For faster navigation, this Iframe is preloading the Wikiwand page for שיחת משתמש:שרדינגר.

שיחת משתמש:שרדינגר

ברוך הבא

[עריכת קוד מקור]
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום שרדינגר, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 11:16, 26 בספטמבר 2019 (IDT)תגובה

מסתבר שלא שמו לך את התבנית הזו, אני חושב שמגיע לך לקבל אחת.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 11:16, 26 בספטמבר 2019 (IDT)תגובה

בערך ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ הוספת משפט שטענת שמקורו בFOX NEWS אולם המקור שהבאת הוא לא FOX NEWS אלא אתר שמצטט אותם, להבא, יש להביא את הכתבה באתר המקורי ולא את מי שמצטט אותם עיין עוד בוק:ביבליוגרפיה#איכותם של המקורות שיפוץ-ניקשיחה 12:37, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה

קיבלתי, נשתפר, אמחק את ההערה Sg957שיחה 12:45, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אני לא רואה שום סיבה לעשות את זה, (דף שיחה ריק ללא ארכיונים מסמן בד"כ עורך לא פעיל) אבל אם אתה רוצה, כרצונך. שיפוץ-ניקשיחה 12:46, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה

תודה על כתיבת ערכים חדשים ובהם ערכים מהמיזם לטיפול דחוף

[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
תודה שכתבת ערכים מהמיזם לטיפול דחוף. ראיתי שהכנסת אותם לקטגוריה:ערכים שנכתבו או הורחבו במסגרת מיזם לטיפול דחוף.
כדי שנדע כמה ערכים כתבת מהמיזם, ונעניק לך עיטורים בהתאם, החל מעיטור הברוזה על 5 ערכים דחופים,
מומלץ שתכניס את הערכים שכתבת לקטגוריית משנה שתיצור:
קטגוריה:מיזם לטיפול דחוף - ערכים שנוצרו או הורחבו על ידי Sg957,
כמו למשל קטגוריה:מיזם לטיפול דחוף - ערכים שנוצרו או הורחבו על ידי OHALON,

אפשרות טובה נוספת היא שתכתוב (או תסמן) בדף המשתמש שלך- רשימת ערכים דחופים שכתבת ותכתוב, כפי שעשו, בין השאר, רבים מחברי "היכל התהילה של המיזם לטיפול דחוף"

הערכים צריכים להיות עם מקורות, ולצורך קבלת עיטורים גם לא קצרים מדי, אלא לפחות 8K -10K, בכפוף לחריגים. אבקש ממשתמש:OHALON להדריך אותך לעניין הוספת המקורות ועוד, כולל יצירת קטגוריית המשנה. אגסי - שיחההאם הצלבתם מידע2? 17:59, 25 ביולי 2024 (IDT)תגובה

היי, אז דבר ראשון תודה רבה על תרומתך למיזם! תמיד משמח שעוד מצטרפים אליו, בעיקר כאלה שמבינים במה שהם כותבים. לגבי הבקשות של אגסי:
  1. פתחתי את הקטגוריה:מיזם לטיפול דחוף - ערכים שנוצרו או הורחבו על ידי Sg957. במקומות בהם הוספת את תבנית:מיזם לטיפול דחוף פשוט תוסיף את הפרמטר "שם המשתמש=Sg957" והם יתווספו לקטגוריה, כך שלא תצטרך להחזיק בדף המשתמש רשימה של כל הערכים שיצרת במסגרת המיזם.
  2. לגבי הערות שוליים: באופן אישי אני משתמש בכלי התרגום בו כל הערות השוליים מתווספות לערך שאתה יוצר (כמובן בהתאם להוראות בוק:תר וויקיפדיה:הערות שוליים). עם זאת, אני תמיד מחפש בגוגל מקורות בעברית וכשאפשר מחליף בהם את המקורות באנגלית. למשל בהתייחסות לבאג קראודסטרייק 2024 בערך נפילה (מחשוב) שכתבת הייתי מוסיף כמקור את "שי רינגל אסף רוזנצוייג דין פישר גל חן, ‏תקלת מחשוב עולמית פוגעת במערכות ברחבי ישראל: אלו בתי החולים שמושפעים, באתר ‏מאקו‏, 19 ביולי 2024". מקורות שמדברים על נושא הערך באופן כללי, למשל "אמיר בוחבוט‏, מאיים על רש"פ, קורא תיגר על שב"כ וצה"ל: כך צמח גדוד ג'נין שאחראי לפיגועים באיו"ש, באתר וואלה, 23 בדצמבר 2022" בערך גדוד ג'נין, ניתן להוסיף לפסקת הקישורים החיצוניים.
  3. קטגוריות – למשל בערך הכנסייה הבפטיסטית בעזה שכתבת אין קטגוריות, למרות שיכלו להתאים לה קטגוריה:הרשות הפלסטינית: כנסיות ומנזרים, קטגוריה:רצועת עזה: מבני דת ועוד. בכלי התרגום מתווספות אוטומטית קטגוריות המקבילות לקטגוריות מהערך באנגלית, ובנוסף אני ממליץ להיכנס לערכים דומים קיימים (למשל כנסיית המשפחה הקדושה) ולראות לאילו קטגוריות הן משויכים. באופן דומה אני ממליץ להוסיף תבניות ניווט מתאימות, שלרוב לא נוספות אוטומטית בתרגום מאנגלית.
  4. הצעה אחרונה – כפתור הצ'קטי. זהו כפתור שבודק את את הערך שלך ועוזר להפוך אותו ליותר ויקיפדי (למשל החלפות, שימוש בביטויים כמו "למרות ש" וכו'). אישית אני משתמש בו אחרי כל עריכה שלי בוויקיפדיה והוא מאוד עוזר. מוזמן להסתכל בשיחת משתמש:OHALON#כפתור "בדיקה" (צ'קטי) להוראות שימוש.
מאחל הרבה בהצלחה, תודה על תרומתך ושבת שלום! OHALON - שיחה - תראו מה עשיתי! 19:17, 26 ביולי 2024 (IDT)תגובה
הוספתי את הפרמטר לערכים שנכתבו, כך שהם יופיעו תחת הקטגוריה.
תודה Sg957שיחה 14:57, 29 ביולי 2024 (IDT)תגובה

