שיחה:הרעב ההמוני ברצועת עזה
שם הערך
[עריכת קוד מקור]מדהים שמכל השפות דווקא בעברית הערך קרוי "רעב המוני ברצועת עזה". בדקתי במקבילות באנגלית ובערבית, ואין תואר כזה בשם הערך, כנראה זה בגלל שהשתלטו על ויקיפדיה בשפות הזרות תומכי ישראל ושונאי פלסטינים מובהקים, אין הסבר אחר. בברכה, משה כוכבי ⁃ שיחה 20:32, 6 במרץ 2024 (IST)
- יש ערך בשם רעב המוני (באנגלית Famine), שמתייחס לבעיית רעב באוכלוסייה גדולה, להבדיל מהערך רעב (Hunger) שמתאר מצב פיזיולוגי אצל אדם יחיד. הערך באנגלית הוא כמובן Gaza Strip famine והשם בעברית הוא התרגום המדויק שלו. אולי יעניין אותך לכתוב ערך על הכחשת הרעב בעזה. -- גבי (שיחה | תרומות) 20:48, 6 במרץ 2024 (IST)
- מסכים עם כוכבי. הפרשנות של גבי לכך ש-Famine זה "רעב המוני" לא מוכרחת כלל. הכוונה לתופעה חברתית של קבוצה, ולא מצב פיזיולוגי של יחיד. זה לא חייב להיות "המוני". ברור שכשמדברים על "רעב ברצועת עזה", אף אחד לא חושב שמדובר על רעב של בן אדם אחד. הניסיון להוסיף את המילה "המוני" הוא פרשנות מניפולטיבית. יאיר דב • שיחה • כ"ז באדר א' ה'תשפ"ד • 23:02, 6 במרץ 2024 (IST)
- הידע שלך באנגלית באמת מרשים, אבל בעברית קיים המונח "רעב המוני" והערך המקביל לו באנגלית הוא "Famine". תוכל גם לעיין בערכים הרעב ההמוני בקוריאה הצפונית והולודומור. -- גבי (שיחה | תרומות) 07:59, 7 במרץ 2024 (IST)
- חברים, הכל בסדר, התרגום נכון, "רעב המוני" זה תרגום ל-Famine
מה זה Famine אם לא רעב המוני? אפשר גם לקרוא לזה "רעב קולקטיבי" או "רעב של העם" אבל זה סתם לא נשמע טוב. אקסינו ⁃ שיחה 07:46, 27 במרץ 2024 (IST)
- חברים, הכל בסדר, התרגום נכון, "רעב המוני" זה תרגום ל-Famine
- הידע שלך באנגלית באמת מרשים, אבל בעברית קיים המונח "רעב המוני" והערך המקביל לו באנגלית הוא "Famine". תוכל גם לעיין בערכים הרעב ההמוני בקוריאה הצפונית והולודומור. -- גבי (שיחה | תרומות) 07:59, 7 במרץ 2024 (IST)
- מסכים עם כוכבי. הפרשנות של גבי לכך ש-Famine זה "רעב המוני" לא מוכרחת כלל. הכוונה לתופעה חברתית של קבוצה, ולא מצב פיזיולוגי של יחיד. זה לא חייב להיות "המוני". ברור שכשמדברים על "רעב ברצועת עזה", אף אחד לא חושב שמדובר על רעב של בן אדם אחד. הניסיון להוסיף את המילה "המוני" הוא פרשנות מניפולטיבית. יאיר דב • שיחה • כ"ז באדר א' ה'תשפ"ד • 23:02, 6 במרץ 2024 (IST)
כדאי שתוסיפו תמונות
[עריכת קוד מקור]המצב ברצועה על הפנים. קטסטרופה. תכתבו בגוגל gaza starvation או gaza hunger. תקבלו את שוק חייכם. . יאצקין52 ⁃ שיחה 09:50, 9 במרץ 2024 (IST)
- בדקתי ארוכות בגוגל, היה שם נער (אחד בלבד) כחוש מאוד, כנראה חולה סופני, ומאחוריו 3 נשים שמנמנות.
