הייי
יש לי שאלה בקשר לאסטרונומיה- מקווה שתוכל לעזור לי.
מה קוטרה של גלקסית העין השחורה? החוג האסטרונומי של אונברסיטה תל-אביב אומר לי 60000 שנות אור. בויקי-אנגלית כתוב 40000 שנות אור. אז מה היא התשובה הנכונה?אלון מ 13:55, 17 בנובמבר 2007 (IST)
- אין לי מושג מהי התשובה "הנכונה" אבל באתר של נאסא (ובעוד מקומות) כתוב ש-40,000 שנות אור. odedee • שיחה 19:40, 17 בנובמבר 2007 (IST)
- תודה אלון מ 20:41, 17 בנובמבר 2007 (IST)
- כתוב בהגדרה של גלקסיה, בחקר החלל-מונחים. שגלקסיה תיפוסית מכילה כמה עשרות מיליוני כוכבים. אבל לפי הערך שלה זה כמה עשרות עד מאוד כוכבים מיליארדים של כוכבים.- וגם לפי הספר "המפץ הגדול" אז האם אפשר לשנות את זה?. תודה (: אלון מ 15:07, 18 בנובמבר 2007 (IST)
- השאלה היא אם גלקסיית העין השחורה היא טיפוסית... הרי מה שמיוחד בה הוא העובדה שבשוליה נוצרים כוכבים רבים מאוד. odedee • שיחה 21:36, 18 בנובמבר 2007 (IST)
עודד, למה לא לצמיתות?
יכול להיות ספק? Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 06:07, 19 בנובמבר 2007 (IST)
- בדרך כלל לא חוסמים לצמיתות כתובות IP. במקרה הזה, לאחר שבדקתי וראיתי שמהכתובת הזו פועל פרוקסי פתוח, היא אכן תיחסם תיכף לצמיתות. odedee • שיחה 06:08, 19 בנובמבר 2007 (IST)
יוני וההגנה
אני נואשתי, משאיר הנושא לטיפולך. ראה זאת כאילו כל פעולה שלך בנושא זכתה לאישור שלי. זהר דרוקמן - I♥Wiki 11:35, 19 בנובמבר 2007 (IST)
- בוא נגיד שאני לא חושב שהבעיה היא שההסברים שלנו שגויים או לא ברורים. odedee • שיחה 11:39, 19 בנובמבר 2007 (IST)
לאו השלישי או לאו השלישי (אפיפיור)
אני רוצה להעביר את לאו השלישי ל-לאו השלישי (אפיפיור) ולהפוך את לאו השלישי לפירושון כמו בויקיאנגלית en:Leo III. יש שני אישים חשובים בשם זה (אפיפיור וקיסר ביזנטי) ושני מלכים פחות מפורסמים (מלכי ארמניה ואבחזיה). האם לדעתך צריכה להיות בעיה בהעברה? Geagea 23:51, 19 בנובמבר 2007 (IST)
- להערכתי לא, אך לא עקבתי אחרי הדיון בדף השיחה של הערך (אם הוא קשור). odedee • שיחה 23:54, 19 בנובמבר 2007 (IST)
- לא הוא לא קשור. תודה. Geagea 00:01, 20 בנובמבר 2007 (IST)
מה הטעם לקשר לערכים שלא קיימים? --Elimgoz 06:18, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- קראת את המדריך איך כותבים פה ערכים? לא נראה לי. חגי אדלר ~ תבניות בערכים מחכות לך! י' בכסלו ה'תשס"ח 06:27, 20 בנובמבר 2007 (IST)
רג'ינה
לדעתי זה צריך להיות דף פירושונים (en:Regina) - יש הרבה, ולא בהכרח זו בססקצ'ואן הכי ידועה והכי חשובה. דרור 11:12, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- בינתיים יש אפס, וזו בססקצו'אן היא (בלי צל של ספק) העיר הכי חשובה, ובניגוד לוויקיפדיה האנגלית אנחנו לא נוהגים ליצור פירושונים לשמות פרטיים. דיה לצרה בשעתה, אם בכלל תגיע. odedee • שיחה 11:43, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- אבל אני רואה שפתיחותך לדון בדבר כרגיל לא קיימת, אתה מיד משחזר ללא