קבל את עיטור הברונזה על כתיבת לפחות 5 ערכים מהמיזם לטיפול דחוף

[עריכת קוד מקור]
תודה לך על כתיבת 5 ערכים מדף לטיפול דחוף, יישר כוח! אנחנו שמחים שעורכים נוספים נותנים כתף לפרויקט החשוב הזה. לאור ההערכה שלנו לתרומה המכובדת שלך, מוענקת לך מדליית הברונזה שלנו!

בברכה,
שרדינגר, תודה רבה על תרומותיך לוויקיפדיה ולמיזם לטיפול דחוף,
אשמח להעניק לך בהמשך את עיטורי הכסף והזהב בגין כתיבת 10 ו-15
ערכים מהמיזם. בהצלחה בהמשך הדרך! אגסי - שיחההאם הצלבתם מידע2? 17:21, 31 ביולי 2024 (IDT)תגובה

תרגום ערכים

[עריכת קוד מקור]

שלום שרדינגר,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "קהילת יהודי אנטוורפן" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:שרדינגר/‏קהילת יהודי אנטוורפן". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה!
הסיבה העיקרית להעברה היא שחלקים רבים מדי מהערך עדיין נראים כמו תרגום מכונה ולא כאילו נכתבו בעברית, יש לכתוב את הערך מחדש בעברית, ולא לפרסם ערך הכתוב בתרגמת. בברכה, בן עדריאלשיחה • ב' באב ה'תשפ"ד 00:47, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