- גם מצרים מסכימה שאין רעב בעזה:
- https://13tv.co.il/item/news/politics/security/mwv1k-903969653 77.125.232.203 03:46, 12 במרץ 2024 (IST)
לא ברור למה צריך ערך נפרד
[עריכת קוד מקור]אפשר גם לפתוח ערך על משבר המים, משבר התחלואה, המשבר הסניטרי... או לאחד הכל בערך הכללי של המשבר ההומנטרי בעזה במיוחד שהערך עוסק ברעב ההמוני בעקבות מלחמת חרבות ברזל ולא משהו כללי Itziklopedia ⁃ שיחה 20:40, 9 במרץ 2024 (IST)
- ערך תמוה . ערך שראוי למחיקה. למעשה לא ברור למה הוא הועלה בכלל. אם כך בהתאם לדבריו של איציקולופדיה אפשר לכתוב גם ערך על כל התרחשות כל תופעה כל מאורע וכן הלאה. אינפלציה וזילות ביצירת ערכים. אני בעד למחוק אותו.בן-צור ⁃ שיחה 09:27, 15 במרץ 2024 (IST)
- כמי שגר בשכונה שבה יש נשים הדואגות להזנה סדירה של חתולי רחוב, אין לי ספק שיש חשיבות לערך העוסק ברעב של מיליון בני אדם. דוד שי ⁃ שיחה 21:30, 17 במרץ 2024 (IST)
- או שיש בעיה עם נשות השכונה שלך עמית - שיחה 21:35, 17 במרץ 2024 (IST)
- חשיבות אנציקלופדית או פוליטית? אתה לא חושב שיש אינפלציה מטורפת בערכים בעקבות המלחמה? כל כתבה בעיתון מקבלת ערך, לרוב ברמה ירודה, במשלב נמוך, עם מקורות מגמתיים, כבר אי־אפשר לעקוב אחרי זה. ואשכרה, כמו שניחשתי, פתחו ערך גם למשבר המים ברצועת עזה. וגם למשבר החשמל. אני כבר מפחד לתת רעיונות, אולי נפתח גם את המשבר הפסיכולוגי, המשבר התעסוקתי, המשבר התחבורתי... פשוט לא כיף יותר להיכנס לויקיפדיה. ולא כי אני מצפה ממנה להיות ניצית אלא תוכן מאוזן ברמת עריכה סבירה עם מקורות מעניינים ולא של מחבלי אונר"א ושותפיהם (מספיק חיפוש קצר מיהו האיש מאחורי כל מקור בערך הזה ומה דעותיו...) ולא היסטריית פתיחת ערכים 2A00:A040:1A4:88D1:5479:3B33:F2CA:ACD2 12:10, 7 באפריל 2024 (IDT)
- כמי שגר בשכונה שבה יש נשים הדואגות להזנה סדירה של חתולי רחוב, אין לי ספק שיש חשיבות לערך העוסק ברעב של מיליון בני אדם. דוד שי ⁃ שיחה 21:30, 17 במרץ 2024 (IST)
נתונים על האוכלוסיה בשלב 5 של דירוג ה-IPC
[עריכת קוד מקור]הנתונים תואמים את המידע כפי שמופיע נכון להיום בקישור הזה באתר תכנית המזון העולמית (יש ללחוץ על Click to view details by country and by IPC/CH Phase לפירוט לפי מדינה). אם מישהו רוצה לטעון שהנתונים האלה לא אמינים יש להביא מקורות המציגים סימוכין לכך, ולא מהרהורי ליבו. Kershatz ⁃ שיחה 10:58, 18 במרץ 2024 (IST)
הערות/הארות על הערך
[עריכת קוד מקור]כל הכבוד על כתיבת הערך, אבל יש לי כמה הערות לשיפור: 1. כדאי להוריד כל מיני אמירות פומפוזיות ומופרכות (מעולם לא נרשם רמות כאלה של רעב, הכי הרבה רעב במאה השנים האחרונות). 2.לכתוב יותר על המאמצים למניעת רעב ועל הסיוע ההומניטרי. אני לא מתקן בעצמי כדי לא להכנס לויכוחים מיותרים ומחוסר זמן. ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 21:51, 18 במרץ 2024 (IST)
בעיה בקישורי ארכיון בערך (מרץ 2024)
[עריכת קוד מקור]שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.
בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.
בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:04, 20 במרץ 2024 (IST)
ערך מגמתי ולא מדייק
[עריכת קוד מקור]הערך מגמתי ולא מדוייק, הוא בעל ניחוח של כתבה בעיתון. למשל, בפתיח לא כתוב מי תקף את ישראל ומהיכן הוא תקף. לא כתוב שכספים רבים הושקעו במנהרות.. Ariesaada ⁃ שיחה 16:12, 28 במרץ 2024 (IST)
- Ariesaada לאור המדיניות החדשה לגבי עריכות פוליטיות/מוטות כדאי שתציע הצעות לשיפור הערך כאן ולא תערוך ישירות בערך, בוודאי שלא עריכות כמו זו , שיובילו בפעם הבאה לבקשה לבקשת חונכות מנדטורית עבורך, וחבל כי תרומתך בתחום הבוטניקה בוויקיפדיה מועילה וחשובה. Kershatz ⁃ שיחה 16:44, 28 במרץ 2024 (IST)
- חחח. אנשים פה איבדו את זה לגמרי. אם כי אני מסכים עם כותרת הדיון. מקריאה רופפת זה בדיוק הרושם שגם אני קיבלתי. לא יודע אם יהיה לי הפנאי לערוך את הערך הזה. מנסה לקחת קצת הפסקה מערכים פוליטיים. מקווה שמישהו אחר ימצא את הזמן לכך. יורי - שיחה 16:49, 28 במרץ 2024 (IST)
- אם העריכה הזו נראית לך הגיונית כדאי שתיקח הפסקה בכלל מוויקיפדיה. Kershatz ⁃ שיחה 16:55, 28 במרץ 2024 (IST)
- לא הבנתי, אתה מדבר אליי? כשאמרתי שאנשים פה איבדו את זה לגמרי התייחסתי לעריכה הזו. יורי - שיחה 17:00, 28 במרץ 2024 (IST)
- זה כלל לא ברור ממה שכתבת. Kershatz ⁃ שיחה 17:16, 28 במרץ 2024 (IST)
- ההמשך "אם כי אני מסכים עם כותרת הדיון", לא הבהירה מספיק למי הכוונה? יורי - שיחה 17:25, 28 במרץ 2024 (IST)
- לא. פיסוק נכון היה עוזר. Kershatz ⁃ שיחה 17:33, 28 במרץ 2024 (IST)
- הנקודה במקום פסיק היא מה שערערה אותך? קבל את התנצלותי. להבא אקפיד יותר. יורי - שיחה 17:35, 28 במרץ 2024 (IST)
- לא. פיסוק נכון היה עוזר. Kershatz ⁃ שיחה 17:33, 28 במרץ 2024 (IST)
- ההמשך "אם כי אני מסכים עם כותרת הדיון", לא הבהירה מספיק למי הכוונה? יורי - שיחה 17:25, 28 במרץ 2024 (IST)
- זה כלל לא ברור ממה שכתבת. Kershatz ⁃ שיחה 17:16, 28 במרץ 2024 (IST)
- לא הבנתי, אתה מדבר אליי? כשאמרתי שאנשים פה איבדו את זה לגמרי התייחסתי לעריכה הזו. יורי - שיחה 17:00, 28 במרץ 2024 (IST)
- אם העריכה הזו נראית לך הגיונית כדאי שתיקח הפסקה בכלל מוויקיפדיה. Kershatz ⁃ שיחה 16:55, 28 במרץ 2024 (IST)
- חחח. אנשים פה איבדו את זה לגמרי. אם כי אני מסכים עם כותרת הדיון. מקריאה רופפת זה בדיוק הרושם שגם אני קיבלתי. לא יודע אם יהיה לי הפנאי לערוך את הערך הזה. מנסה לקחת קצת הפסקה מערכים פוליטיים. מקווה שמישהו אחר ימצא את הזמן לכך. יורי - שיחה 16:49, 28 במרץ 2024 (IST)
לא קבלתי תשובה
[עריכת קוד מקור]מדוע לא לכתוב בפתיח מי תקף את ישראל? Ariesaada ⁃ שיחה 16:48, 28 במרץ 2024 (IST)
- רשום מתקפת הפתע של חמאס על ישראל... יורי - שיחה 16:50, 28 במרץ 2024 (IST)
― הועבר מהדף שיחת משתמשת:Kershatz
הדיון הזה צריך להתנהל בדף השיחה של הערך ולא בשני מקומות שונים. לשאלתך, אין לי התנגדות לשינוי הפתיח לנוסח "הרעב ההמוני ברצועת עזה הוא החרפת המשבר ההומניטרי בעקבות מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 שהובילה לפתיחת מלחמת חרבות ברזל". נא להמשיך בדף השיחה של הערך. Kershatz ⁃ שיחה 16:48, 28 במרץ 2024 (IST)
ניסוח הפתיח מוטה
[עריכת קוד מקור]ניסוח הפתיח מוטה משלש סיבות. סיבה ראשונה לא מצוין מי פתח במלחמה? הקורא יחשוב שמדובר אולי במצרים איראן חיזבאללה. סיבה שנייה לא כתוב נגד מי יצאה ישראל למלחמה זאת. הקורא יכל לחשוב שמדובר על מצרים. סיבה שלישית בסוף הפתיח מובא הערכה של האו"ם הערכה זאת ב-21-12-2021 עם תחזית עד מרץ. אז אני ממליץ לכתוב מתי נכתבה הערכה והמתין להערכה חדשה.