דיון. odedee • שיחה 11:45, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- אני מנהל איתך דיון, ואם תשכנע אותי אשחזר לגירסתך. הסיבה ששחזרתי היא שבדקתי בויקי האנגלית וראיתי שיש די נושאים בשם זה שאינם שמות פרטיים. אני מציע שאבנה דף פירושונים ונראה אם יש בו טעם (מובן שכל הערכים בו יהיו אדומים בשלב זה). דרור 12:03, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- אין בכוונתי לדון איתך כששיטת הפעולה שלך היא "קודם נשחזר, אח"כ נדבר". odedee • שיחה 12:07, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- אני לא רואה שום סיבה לך להעלב. עשית עריכה, חזרתי אחורה ונימקתי בדף שיחתך מדוע שחזרתי (ולו בשביל העובדה שיש אופרה בשם זה, עיר בשם זה, מחוז בשם זה, ונחש בשם זה, צריך דף פירושונים). היתה סיבה מראש בה בחרתי בשימוש בצורה "רג'ינה (ססקצ'ואן)" בתבניות הערכים שכתבתי (בדקתי את זה כבר אז). דרור 12:21, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- אינני נעלב כלל, פשוט אין ברצוני לדון עם מי שפועל כאן כך. odedee • שיחה 12:22, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- אני לא רואה שום סיבה לך להעלב. עשית עריכה, חזרתי אחורה ונימקתי בדף שיחתך מדוע שחזרתי (ולו בשביל העובדה שיש אופרה בשם זה, עיר בשם זה, מחוז בשם זה, ונחש בשם זה, צריך דף פירושונים). היתה סיבה מראש בה בחרתי בשימוש בצורה "רג'ינה (ססקצ'ואן)" בתבניות הערכים שכתבתי (בדקתי את זה כבר אז). דרור 12:21, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- אין בכוונתי לדון איתך כששיטת הפעולה שלך היא "קודם נשחזר, אח"כ נדבר". odedee • שיחה 12:07, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- אני מנהל איתך דיון, ואם תשכנע אותי אשחזר לגירסתך. הסיבה ששחזרתי היא שבדקתי בויקי האנגלית וראיתי שיש די נושאים בשם זה שאינם שמות פרטיים. אני מציע שאבנה דף פירושונים ונראה אם יש בו טעם (מובן שכל הערכים בו יהיו אדומים בשלב זה). דרור 12:03, 20 בנובמבר 2007 (IST)
- אבל אני רואה שפתיחותך לדון בדבר כרגיל לא קיימת, אתה מיד משחזר ללא דיון. odedee • שיחה 11:45, 20 בנובמבר 2007 (IST)
הכי גאים שיש
שלום עודד, ראה נא תגובתי (בקשתי) לדבריך בדף השיחה של QAF. תודה. --פלבאי צהוב 08:49, 21 בנובמבר 2007 (IST)
תחזית אקוה אלטה
בשבוע הבא מיום שני עד חמישי. ראה כאןDaniel Ventura 02:14, 23 בנובמבר 2007 (IST)
- תודה :) odedee • שיחה 02:16, 23 בנובמבר 2007 (IST)
התנהגות בריונית
שלום עודד, התואיל לחוות דעתך כמפעיל מערכת על התנהגותו של ויקפדן מלמד כלפיי בדף זה? בתודה - ברי"א • שיחה 14:06, 25 בנובמבר 2007 (IST)
- הנ"ל מחק את דבריו החמורים נגדי. תוכל אם תרצה לראותם בגרסאות הקודמות שם. בכל אופן מבחינתי הפרשה כרגע בהקפאה. תודה ברי"א • שיחה 22:40, 25 בנובמבר 2007 (IST)
- OK, אז גם התייחסותי מוקפאת. odedee • שיחה 04:30, 26 בנובמבר 2007 (IST)