עם כל הכבוד וההערכה לא כך נוהגים בויקיפדיה, נטלת לעצמך סמכות שאינה, הערך עדיין בשיפור כפי שניתן לראות והוא עומד בכל הקריטריונים יותר מ30 אחוז מהערכים בויקיפדיה.
חושב שבכל זאת ראוי לעשות את זה ? ישנם תבניות מתאימות ודיוני חשיבות, לא זו הדרך. שרדינגרשיחה 00:55, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
אציין בנוסף שקיום הערך במרחב הערכים מאפשר לתורמים אחרים לתרום להוסיף ולשפר אותו, הפעולה שאתה ביצעת גורמת להיפך. בנוסף ציינת כי הערך נראה כמו תרגמת, אך לא, בשונה מעורכים רבים אני כותב את הערך מחדש בשפה העברית, במקרה זה בהתבסס על הערך בשפה זרה ולא משתמש בכלי תרגום אוטומטי . שרדינגרשיחה 00:57, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
העברה לטיוטה של ערך חדש שעלה במצב לא בשל היא פרקטיקה נפוצה, וחלק מתפקידו של המנטר, ראה וק:העברה לטיוטה (לפי האמור שם, הדיון המקדים נדרש בערך ותיק בלבד).
אם אתה כותב הערך מחדש ולא באמצעות תרגום מכונה, מצוין, כל הכבוד! אבל גם בתרגום אנושי עלולות להיות בעיות תרגמת, וכרגע, חלק נרחב מהטקסט בערך נראה כמו תרגמת.
אם אתה רוצה לאפשר למשתמשים אחרים להמשיך ולשפר אותו, אתה יכול להעביר אותו ממרחב המשתמש שלך לטיוטה ציבורית (טיוטה:קהילת יהודי אנטוורפן), אבל לא הגיוני להעלות ערך לא בשל למרחב הראשי (ואפילו בלי תבנית המסמלת שהוא בתהליך עבודה!), ולסמוך על כך שאחרי יבואו וישפרו. שום גמדים לא יבואו. בן עדריאלשיחה • ב' באב ה'תשפ"ד 08:58, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
ההעברה שביצעת לא עומדת גם בקריטריונים שביצעת, הערך לא נראה כמו תרגמת גם אם בחרת לקרוא לו כך,
מקבל את הארתך/הערתך על הצבת התבנית וזה גם מה שהיית אמור לנקוט במקום העברה ממרחב הערכים.
אציב את התבנית, וכמובן נשפר את הערך. שרדינגרשיחה 11:57, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
לא, ((עריכה)) לא 'מתירה' הצבת ערך בעייתי במרחב הערכים. אני התכוונתי ל((בעבודה)) שמעידה על כך שהערך בתהליך עבודה ולכן עדיף להמתין לסופו לפני הבחינה של הערך. בערך יש משפטים לא-מעטים שניכר עליהן שלא נכתבו בעברית במקור, לרבות ביטויים שמתורגמים באופן שגוי. כמה דוגמאות: "הימנעות מהפרת כמה תקנות שבת", "תנועת חסידות המבוססת באנטוורפן", "האטרקציה המרכזית שלה", "מועצות דתיות". ההתעקשות שלך להעביר את הערך מחדש למרחב הערכים בלי תיקון מקיף של הפגמים בערך היא חמורה בעיני. בן עדריאלשיחה • ב' באב ה'תשפ"ד 14:38, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
המשפטים נכתבו על ידי ובעברית ותקינים. אם יש לך השגות על הניסוח אתה מוזמן לערוך בערך. הערך לא עונה לקריטריון "ערך בעייתי". הפעולה שלך אף היא חמורה בעיני.
מאחר ואני חש רדיפה אישית כלפיי מכיוונך בדף שיחה זה ובדפי שיחה נוספים ודקדוקים כחוט השערה שאף אתה עצמך אינך עומד בהם קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים, אפרוש. היה שלום. שרדינגרשיחה 14:55, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
אני מתנצל שנפגעת ממני. אין לי חלילה כל כוונה לרדוף אותך, ואינני יודע על אילו דפי שיחה נוספים אתה מדבר. אתה עצמך הודית שהערך מתורגם מערך מקביל בשפה זרה – בערך מתורגם טבעי שתהיינה בעיות תרגום וניסוח – זה אנושי ואין מה להיפגע מכך. יתכן מאד שגם בערכים שכתבתי אני ישנן בעיות כאלה – גם אני בן אדם שעושה וטועה, ואשמח שתאיר את עיני כשאתה מוצא בעיה בערך שכתבתי. [אגב, אכן קשטתי את עצמי תחילה, וחדלתי כמעט לחלוטין מתרגום ערכים, אני מוצא שזה שיטת עבודה לא מוצלחת עבורי.] עם זאת, כעורכים בויקיפדיה מוטלת עלינו החובה לראות קודם כל את טובת האנציקלופדיה, ואם הערך עדיין אינו כתוב היטב, לא לפרסם אותו במרחב הערכים. אין בושה בלכתוב ערך בטיוטה ולהעביר אותו כשהוא יושלם. בברכה, בן עדריאלשיחה • ב' באב ה'תשפ"ד 16:09, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

הערות לסקריפט

[עריכת קוד מקור]

ראיתי את הסקריפט בדף המשתמש שלך, בהחלט נחמד. כמה הערות: אפשר לבקש מראש רק תרומות של יצירת דף, זה מתבצע על ידי הוספת הפרמטר &ucshow=new לשאילתה. הייתי ממליץ להסיר מכתובת השאילתה את הדומיין כך שיתאים לשימוש גלובלי ללא צורך בהתאמה, כך גם ששם המשתמש שמופיע בתוך הטקסט יהיה ערך של משתנה ולא שלך. ואם כבר התאמה למשתמשים אחרים, צריך להתאים את הבדיקה של שם הדף גם למשתמש. מיכי - שיחה 18:45, 7 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