אבקש התייחסות רצינית Ariesaada ⁃ שיחה 16:59, 28 במרץ 2024 (IST)
- כפי שכתבתי כבר למעלה אין לי התנגדות לשינוי הפתיח ל"הרעב ההמוני ברצועת עזה הוא החרפת המשבר ההומניטרי בעקבות מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023". שנית, הערך הוא על הרעב בעזה, ולכן ציון העובדה שכתגובה למתקפת הפתע ב-7 באוקטובר 2023 ישראל פתחה במלחמה במטרה למוטט את שלטון החמאס ברצועת עזה מתאים לגוף הערך ולא לפתיח. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהקוראים אינם מטומטמים ולא יחשבו שישראל יצאה למלחמה נגד מצרים. לעניין ההערכה של האו"ם, אם טרחת לפתוח את המקור המצורף, הרי ההערכה נעשתה לתקופה דצמבר-פברואר והיות שאנחנו בסוף מרץ ושום דבר מהותי לא השתנה הרי שאם כבר יש לעדכן לחומרה שכן על פי הדו"ח האחרון יש 676,000 איש בשלב 5, והתחזית היא שאם המצב לא ישתנה באופן דרסטי 1.1 מיליון יחוו רעב קטסטרופלי. Kershatz ⁃ שיחה 17:14, 28 במרץ 2024 (IST)
- ברור שהקורא אינו מטומטם, אבל מדובר בערך באנציקלופדיה בו יקראו נכדי. לצערי הרב, הורדת המילה "חמאס" מצביעה על הטיה שכל שנואה עליך.
- מדוע הסרת את תאריך הערכה. הרי כל "ילד" יודע שהוכנס מזון לעזה במסגרת ההסכמים אשר שיפרו את המצב. שוב מדובר בהטיה, אולי מספר הרעבים פחת למאה אלף? מאין את יודעת? Ariesaada ⁃ שיחה 17:23, 28 במרץ 2024 (IST)
- ביקשת התייחסות רצינית וקיבלת. התגובה שלך מרמזת שיש לך בעיות בהבנת הנקרא. אין לי מושג מה זה "הטיה שכל שנואה עליך" אבל התגובה אינה ראויה לעוד התייחסות. Kershatz ⁃ שיחה 17:32, 28 במרץ 2024 (IST)
בעקבות הדוח החדש ממרץ
[עריכת קוד מקור]אבקש לעדכן את הערך: בצפון הרצועה ישנה ירידה מרמה 5 לרמה 4. כמו כן יש לציין כ "עם זאת, חשוב לציין כי ספי הרעב לאי ביטחון תזונתי חריף, כמו גם לתת תזונה חריפה (Extremely Critical), כבר חלפו". ועוד Ariesaada ⁃ שיחה 23:52, 31 במרץ 2024 (IDT)
- [דרוש מקור]. Kershatz ⁃ שיחה 23:58, 31 במרץ 2024 (IDT)
- המקור הוא הערות שולים מס' 16. אלא שהוא מצטט מן המקור רק את מה שנוח ולא ציין את הירידה ברמת הרעב מ-5 ל-4 וכי "עם זאת, חשוב לציין כי ספי הרעב לאי ביטחון תזונתי חריף, כמו גם לתת תזונה חריפה (Extremely Critical), כבר חלפו. הוא לא ציין את הביקורת שנתנה שם בעניין תמות ילדים.