למה שמת תבנית איחוד לערך? הרי אלבום של אומן צריך ערך נפרד כאשר יש יותר משתי שורות של מידע אודות האלבום. וכשהמצב של ערך האומן יגיע למצב אוונסנס אתה תשים תבנית שכתוב/עריכה. ואם אתה חושב שערך אלבום צריך לאחד ביחד עם ערך האומן למה לא הוספת את תבנית האיחוד לכל ערכי האלבומים?--Andrei 14:26, 25 בנובמבר 2007 (IST)
- כדאי לנהל את הדיון בדף שיחת הערך. חגי אדלר • תבניות בערכים מחכות לך! • ט"ו בכסלו ה'תשס"ח • 18:51, 25 בנובמבר 2007 (IST)
- אני החלפתי תבנית חשיבות בתבנית איחוד, כיוון שלפי דברי המשתמש שהוסיף אותה, היא המתאימה כאן. אין לי כרגע דעה בנושא עצמו. odedee • שיחה 04:31, 26 בנובמבר 2007 (IST)
בקשה/הצעה - תבנית מחוז רוסיה
היי עודדי, אין לי שמץ של מושג לאן להפנות את זה ולכן אני מפנה אלייך את הנ"ל... אני מציע להוסיף לתבנית-מחוז רוסיה, שדה/פרמטר שאומר את שלהלן:
"מיקום הרפובליקה ה..(שדה משתנה-שם הרפובליקה) ברוסיה" וזאת בדומה למה שמופיע בויקיאנגלית, שם יש את השדה: LocatorMapLegend, מתחת למפת
רוסיה. הסיבה: נתקלתי כבר כמה פעמים בסביבתי בשאלה "מה זה לעזאזל הכתם הורוד הזה?" , שאלה שכמובן מתייחסת למבחן רורשאך הוורדרד שמייצג את
מפת רוסיה כפי שהיא מופיעה, ככה בלי שום כיתוב למטה, כתם ורוד ובודד. לוקח פרק זמן מסוים להבין (אם בכלל) שהורוד הינו מפת רוסיה, שהרי אין עליה
או מתחתיה כל כיתוב. לדוגמא: צ'צ'ניה שהיא נקודה קטנטונת על מפת רוסיה. ירונש • שיחה 16:32, 28 בנובמבר 2007 (IST)
- אפשר להוסיף כותרת הסבר קטנה, נניח "מיקום המחוז ברוסיה". המקום הנכון לדיון זה הוא כמובן שיחת תבנית:מחוז רוסיה. odedee • שיחה 18:37, 28 בנובמבר 2007 (IST)
- המקום בו יש הסיכוי הרב ביותר שתקבל תשובה הוא שיחת ויקיפדיה:איך להקים אסם/תבניות מידע בערכים/מחוזות רוסיה משום שכרגע מטפלים שם בכל הנושא. אפשר גם לפנות למשתמש רמי ישירות - ראה תגובתו שם. חגי אדלר • תבניות בערכים מחכות לך! • י"ט בכסלו ה'תשס"ח • 18:42, 28 בנובמבר 2007 (IST)
- עודדי... אני עדיין לא מכיר את כל רזי ותהליכי ויקיפדיה, ולכן.. כשאתה אומר: "אפשר להוסיף כותרת הסבר קטנה..." , אז למי אתה מתכוון שיכול להוסיף? (אני בטח שלא יודע איך ליצור שדה כזה בתוך התבנית) האם אתה מתכוון שצריך להעביר את כל ה-thread הזה אל "שיחת ויקיפדיה:איך להקים אסם/תבניות..." או שצריך שוב לכתוב את אותו הנוסח ישירות בפנייה אל המשתמש רמי, כפי שמציע חגי אדלר, ואז רמי יראה ויצור שדה כזה? ירונש • שיחה 22:23, 28 בנובמבר 2007 (IST)
- אתה יכול לנסות בעצמך (בארגז חול אם אתה חושש מטעויות), זה די פשוט (ראה עזרה:תבניות), אתה יכול לבקש מרמי, אתה יכול לבקש בדלפק הייעוץ, או בדף של האסם. לא משנה היכן מתקיים הדיון, המקום הנכון, שבסופו של דבר הדיון חייב לעבור אליו, הוא בדף השיחה של התבנית. odedee • שיחה 06:35, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- ביצעתי בעצמי, מקווה שזה בסדר ולא קלקלתי משהו. ירונש • שיחה 15:49, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- אתה יכול לנסות בעצמך (בארגז חול אם אתה חושש מטעויות), זה די פשוט (ראה עזרה:תבניות), אתה יכול לבקש מרמי, אתה יכול לבקש בדלפק הייעוץ, או בדף של האסם. לא משנה היכן מתקיים הדיון, המקום הנכון, שבסופו של דבר הדיון חייב לעבור אליו, הוא בדף השיחה של התבנית. odedee • שיחה 06:35, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- עודדי... אני עדיין לא מכיר את כל רזי ותהליכי ויקיפדיה, ולכן.. כשאתה אומר: "אפשר להוסיף כותרת הסבר קטנה..." , אז למי אתה מתכוון שיכול להוסיף? (אני בטח שלא יודע איך ליצור שדה כזה בתוך התבנית) האם אתה מתכוון שצריך להעביר את כל ה-thread הזה אל "שיחת ויקיפדיה:איך להקים אסם/תבניות..." או שצריך שוב לכתוב את אותו הנוסח ישירות בפנייה אל המשתמש רמי, כפי שמציע חגי אדלר, ואז רמי יראה ויצור שדה כזה? ירונש • שיחה 22:23, 28 בנובמבר 2007 (IST)
- המקום בו יש הסיכוי הרב ביותר שתקבל תשובה הוא שיחת ויקיפדיה:איך להקים אסם/תבניות מידע בערכים/מחוזות רוסיה משום שכרגע מטפלים שם בכל הנושא. אפשר גם לפנות למשתמש רמי ישירות - ראה תגובתו שם. חגי אדלר • תבניות בערכים מחכות לך! • י"ט בכסלו ה'תשס"ח • 18:42, 28 בנובמבר 2007 (IST)
עודד, ראה השינויים בשיחת משתמש:Ori~
אני מניח שאתה תהיה המפעיל הראשון שיגיע לכאן בזמן הקרוב. אנא הגב בהתאם. תודה, Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 04:27, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- דווקא הקדימו אותי :) odedee • שיחה 06:40, 29 בנובמבר 2007 (IST)
תבניות זכר ונקבה
מחקת את שתי התבניות שיצרתי: זכר ונקבה בטענת כפילות, האם תוכל לתת לי קישור לתבנית המתאימה הקיימת?84.95.68.61 12:05, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- תבנית:אישיות, למשל. אנא היכנס לחשבונך. odedee • שיחה 18:56, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- התבנית שנתת שונה משלי. התבנית שנתת היא טבלה שמוסיפים לדף של אישיות, ושלי מקצרת את כתיבת הטקסט שנוהגים לכתוב בתחילת דף על אישיות: "שם האיש (נולד ב-תאריך לידה, במקום הלידה) הוא/היא...". 84.95.68.61 20:42, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- נכון - התבנית שנתתי הרבה יותר מועילה. odedee • שיחה 20:43, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- אולי התבנית שנתת יותר מועילה, אבל היא שונה מהתבנית שבניתי, ולכן טענת "כפילות" לא נכונה במקרה זה. אם תמצא תבנית דומה לאלו שיצרתי, או סיבה אחרת למחיקתם, אנא כתוב פה. אם לא, אני אבנה את התבניות מחדש, כיוון שאין סיבה שהן לא יהיו קיימות. 84.95.68.61 23:31, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- אם אינך מכיר את ויקיפדיה, מוטב שבמקום להתווכח תבין שהתבניות שיצרת פחות טובות מתבניות קיימות, אין בהן צורך וקיומם הוא עול תחזוקה. אם אתה כן מכיר את ויקיפדיה, חזקה עליך שאתה מבין כמה התבנית מיותרת, והכתיבה כאן מחוץ לחשבונך אינה מכבדת אותך. odedee • שיחה 00:08, 30 בנובמבר 2007 (IST)
- דבר ראשון, מה הקשר בין העובדה שאני לא מחובר לחשבון שלי לדיון הזה?