מעיון בדף המשתמש שלך, לא ראיתי את רשימת הערכים שיצרת :(
הדומיין קבוע בכדי שזה יציג רק ערכים מוויקיפדיה העברית כמקובל.
זה מתאים את עצמו אוטומטית למשתמש שמריץ את זה ומוסיף את הערכים שהוא יצר, האזכור של שם המשתמש שלי הוא רק בעקבות שהסקריפט נמצא במרחב המשתמש שלי. אם אראה שימוש נרחב הסקריפט אשקול להעביר אותו למרחב הסקריפטים הציבוריים, יש שם כמה פנויים, אך צריך להיות בעל הרשאות עורך ממשק בשביל לבצע את זה.
בנוגע לפרמטר ucshow=new אבדוק את זה, בכל מקרה התוצאה תהיה זהה. שרדינגרשיחה 18:57, 7 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
נכון, עוד לא יצרתי ערכים (כאן).
כוונתי להגדיר את כתובת השאילתה כך: /w/api.php?action=query&list=usercontribs&ucuser=' + encodeURIComponent(username) + '&ucnamespace=0&uclimit=max&format=json&origin=* זה מבצע את השאילתה לדומיין ממנו אתה שולח את הבקשה, אין לו דומיין אחרת לבקש ממנו.
הייתה לי טעות בניסוח, התכוונתי לטקסט הזה "סקריפט לעדכון ערכים שכתבתי".
לא מדוייק, השאילתה הזו לא מחזירה את כל התרומות אלא מקסימום 500 בקריאה ואם יש למשתמש יותר צריך להגדיר קריאת המשך, אם מראש אתה מבקש רק דפים שיצרת הבעיה תהיה רק למי שיצר למעלה מ500 דפים. מיכי - שיחה 19:09, 7 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
תודה, פרספקטיבה שלא חשבתי עליה בהקשר לדומיין.
בהקשר לטקסט "סקריפט לעדכון ערכים שכתבתי" אין הכוונה שכתבתי אני, אלא לערכים שכתב כל עורך ששם את הערכים שכתב בדף המשתמש שלו.
בעניין קריאת המשך למשתמש שכתב מעל 500 ערכים, האם יש לך במקרה דוגמה לעורך כזה בכדי שאוכל לבצע בדיקות?
כעורך ממשק האם נראה לך שיש טעם להעביר את הסקריפט סקריפטים שממוקמים במרחב הכללי?
ושוב תודה וסליחה אם הארכתי. שרדינגרשיחה 19:36, 7 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
אין לי דוגמה בשלוף, הרעיון הוא שזה כולל גם יצירת הפניות לדוגמה (אוי אפשר גם לסנן) מה שמגדיל את הטווח.
לגבי העברה למרחב מ"ו, שאלתי בעבר את קיפוד והתשובה (לפי זכרוני) הייתה שאם מדובר בסקריפט שנכתב על פי בקשה של מספר ויקיפדים, יש טעם, אם לא, אין סיבה. כמובן שאם מדובר בסקריפט בשימוש נרחב גם יש היגיון. רק מציין שהעברה למרחב מ"ו שוללת ממי שאין לו הרשאת עורך ממשק אפשרות לערוך ישירות. מיכי - שיחה 14:44, 15 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
@מיכי י-ם מעניין לעניין אשמח אם תועל להמליץ עליי כעורך ממשק, מיותר לציין כי יש לי ידע בב-js וב-css. שרדינגרשיחה 15:21, 15 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
לא כ"כ רואה את עצמי ממליץ על מישהו כשלולי ההמלצה של קיפוד עלי לא היו חוננים אותי במבט. מיכי - שיחה 18:28, 20 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

טיוטה:קהילת יהודי אנטוורפן

[עריכת קוד מקור]

תודה על יצירת הערך. הערך עדיין לא בשל למרחב הערכים ולכן העברתי אותו לטיוטה ציבורית, תוכל להצטרף למשפרי הערך עד שיהיה מוכן להעברה. ביקורתשיחה 17:11, 9 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

אונליין ואופליין

[עריכת קוד מקור]

תודה על כתיבת הערך. תוכל בבקשה להוסיף הערות שוליים על סמך המקורות בהם השתמשת? ובהזדמנות זו, תודה על תרגום הערך החשוב בתחום הטקסונומיה. SigTifשיחה 11:56, 10 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

ובאותו עניין, בערך לוחמה ממוקדת רשת, אם מדובר בערך מתורגם (?) תציין זאת בדף השיחה שלו, ותוסיף את המקורות. אפשר להוסיף את הערות השוליים או פרקי לקריאה נוספת ו/או קישורים חיצוניים מתוך הערך בשפה הזרה. תודה. SigTifשיחה 12:01, 10 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

שבע יפול צדיק וקם

[עריכת קוד מקור]

שלום שרדינגר,

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. נמצא שהערך "שבע יפול צדיק וקם" שיצרת לא מתאים במצבו הנוכחי למרחב הערכים. הוא הועבר למרחב טיוטה להמשך העבודה, בתקווה שישופר כך שניתן יהיה להחזירו אל מרחב הערכים. הטיוטה זמינה בכתובת הבאה: טיוטה:שבע יפול צדיק וקם.

המלצה: יש לקרוא את הטיוטה בעין ביקורתית תוך שימת לב להערות בדף השיחה, למצוא ערכים טובים על נושאים דומים בוויקיפדיה ולנסות לעצב את הטיוטה לפי דוגמתם בצורה ובתוכן. חשוב לוודא שאין שגיאות כתיב, בעיות לשוניות, ניסוחים לא ברורים או תרגום מכונה. יש לוודא שהתוכן מגובה במקורות אמינים (באמצעות הערות שוליים). הערך צריך לנקוט נקודת מבט נייטרלית ולהכיל עובדות, ללא סופרלטיבים ודעות אישיות.

ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, בה דברים נעשים בהסכמה. ניתן להיעזר ב"ידידים הוויקיפדים" להתייעצות ועזרה בחממה. כמו כן יש לנו "ייעוץ לשוני", מדריכי הסגנון וויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים.

כאשר הטיוטה מוכנה למרחב הערכים, מומלץ לפתוח דיון חדש בדף "ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה".

תודה ובהצלחה!

נא להשוות לשאר הערכים בקטגוריה:ניבים וביטויים תנ"כיים. אני מסופק אגב אם יש לזה חשיבות מעבר למאות או פסוקים בספר משלי וקוהלת. שמש מרפאשיחה 09:51, 12 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

@שמש מרפא בוצעו מספר התאמות אשמח לביקורת עמיתים. באשר לחשיבות יש לדף מספר אזכורים במרחבים ולו בשל כך ישנה חשיבות. שרדינגרשיחה 10:19, 12 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
נראה הרבה יותר טוב, אך לצערי איני פנוי לביקורת מעמיקה. אני מציע שתפנה לוק:הדט. שמש מרפאשיחה 01:22, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

נראה לאחרונה בוויקיפדיה...

[עריכת קוד מקור]

שלום ותודה על הסקריפט, התאמתי אצלי לעיצוב מינימליסטי; הידע שלי ב-HTML, ב-JS וב-CSS שואף לכלום. תוכל בבקשה לשנות אצלי (או לכתוב לי איך) ב-משתמש:חזרתי/TestJavaScript-1.js כך שהמילה "העריכה" תהיה בבולד כחול? תודה רבה!

חזרתישיחה 17:50, 20 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

אי אפשר לערוך דפי js של משתמשים אחרים.
שים לב שבצורה שהשתמשת עדכונים שוטפים שאני מבצע בקוד לא ישתקפו אצלך, מאחר והעתקת אותו למרחב המשתמש שלך.(לדוגמה בכוונתי להוסיף תמיכה לשנים וחודשים בתאריך היחסי.
תוכל לערוך את המקטע הרלוונטי לקוד
:var boldEditText = "<strong style='color: blue;'>העריכה</strong>";
:var messages = {
:    'he': {
:        male: "המשתמש " + username + " ביצע את <a href='https://" + wikiLanguage + ".wikipedia.org/wiki/Special:Contributions/" + encodeURIComponent(username) + "'>" + boldEditText + "</a> האחרונה שלו ",
:        female: "המשתמשת " + username + " ביצעה את <a href='https://" + wikiLanguage + ".wikipedia.org/wiki/Special:Contributions/" + encodeURIComponent(username) + "'>" + boldEditText + "</a> האחרונה שלה "
:    },
:    'en': {
:        male: "User " + username + " made his last <a href='https://" + wikiLanguage + ".wikipedia.org/wiki/Special:Contributions/" + encodeURIComponent(username) + "'>" + boldEditText + "</a> ",
:        female: "User " + username + " made her last <a href='https://" + wikiLanguage + ".wikipedia.org/wiki/Special:Contributions/" + encodeURIComponent(username) + "'>" + boldEditText + "</a> "
:    },
:    // Add other languages here...
:};
:
שרדינגרשיחה 20:16, 20 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
תודה רבה – התוצאה הסופית (בינתיים) "בול" כפי שדמיינתי. לגבי שינויים שוטפים – אני עובד כך הרבה שנים עם סקריפטים שנכתבו ע"י עורכים אחרים ומשנה אותם קצת , במרחב שלי (ראה דפי המשנה שלי). לגבי הסקריפט הזה – אעקוב אחרי השינויים שתבצע ואעדכן אצלי. אני ממש מרוצה מהתוצאה כרגע! חזרתישיחה 22:38, 20 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
מעולה, שמחתי לעזור. שרדינגרשיחה 22:41, 20 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
@חזרתי מעדכן שבוצעו שינויים בסקריפט, בוצע שימוש בקוד לואה עם יחידה:משך זמן להצגת הזמן בצורה מיטבית. שרדינגרשיחה 11:32, 21 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
אחלה, תודה רבה! חזרתישיחה 11:47, 21 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
שלום, בין וי"ו החיבור לבין המספר שאחריה לא צריך להיות רווח – אלא מקף (עליון) כמו ב"על־יד"), דוגמאות:
  • לפני דקה ו 9 שניות –> לפני דקה ו־9 שניות
  • לפני שעה ו 35 דקות –> לפני שעה ו־35 דקות
  • לפני 6 חודשים ו 10 ימים –> לפני 6 חודשים ו־10 ימים
חזרתישיחה 17:00, 21 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

עורך ממשק

[עריכת קוד מקור]

שלום.

אם אתה מעוניין בהרשאה (משיחה במעלה הדף נדמלי שהתשובה היא כן), בקש אותה בויקיפדיה:בקשות להרשאת עורך ממשק. בלי אחריות, אם תבקש תקבל.