- וכן יש לשנות את הפתיח. Ariesaada ⁃ שיחה 00:16, 1 באפריל 2024 (IDT)
- נראה שאתה שוב מתקשה בהבנת הנקרא. הנה הנתונים - בגרף מצד שמאל עד אמצע מרץ - 55% מהאוכלוסיה בצפון עזה בשלב 5 כבר עכשיו ובכל הרצועה 677,000. אתה גם מתרגם בצורה שגויה את הממשפט לגבי סף הרעב לאי בטחון תזונתי (The famine threshold for household acute food insecurity has already been far exceeded and, given the latest data showing a steeply increasing trend in cases of acute malnutrition, it is highly likely that the famine threshold for acute malnutrition has also been exceeded.) המשמעות היא שעברו את הסף ויש תת תזונה חריף ולא שהמצב כבר חלף. Kershatz ⁃ שיחה 11:09, 1 באפריל 2024 (IDT)
- מורתי! האם את מוכנה לתרגם את הפסקה הבאה מתחילת הדו"ח ושלב אותו:
- It is important to note, however, that the Famine thresholds for acute food insecurity, as well as for acute malnutrition (Extremely Critical), have already been surpassed. The FRC is unable to ascertain whether child mortality (U5DR) has already surpassed the IPC Phase 5 (Famine) thresholds of 4 children/10,000 people /day and the rates of non-trauma Crude Death Rate (CDR) cannot be reliably determined. The FRC warns that although it is unlikely that the Crude Death Rate has already surpassed IPC Phase 5 thresholds (2/10,000/ day – non-trauma related), the pace of increase in excess death is likely to be accelerating. Ariesaada ⁃ שיחה 12:55, 1 באפריל 2024 (IDT)
- אני לא מורתך ובהתייחסות הלא ראויה הבאה אבקש את חסימתך. Kershatz ⁃ שיחה 12:12, 2 באפריל 2024 (IDT)
- נראה שאתה שוב מתקשה בהבנת הנקרא. הנה הנתונים - בגרף מצד שמאל עד אמצע מרץ - 55% מהאוכלוסיה בצפון עזה בשלב 5 כבר עכשיו ובכל הרצועה 677,000. אתה גם מתרגם בצורה שגויה את הממשפט לגבי סף הרעב לאי בטחון תזונתי (The famine threshold for household acute food insecurity has already been far exceeded and, given the latest data showing a steeply increasing trend in cases of acute malnutrition, it is highly likely that the famine threshold for acute malnutrition has also been exceeded.) המשמעות היא שעברו את הסף ויש תת תזונה חריף ולא שהמצב כבר חלף. Kershatz ⁃ שיחה 11:09, 1 באפריל 2024 (IDT)
שם הערך
[עריכת קוד מקור]מה פשר הדבר הזה 'רעב המוני', מי מחליט מה מה המוני ומה לא? כשיש רעב הכוונה היא לכמות אנשים, בגלל זה כל רעב יקרה 'המוני'? לא הבנתי מה ההיגיון בלהכניס דעה כזאת לשם ערך בעיקר את 'המון' שזה ממש לא מתאים. בברכה ד"ר צללים ⁃ שיחה 14:39, 4 באפריל 2024 (IDT)
- זו לא דעה, אלא מונח מקובל. המונח נקרא באנגלית Famine והתרגום שלו לעברית הוא "רעב המוני", ויש עליו אפילו ערך בוויקיפדיה: רעב המוני. תוכל גם לעיין בערכים הרעב ההמוני בקוריאה הצפונית והולודומור. -- גבי (שיחה | תרומות) 17:24, 4 באפריל 2024 (IDT)
- תודה רבה על החידוד. וסליחה על האי-הבנה... ד"ר צללים ⁃ שיחה 17:44, 4 באפריל 2024 (IDT)
תגובת המדינה לבג "ץ הרעבה בעזה
[עריכת קוד מקור]האם למישהו יש קישור לתגובת המדינה לבג"ץ. לעת עתה יש לי רק קישור לכתבה ב-YNET "הרעבה בעזה? אלה הנתונים שבידי ישראל" מן הראוי להעלות אותו בערך זה שעוסק באירוע אקטואלי ומתמשך. Ariesaada ⁃ שיחה 22:42, 4 באפריל 2024 (IDT)
- אולי כאן: https://www.israelhayom.co.il/news/law/article/15542624 -- גבי (שיחה | תרומות) 23:24, 4 באפריל 2024 (IDT)
בעיה בקישורי ארכיון בערך (מאי 2024)
[עריכת קוד מקור]שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.
בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.
בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:48, 12 במאי 2024 (IDT)
מתו מרעב
[עריכת קוד מקור]מספר העזתים שמתו מרעב כבר גבוה מ-27. יש לעדכן. Bakbik1234 • שיחה 19:33, 29 במאי 2024 (IDT)
- אם יש לך מקור אמין, אז תעדכן את הערך, בצירוף המקור. -- גבי (שיחה | תרומות) 19:48, 29 במאי 2024 (IDT)
- @Bakbik1234, שים לב גם מהם המקורות של המקור. לשכת הבריאות של חמאס אינה גוף אמין והנתונים מהם אינם שווים דבר. Yyy774 • שיחה 21:51, 29 במאי 2024 (IDT)
- אתה לא צודק. מקורות בצה"ל משתמשים בדיווחי משרד הבריאות של רצועת עזה בתור "הערכת חסר" (חסם תחתון), ומניחים שהמספר האמיתי גבוה יותר וכולל גם גופות שטרם נמצאו או נקברו. Bakbik1234 • שיחה 21:55, 29 במאי 2024 (IDT)
- לפי ה-CNN, המספר האמיתי של העזתים שמתו מרעב עשוי להיות גבוה משמעותית, אך המספרים לא מדווחים בגלל "גישה מוגבלת של סוכנויות הסיוע". Bakbik1234 • שיחה 22:00, 29 במאי 2024 (IDT)
- גם מחקרים מדעיים בדקו את אמינות הנתונים - תקרא בבקשה בערך משרד הבריאות של רצועת עזה. ברור שצריך להתייחס קצת בספקנות, אבל לא לשלול באופן גורף. -- גבי (שיחה | תרומות) 22:03, 29 במאי 2024 (IDT)
- @Gabi S., מוזכר בערך עליהם את הפייק הגדול של בית החולים. הם אינם אמינים. Yyy774 • שיחה 23:10, 29 במאי 2024 (IDT)
- @Gabi S., המאמר טוען שהנתונים של אונר"א דומים לנתונים של משרד הבריאות של חמאס. אונר"א ידוע כמשתף פעולה עם חמאס. חשוב לדייק, לא נטען שם שהנתונים נכונים אלא שההשוואה לא מראה על עיוות של הנתונים. Yyy774 • שיחה 23:17, 29 במאי 2024 (IDT)
- אתה כותב "אונר"א ידוע כמשתף פעולה עם חמאס", אבל לדעתי זה לא מדויק. בכל מקרה, האם גורם ישראלי רשמי מטיל ספק במספרי ההרוגים? אולי פרשת הפיצוץ בבית החולים הערבי אל-אהלי הייתה חריגה, ואחריה יש הקפדה טובה יותר על מהימנות הנתונים? -- גבי (שיחה | תרומות) 20:07, 30 במאי 2024 (IDT)
- @Gabi S., מרגע שגוף איבד את האמינות שלו באופן כזה הוא לא קונה אותה מחדש אוטומטית. הנתונים שלו חשודים עד שינוי משמעותי מוכח. Yyy774 • שיחה 09:15, 31 במאי 2024 (IDT)
- אתה כותב "אונר"א ידוע כמשתף פעולה עם חמאס", אבל לדעתי זה לא מדויק. בכל מקרה, האם גורם ישראלי רשמי מטיל ספק במספרי ההרוגים? אולי פרשת הפיצוץ בבית החולים הערבי אל-אהלי הייתה חריגה, ואחריה יש הקפדה טובה יותר על מהימנות הנתונים? -- גבי (שיחה | תרומות) 20:07, 30 במאי 2024 (IDT)
- @Gabi S., המאמר טוען שהנתונים של אונר"א דומים לנתונים של משרד הבריאות של חמאס. אונר"א ידוע כמשתף פעולה עם חמאס. חשוב לדייק, לא נטען שם שהנתונים נכונים אלא שההשוואה לא מראה על עיוות של הנתונים. Yyy774 • שיחה 23:17, 29 במאי 2024 (IDT)