דבר שני, אתה יכול להסביר לי למה התבנית מיותרת? היא מקצרת לכותבי ערכים את העבודה, ואני חושב שזה "מכסה" את "עול התחזוקה". 84.95.68.61 01:11, 30 בנובמבר 2007 (IST)- זה קשור - מעניין אותי לדעת עם מי אני מדבר. בפעם האחרונה שבדקתי, לא כל האנשים ברחוב לובשים מסכות. התבנית מיותרת כי היא לא מוסיפה שום דבר שאין בתבניות קיימות, היא כן מייצרת דף נוסף שוויקיפדים צריכים להכיר ולתקן. ועוד לא דיברנו על המגדר. odedee • שיחה 01:13, 30 בנובמבר 2007 (IST)
- מה שטוב באינטרנט הוא שאתה יכול להשאר אנונימי, כמו שאני רוצה להשאר בדיון הזה. ולגבי התבנית, שוב פעם, התבנית לא דומה לתבניות שאתה מדבר עליהן, היא לא קשורה.84.95.68.61 11:27, 30 בנובמבר 2007 (IST)
- עוד דבר שטוב באינטרנט, הוא שכמו שאתה רוצה לשחק משחקים, אני לא רוצה, ובזאת הפסקתי. odedee • שיחה 11:38, 30 בנובמבר 2007 (IST)
- מה שטוב באינטרנט הוא שאתה יכול להשאר אנונימי, כמו שאני רוצה להשאר בדיון הזה. ולגבי התבנית, שוב פעם, התבנית לא דומה לתבניות שאתה מדבר עליהן, היא לא קשורה.84.95.68.61 11:27, 30 בנובמבר 2007 (IST)
- זה קשור - מעניין אותי לדעת עם מי אני מדבר. בפעם האחרונה שבדקתי, לא כל האנשים ברחוב לובשים מסכות. התבנית מיותרת כי היא לא מוסיפה שום דבר שאין בתבניות קיימות, היא כן מייצרת דף נוסף שוויקיפדים צריכים להכיר ולתקן. ועוד לא דיברנו על המגדר. odedee • שיחה 01:13, 30 בנובמבר 2007 (IST)
- דבר ראשון, מה הקשר בין העובדה שאני לא מחובר לחשבון שלי לדיון הזה?
- אם אינך מכיר את ויקיפדיה, מוטב שבמקום להתווכח תבין שהתבניות שיצרת פחות טובות מתבניות קיימות, אין בהן צורך וקיומם הוא עול תחזוקה. אם אתה כן מכיר את ויקיפדיה, חזקה עליך שאתה מבין כמה התבנית מיותרת, והכתיבה כאן מחוץ לחשבונך אינה מכבדת אותך. odedee • שיחה 00:08, 30 בנובמבר 2007 (IST)
- אולי התבנית שנתת יותר מועילה, אבל היא שונה מהתבנית שבניתי, ולכן טענת "כפילות" לא נכונה במקרה זה. אם תמצא תבנית דומה לאלו שיצרתי, או סיבה אחרת למחיקתם, אנא כתוב פה. אם לא, אני אבנה את התבניות מחדש, כיוון שאין סיבה שהן לא יהיו קיימות. 84.95.68.61 23:31, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- נכון - התבנית שנתתי הרבה יותר מועילה. odedee • שיחה 20:43, 29 בנובמבר 2007 (IST)
- התבנית שנתת שונה משלי. התבנית שנתת היא טבלה שמוסיפים לדף של אישיות, ושלי מקצרת את כתיבת הטקסט שנוהגים לכתוב בתחילת דף על אישיות: "שם האיש (נולד ב-תאריך לידה, במקום הלידה) הוא/היא...". 84.95.68.61 20:42, 29 בנובמבר 2007 (IST)
דעתך
האם יש לכתוב: "בגיל 16 נסע ללמוד בישיבת סלוצק" או "בגיל 16 נסע ללמוד בישיבת סלוצק"? דעתך ודעת כל באי דף זה מתבקשת בשיחת משתמש:יעקב דוד 03:07, 30 בנובמבר 2007 (IST)
- האפשרות השנייה, אם הישיבה מספיק חשובה כך שיש מקום לכתוב עליה ערך נפרד. אם לא, אז אפשרות שלישית: "בגיל 16 נסע ללמוד בישיבה בסלוצק". odedee • שיחה 03:12, 30 בנובמבר 2007 (IST)
ערכי זבל
שלום עודדי,
מחק בבקשה את אנטי-אודי וקטגוריה:היסטוריה קודמת.Ingsoc • שיחה 03:35, 1 בדצמבר 2007 (IST)
- מחקתי, תודה. odedee • שיחה 03:39, 1 בדצמבר 2007 (IST)
די!