ההרשאה לא "מחייבת" אותך לעשות שום דבר ספציפי, אבל היא כרוכה ב"אחריות מוסרית", כמו עיקוב אחרי דלפק הייעוץ ומתן סיוע לפי יכולתך והזמן העומד לרשותך, מעקב אחרי ויקיפדיה:סקריפטים/תקלות וניסיון לתקן תקלות מדווחות, ובאופן כללי סיוע בנושאים הקשורים לממשק ויקיפדיה. ההרשאה מאפשרת עריכת דפים במרחב מדיה ויקי וכן עריכת דפי JS ו-CSS במרחב המשתמש של אחרים - כמובן רק לפי בקשתם.

אם לא הבנתי נכון ובעצם אינך מעוניין בהרשאה, אין בעיה. בברכה - קיפודנחש 21:37, 20 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

תודה, אגיש בקשה. שרדינגרשיחה 21:41, 20 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
היי, בקשר לתגובתך זו, יגאל התכוון שבבקשת ההרשאה השתמשת בנוסח שמוצע במעלה הדף עבור הגשת בקשה למפעילי מערכת. בברכה. ‫2.52.195.18922:25, 20 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
תודה.
אכן הבנתי מקודם למה כוונתו והגבתי על כך. שרדינגרשיחה 22:31, 20 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

ביטול השחתה בדף יהדות בלגרד

[עריכת קוד מקור]

לילה טוב, שים לב שבאחד הביטולים שעשית בדף, ביטלת רק השחתה אחת של אנונימי שהשחית פעמיים ברצף וכך נשארה השחתה בדף, שים לב להבא. אם אתה רוצה להוסיף סקריפט שיעזור לך לבטל, מוזמן להסתכל בדף השיחה שלי בהודעה שהשאיר לי נריה על סקריפט ביטול. (הסקריפט מבטל את כל העריכות של אותו עורך) שיפוץ-ניקשיחה 01:44, 25 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

תגית שחזור

[עריכת קוד מקור]

בתור אחד שיש לו קצת ידע טכני, אתה יודע למה השחזורים שלך לא משאירים תגית שחזור? זה מונע מסימון העריכה שביטלת כ"שוחזרה" שיפוץ-ניקשיחה 01:29, 30 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

אני משתמש בTwinkleGlobal לשחזור.
אין לי הרשאות מנטר. שרדינגרשיחה 01:34, 30 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
גם לי אין הרשאת ניטור וגם אני משתמש בTwinkleGlobal (נדמה לי שאני הצעתי לך להשתמש בו) אבל על שחזורים שלי יש תגית שחזור. ואם אני זוכר נכון, גם בביטולים רגילים שאתה עושה אין תגית כזאת. מוזמן לעשות ניסוי. שיפוץ-ניקשיחה 01:37, 30 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
למען האמת אין לי מושג, אנסה לחקור. שרדינגרשיחה 01:46, 30 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
שיפוץ-ניק, להבנתי עריכה שבוטלה או שוחזרה תתויג "שוחזרה" רק לאחר שהעריכה המבטלת תסומן כבדוקה, לכן שחזורים המבוצעים על ידי משתמש בדוק גורמים לתיוג מיידי. ואילו שחזורים שביצע שרדינגר שאינו בדוק עריכות ימתינו עד לסימון "בדוק" על ידי מנטר. אין רלוונטיות לכלי שבאמצעותו בוצע השחזור. מקצועישיחה 16:27, 1 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
תודה שיפוץ-ניקשיחה 16:39, 1 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

סליחה

[עריכת קוד מקור]

אהלן.

לא חשבתי שנושא "עורך ממשק" ייגרר לסאגה כזו, ולו ידעתי, לא בטוח שהייתי ממליץ/צה...

לא מזמן הצעתי הצעה דומה למיכי, ובהמשך זה התברר כדבר מוצלח - הסיוע שלו מורגש, והדיון בדף הבקשות לא היה מפרך כמו הדיון בבקשתך. תקוותי שבסוף כן ייצא מזה משהו טוב, גם אם לא בטוח שזה מצדיק את הקרקס שם. בברכה - קיפודנחש 18:10, 30 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

הכל טוב אין לי טרוניה כלפיך.
אכן מוציא את החשק וכפי שכבר רמזתי שם, הפכו את זה לפורמט מפעיל נולד שגם הוא מוגזם לדעתי. שרדינגרשיחה 18:18, 30 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

אם אתה מעוניין באתגר

[עריכת קוד מקור]

שלום.

מדובר באתגר רציני שידרוש עבודה לא מעטה - אל תרגיש שום סוגשל מחויבות לקחת אותו. מאידך, אם זה יעניין אותך, מדובר בפרויקט מעניין, והצלחה בו תביא סיפוק רב. אפתח בהקדמה.