- @Gabi S., מוזכר בערך עליהם את הפייק הגדול של בית החולים. הם אינם אמינים. Yyy774 • שיחה 23:10, 29 במאי 2024 (IDT)
- @Bakbik1234, שים לב שגם המקור משיחה מקומית אינו אמין. האתר עצמו מפוקפק, וגם הוא כותב על פי השמועה. Yyy774 • שיחה 23:09, 29 במאי 2024 (IDT)
- האכסיומה שכל מקור פלסטיני או לא-ימני אינו אמין, היא לא אנציקלופדית, והיא יכולה להוות טיעון רק יחד עם האכסיומה שכל מקור ממשלתי או צבאי או ימני ישראלי אינו אמין. מבין שני הצדדים, הצד השני במלחמה הזאת הוכח - לפחות לנו הישראלים - כפחות אמין, גם לגבי קורבנות וחללים ישראלים וגם לגבי קורבנות פלסטינים, לכן אנו כותבים "לפי" או "לדברי" וכולי. La Nave 🎗 10:21, 31 במאי 2024 (IDT)
- @La Nave Partirà, לא מדובר באכסיומה, מוכח שהמשרד של חמאס שיקרו ונפחו נתונים. גם האמינות הספציפית של אתר השוליים שיחה מקומית לאור כתבות רבות מדי שלהם שקראתי אינה חזקה לדעתי, הסתמכות יתר על מקורות מפי שמועות לא אמינות. Yyy774 • שיחה 17:59, 31 במאי 2024 (IDT)
- האכסיומה שכל מקור פלסטיני או לא-ימני אינו אמין, היא לא אנציקלופדית, והיא יכולה להוות טיעון רק יחד עם האכסיומה שכל מקור ממשלתי או צבאי או ימני ישראלי אינו אמין. מבין שני הצדדים, הצד השני במלחמה הזאת הוכח - לפחות לנו הישראלים - כפחות אמין, גם לגבי קורבנות וחללים ישראלים וגם לגבי קורבנות פלסטינים, לכן אנו כותבים "לפי" או "לדברי" וכולי. La Nave 🎗 10:21, 31 במאי 2024 (IDT)
- אתה לא צודק. מקורות בצה"ל משתמשים בדיווחי משרד הבריאות של רצועת עזה בתור "הערכת חסר" (חסם תחתון), ומניחים שהמספר האמיתי גבוה יותר וכולל גם גופות שטרם נמצאו או נקברו. Bakbik1234 • שיחה 21:55, 29 במאי 2024 (IDT)
- @Bakbik1234, שים לב גם מהם המקורות של המקור. לשכת הבריאות של חמאס אינה גוף אמין והנתונים מהם אינם שווים דבר. Yyy774 • שיחה 21:51, 29 במאי 2024 (IDT)
שינוי שם 2
[עריכת קוד מקור]בעקבות הדו"ח הזה של האו"ם, ממנו עולה כי אין הוכחה לרעב ברצועת עזה, אני מציע לשנות את שם הערך ל"טענות לרעב ברצועת עזה", ואולי אפילו למחוק את הערך ולהסתפק בפרק בערך המשבר ההומניטרי ברצועת עזה. יאיר דב • שיחה • י"א בסיוון ה'תשפ"ד • 14:38, 17 ביוני 2024 (IDT)
- נגד השינוי המוצע. בעד שאנשים ילמדו לקרוא. Kershatz • שיחה 17:26, 17 ביוני 2024 (IDT)
- גם אני נגד לשנות את שם הדף. משתמשת:Kershatz, ביקשתי מהחונך שלי אישור למחוק את המידע על הדו"ח, אבל את הקדמת אותי ומחקת קודם. הדבר היחיד שעולה מן הדו"ח זה ש-FRC לא יכולים לאשר או להכחיש את הממצאים של FEWS NET. זהו. Bakbik1234 • שיחה 17:35, 17 ביוני 2024 (IDT)
- אם הגוף המרכזי שאמור לבדוק אומר שאין לו את הנתונים והיכולת לאשר או לשלול - זה אומר שאנחנו לא יכולים לנקוט עמדה. ממצאים של גופים פחות חשובים צריכים מעתה להיות אצלנו בגדר השערה או מחקר חלש, ולא בגדר עובדה. לכן, השם הנוכחי הוא בעיה, וברור שצריך להזכיר את התחקיר הזה בערך. מגבל • שיחה 17:58, 17 ביוני 2024 (IDT)