אתה משחזר אותי בלי נימוק, אתה בא בטענות על הפטפטנות שלי וטוען ש"קיבלתי תלונות על כך" בלי לפרט... אולי די? אני מבקש שתתייחס אלי קצת יותר בכבוד ותנמק כשאתה אומר/עושה משהו. תודה. נוי 18:52, 2 בדצמבר 2007 (IST)
- אני מנמק כשיש צורך בנימוקים. לעתים אני מעדיף שלא לנמק, בדרך כלל כדי לשמור על כבודם של ויקיפדים. מאחר ששאלת אנמק בכל זאת: אם ייכתב הערך בריאת האדם, נושאו לא יהיה ציור, כי זה אינו השם העברי של ציור ידוע (כפי שחיפוש בגוגל היה מראה לך), אלא של התרחשות בספר בראשית. זה כינוי של חלק מתקרת הקפלה הסיסטינית וכפי שחיפוש קל בוויקיפדיה היה מעלה (אילו היית מחפש), זה כבר מתואר שם בערך. לבד מכל אלה, אף אם היה זה שמו העברי של ציור מפורסם, ואף אם היה צורך לכתוב עליו ערך נפרד, אין שום הצדקה להעמיס בו את תבנית "טיפול דחוף". לגבי הפטפטנות שלך, אין צורך לפרט דברים שמופיעים בדף השיחה שלך וחזקה עליך שכבר קראת אותם. באמת די. odedee • שיחה 21:38, 3 בדצמבר 2007 (IST)
שינוי בערך אימן
עודד שלום רב,
שמי ברק פיק. ביום שישי האחרון ביצעתי שינויים בערך אימן. זמן קצר לאחר מכן השינוי שביצעתי נמחק, והגירסה הקודמת שוחזרה במלואה. הסבר מפורט על השינוי שביצעתי והנימוק המצדיק את השינוי פורט בלשונית "שיחה" בערך אימן. אודה לך מאוד אם תסביר לי בפירוט רב ככל הניתן, לסיבה למחיקת השינויים.
בברכה, ברק פיק
- השינויים נמחקו כי לא הסברת דבר כשביצעת אותם - כתבת בדף השיחה רק לאחר שהם בוטלו. בלי קשר, הם בוטלו כי הם הזיקו לערך. המדובר בכת, ואם אתה סבור שלא ברור מהי כת, מוטב שתקרא את הערך בנושא. הוויקיפדיה האנגלית אינה מקור שניתן להסתמך עליו, והתנסויותיך האישיות באימן הן מחקר מקורי, וזה ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה. odedee • שיחה 21:38, 3 בדצמבר 2007 (IST)
היי עודד, ראה איזו תמונה יפה: ג'ימבו אוחז עיתון טייוואני. האם זו הז"י?
כאשר אתה מסמן בוויקיפדיה העברית תמונה כחשודה אתה מעביר את הכדור למגרש שלי, ואני, מה לעשות, לא מקבל את דבריך אתמול, וגם לא את דבריו של דרור. אני אוכף את מדיניות התמונות של ויקי זמן רב. לא המצאתי דבר: אני אוכף את המדיניות של דרור, יונתן וערן כפי שאני מבין אותה, עם התחשבות בקהילה (אני, למשל, לא מקבל את זה כשימוש הוגן, אך יונתן אמר לי שבדיון במזנון הוחלט שזה תקף), הכל נעשה כמובן גם עם התחשבות בדבר החשוב ביותר בוויקי - כתיבת ערכים.
טוב, פה אמור להיות הסבר ארוך על מערך התמונות, וכתבתי משהו כזה לטילדה (הגעתי לאלפיים מילים וגנזתי), אחסוך ממך.