קצת נוסטלגיה: הצורך בהצגת גרפים עלה מיומה הראשון של ויקיפדיה. יצירת הגרף במקום אחר והצגתו כתמונה אינה תחליף: הצורך הוא בגרפים שנתוניהם נמצאים בקוד המקור של הדף או התבנית, או במקום נגיש אחר (מרחב Tab בקומונז למשל). הניסיון הראשון היה כישלון מפואר - הרחבת timeline. הגרפים עצמם עלובים, והתחביר שדרוש להציג גרף לא סביר. למלא את החלל צצו תבניות פנטסטיות שעושות דברים מסחררים ב-html כדי להציג גרף. כשהגיעה לואה, ניסינו להכליל את התבניות הללו ולספק "ממשק" יותר נוח, וכך צמחה לה למשל יחידה:גרפים, שכתבתי את גרסתה הראשונה, ועורכים אחרים בוויקינגליש פיתחו ושיכללו, עם כמה עשרות "בינוויקי" למיזמים נוספים בהם היא זמינה (למרבה הצער אצלנו עדיין הגרסה המקורית מותקנת - שידרוג לגרסה הנוכחית בוויקינגליש טרם בוצע...).

זמן מה אחרי כן הגיעה אלינו הרחבה גרפית "נורמלית" בשם Graph' שמבוססת על תוכנה גרפית בשם וגה. התחביר שההרחבה עצמה דורשת, כלומר התחביר של וגה מורכב, אבל אחד העורכים/מפתחים (נדמלי בוויקיפדיה ברוסית או צ'כית או משהו באזור הזה) בנה יחידה בלואה, שמספקת ממשק הגיוני ליצירת גרפים מסוגים שונים. אחרי הוספת ההרחבה לוויקיפדיה המלצתי בעקביות להשתמש בה ליצירת גרפים ולא באילתור שיצרתי.

גרסת וגה עליה התבססה ההרחבה נוטרלה משום שהתברר שיש בה פרצות בטיחותיות, ונשארנו קירחים - ערכים רבים מכילים גרפים המבוססים על ההרחבה שבמקום להצטייר מודיעים בלקוניות "מצטערת אדוני, אין. תבוא מחר" (ראה תבנית:גרף ).

החדשות הטובות, להן ציפינו מזה זמן רב הופיעו ב"חדשות הטכנולוגיה" האחרון: יחידה משופצרת להצגת גרפים נמצאת בשלב בטא, ותגיע אלינו בקרוב (או מתיישהו)

סוף סוף הגעתי לאתגר:

  • אם אין לך היכרות עם לואה, קח עשרים וחמש דקות ולמד את השפה. אחת השפות המתוקות שיצא לי לכתוב בהן (יש כמה תריסרי שפות כאלה, חלקן חביבות עלי יותר וחלקן פחות. לואה זה מוצי). אשמח לסייע ככל יכולתי בלימוד - לא רק של השפה עצמה (שם כנראה לא תזדקק לסיוע) אלא היכרות עם הספריות שקושרות את השפה לשירותים של ויקיפדיה. ראה mw:Extension:Scribunto/Lua reference manual.
  • קרא את ידיעות הטכנולוגיה האחרון, עקוב אחרי הדפים המקושרים, והשג היכרות מספקת עם התחביר של ההרחבה הנוכחית כדי לצייר גרף פשוט. יש כמה דוגמאות.
  • יחידה שמקבלת פרמטרים בצורה נוחה לעורך, ומייצרת גרף. שים לב שהתחביר שההרחבה מקבלת הוא למעשה json, ובספריות ויקימדיה שזמינות ליחידות כאן, יש שירות נוח שמתמיר את מבנה נתונים הטבעי בלואה ל-JSON. אפשר להתחיל בגרף פשוט מסוג אחד, נגיד גרף קו או עמודות, ולהוסיף בהמשך את הסוגים השונים והווריאציות השונות (עוגה, גרף עמודים stacked, שטח, scatter, וכן הלאה). זה למעשה מה שהעורך שהזכרתי קודם עשה, ואליו היה נכון לפנות, אלא שהוא לא פעיל כבר די הרבה זמן למיטב ידיעתי..

ספר לי אם זה מעניין אותך - אם כן אשתדל לסייע בעצה והכוונה כמיטב יכולתי, אבל לא יותר ממה שתרצה...

שוב, מדובר בפרוייקט רציני וגדול. בהחלט יתכן שבמקומות אחרים אנשים אחרים עובדים על פרוייקטים דומים - קודם כל שווה לחפש לפני שמתחילים, ושנית, אם יהיו כמה, להערכתי, הפקטור המכריע הוא עיצוב הפרמטרים שהיחידה צורכת בצורה הנוחה ביותר למשתמש, ומי שייתן את הממשק הנוח ביותר "ינצח" בדרוויניזם.