תמונה מהסוג שיסמין צילמה כן מקובלת כתמונה חופשית, ולראיה יש תמונות רבות מהסוג הזה בוויקישיתוף, והן אינן מסתתרות, אלא מופיעות בקטגוריות. העליתי את תמונתה של יסמין לוויקישיתוף (והוספתי הסתייגות של עורכי דין). אם יהיה דיון על מחיקת עשרות התמונות האלה, ובהן התמונה של ג'ימבו המופיעה לעיל, אני מקווה שתבוא ותביע את דעתך בעד התמונות, ונגד הטירוף. גם עם הפרשנות אותה אפשר להגדיר כמתירנית, ויקיפדיה נמנית בוודאי עם מספר מצומצם מאוד של אתרים פרטיים ברחבי הרשת המכבדים את זכויותיהם של יוצרים. אין צורך להיות יותר צדיקים מהאפיפיור. Gridge ۩ שיחה 19:43, 2 בדצמבר 2007 (IST).
הסתייגות: הדבר החשוב ביותר בוויקיפדיה הוא שמירה על זכויות יוצרים, ולא כתיבת ערכים, מן הסתם. Gridge ۩ שיחה.
הסתייגות 2: השימוש במילה טירוף. הסיבה העיקרית שמביאה אותי להימנע מניהול דיונים בוויקי, היא הנטייה שלי לשנות ולערוך את עצמי לדעת. למעשה לא באתי לפתוח דיון, רק לבשר לך על הפתרון היצירתי שמצאתי לבעיה. Gridge ۩ שיחה 23:34, 2 בדצמבר 2007 (IST).
- ראשית, המדיניות היא לא של דרור, יונתן, ערן או כל אחד אחר, אלא של ויקימדיה. שנית, אם אתה "אוכף את המדיניות של דרור, יונתן וערן כפי שאתה מבין אותה" ודעת דרור כדעתי, כנראה שאינך מבין את דרור. לגבי התמונה שהבאת כאן: זכויות יוצרים הן עניין מורכב ואינני מתיימר להיות מומחה שיכול לפתור כל בעיה בנושא, אבל התמונה של ויילס שונה לגמרי מהתמונה שיסמין העלתה. עיקרה הוא ויילס, ויש בה מידה רבה של יצירה מקורית. זאת בניגוד לתמונה שעניינה הוא בעיקר העיתון, ויש בה מעט מאוד מקוריות. לכן, לדעתי, אין הצדקה לקבוע שזכויות היוצרים של העיתון זניחות בהשוואה לזכויות היוצרים של הצלמת יסמין. odedee • שיחה 21:38, 3 בדצמבר 2007 (IST)
אני מבין את ההיגיון שבדבריך, ובכל זאת מקווה שלא יוחלט בקומונס למחוק את התמונות האלה, שמציגות עיתונים וספרים מעט מרחוק. מקסימום להוסיף להן קשקוש משפטי זה או אחר. אשר לדרור, אני יכול להישבע שהוא ענה הפוך מכך לשאלה זהה בעבר, אך זה כבר לא משנה. Gridge ۩ שיחה 22:40, 3 בדצמבר 2007 (IST). הסתייגות 3: מובן שזה שימוש הוגן - התכוונתי לצילום אותות של ימינו, וגם זה משיקולי עידוד תרומות. Gridge ۩ שיחה 02:18, 4 בדצמבר 2007 (IST).
הנפילים
עשיתי "מוגן חלקית" לדף הנפילים ורשמת לי שרק מפעילים יכולים להגן על דף זה ורציתי שלפחות אנשים שנמצאים בויקיפדיה 4 ימים יוכלו לערוך כי בקטגוריות קודמות כל הזמן משחיתים את הערך הזה וזה נמאס כל הזמן לסדר מחדש אז האם אתה יכול להחזיר את ההגנה למשתמשים של 4 ימים לפחות כדי למנוע השחתות בדף??? ―Tov1 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- אני לא חושב שהערך מושחת במידה חריגה, ואיני רואה כרגע צורך בהגנה עליו. odedee • שיחה 22:53, 4 בדצמבר 2007 (IST)
Text is available under the CC BY-SA 4.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.