בברכה - קיפודנחש 05:19, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

תודה רבה על ההצעה המעניינת והוואחד אתגר המרתק שהצגת. אני מעריך מאוד את הנכונות שלך לסייע ולהנחות לאורך הדרך. עם זאת, אני חושב שלא לקחת על עצמי את הפרויקט הזה בשלב זה.
אמנם קראתי מקודם על Lua ועם Scribunto וחושב שהבנתי את התחביר והשיטה, אך כשזה נוגע ליצירת גרפים (חיפשתי בגוגל איך נראה stacked graph...), יש לי היכרות מוגבלת עם סוגי הגרפים השונים והצרכים השונים של המשתמשים משום שיש לי חולשה מודעת לגרפים (משום מה לא סובל את זה, כשאני רואה גרף במצגת אני מאבד את זה) כל זה זה עלול להוביל לכך שהפתרון לא יענה על הדרישות. אין דבר יותר גרוע מלפתח דבר שאתה לא סובל והיו לי כמה כאלו.
בנוסף, אני מעריך כפי שציינת שממש ברגעים אלו ישנם אחרים שעובדים על פרויקטים דומים, עם היכרות מעמיקה בתחום. לכן, אני סבור שעדיף בשלב זה להשאיר להם את זה ומן הסתם יעשו את זה לא פחות טוב וגם יענה על הצרכים של הקהילה.
שוב, תודה על ההצעה המפורטת וההזדמנות לשתף פעולה. רק מקריאת ההודעה שלך החכמתי בכמה דברים, ואין דבר שמעניין אותי יותר מלשתות ידע טכני. שרדינגרשיחה 18:05, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

ביכורים

[עריכת קוד מקור]

שלום שרדינגר, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה. שמים לב לפעילותך המבורכת כאן בזמן האחרון.

רציתי להזמין אותך להשתתף במיזם "ויקיפדיה:ביכורים", המארח פעם בחודש ויקיפדים בשנה הראשונה לפעילותם, ונותן להם במה להציג את עצמם. נשמח מאוד אם תרצה להשתתף ולכתוב כמה מילים, למשל על תחומים בהם אתה תורם בוויקיפדיה, על צעדיך הראשונים וחוויית ההתאקלמות כאן ואולי הערות על כך, תכנוניך להמשך, אולי נושא שהיית רוצה לקדם ולשתף את הקהילה לגביו - הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים. אפשר להסתכל בדף המיזם ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.

אם מתאים לך, תוכל לכתוב טיוטה בדף משתמש:שרדינגר/ביכורים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה.

אז מה דעתך?...

בברכה, נריה - 💬 - 17:55, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

ראשית תודה על ההזמנה ועל המילים הטובות.
אינני בטוח כי אני מתאים למיזם משום שחשבוני פעיל מזה 8 שנים ובוצעו ממנו עריכות ונכתבו גם ערכים חדשים לפני מספר שנים, אמנם הגברתי את פעילותי מאז. שרדינגרשיחה 18:05, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
הותק במיזם לפי זמן פעילות, ואינו נמדד לפי זמן ההרשמה. בכל מקרה, אפשר לערב את המדור הנוכחי גם עם 'הילולים', השייך לעורכים ותיקים. נשמח לשמוע על תוכניות לעתיד, משנה ויקיפדית, רעיונות לשיפור ולייעול, ויקיפדים שעזרו בדרך, ועוד. תוכל לראות בתור דוגמא את דף ההילולים האחרון במדור, וכן דפי ביכורים קודמים. שבוע טוב, נריה - 💬 - 21:16, 14 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

בדוק עריכות אוטומטית

[עריכת קוד מקור]
שלום שרדינגר,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, תאו הארגמן - שיחה 10:05, 17 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

תודה רבה שרדינגרשיחה 10:41, 17 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
{{bottomLinkPreText}} {{bottomLinkText}}
שיחת משתמש:שרדינגר
Listen to this article

This browser is not supported by Wikiwand :(
Wikiwand requires a browser with modern capabilities in order to provide you with the best reading experience.
Please download and use one of the following browsers:

This article was just edited, click to reload
This article has been deleted on Wikipedia (Why?)

Back to homepage

Please click Add in the dialog above
Please click Allow in the top-left corner,
then click Install Now in the dialog
Please click Open in the download dialog,
then click Install
Please click the "Downloads" icon in the Safari toolbar, open the first download in the list,
then click Install
{{::$root.activation.text}}

Install Wikiwand

Install on Chrome Install on Firefox
Don't forget to rate us

Tell your friends about Wikiwand!

Gmail Facebook Twitter Link

Enjoying Wikiwand?

Tell your friends and spread the love:
Share on Gmail Share on Facebook Share on Twitter Share on Buffer

Our magic isn't perfect

You can help our automatic cover photo selection by reporting an unsuitable photo.

This photo is visually disturbing This photo is not a good choice

Thank you for helping!


Your input will affect cover photo selection, along with input from other users.

X

Get ready for Wikiwand 2.0 🎉! the new version arrives on September 1st! Don't want to wait?