- כלומר, אם הם לא יכלו לאשר או לשלול - כזה מעיד שגופים אחרים עשו עבודה לא מספיק טובה ופירסמו נתונים שלדעתם אינם מגובים די הצורך. זה דרמטי, גם עבור מי שיודע לקרוא. מגבל • שיחה 18:05, 17 ביוני 2024 (IDT)
- הדוח הוא ממאי אחרי שהתחיל להיכנס סיוע בכמות גדולה יותר, גם דרך ישראל, וכמו שאמרו למעלה, בדוח נאמר שאין להם מידע. La Nave 🎗 18:49, 17 ביוני 2024 (IDT)
- הערך צריך לעבור לטיוטה עד שיהיו לו מקורות אמינים שהיה או יהיה רעב. מדובר בפייק. Yyy774 • שיחה 19:30, 17 ביוני 2024 (IDT)
- נאוה, לרוב כשמדען אחד אומר שהוא לא הצליח לחזור על הניסוי של מדען אחר - זו קריאת תיגר על אמיתות הממצאים. זה נכון גם אם היסטוריון יחזור על סוגיא שנחקרה על ידי היסטוריון ויקבע שאין די נתונים כדי לאמת או לשלול את מסקנת ההיסטוריון הראשון.
- המסגור של חודש מאי יכול להיות נכון אך ורק אם כותבי הדו"ח מיסגרו זאת כך ואמרו שעבור תקופת הזמן שלפני כן - יש להם די ממצאים כדי לקבוע שהיה רעב. אחרת זה מחקר מקורי מהסוג הפחות טוב. מגבל • שיחה 20:08, 17 ביוני 2024 (IDT)
- כמה טוב לטמון את הראש בחול. הנה ציטוט מהפתיח לדו"ח: "whether a Famine classification is confirmed does not in any manner change the fact that extreme human suffering is without a doubt currently ongoing in the Gaza Strip". ייתכן שיש לשנות את שם הערך להסבל האנושי הקיצוני ברצועת עזה, כשמחסור חריף במזון הוא רק חלק ממנו. דוד שי • שיחה 20:41, 17 ביוני 2024 (IDT)
- דוד שי בוא נתמקד בנושא הערך ולא נערבב. כולנו יודעים שיש שם עשרות אלפי הרוגים והרס רב (כולנו גם יודעים באשמת מי, אבל זה לא הנושא שלנו בדיון הזה). יש כבר ערך על המלחמה ובכלל זה על נזקיה והשלכותיה. כאן נדון אך ורק האם יש רעב ובהתאם לזה נגזור שם מתאים לערך. מגבל • שיחה 21:00, 17 ביוני 2024 (IDT)
- כן, יש רעב, גם אם אינו עונה על ההגדרה הפורמלית של מחברי הדו"ח או שאין להם מספיק נתונים לשם קבלת החלטה בנושא. דוד שי • שיחה 06:18, 18 ביוני 2024 (IDT)
- מומלץ לקרוא את מה שכתוב בערך - כבר במרץ כ-670,000 איש היו במצב של רעב קטסטרופלי, ועל פי הנתונים היה צפוי שבין אמצע מרץ ומאי עומד להתרחש רעב המוני בצפון עזה ובנפת עזה (בהגדרה: לפחות 20% ממשקי הבית מתמודדים עם מחסור מוחלט במזון ו/או במשאבי קיום בסיסיים אחרים. רעב, מוות ועוני נוכחים וגלויים. השכיחות של תת-תזונה עולה אל מעבר ל-30% ושיעורי התמותה עוברים את ה-2 אנשים מתוך 10,000 ביום). על פי הדו"ח של FEWS NET מחודש מאי יש אפשרות, אם לא סבירות, שהקריטריונים הללו לרף הרעב הושגו באפריל בצפון הרצועה, אך הגישה של ארגונים הומניטריים לאיזור על מנת לאסוף נתונים מוגבלת, וזו הסיבה שה-FRC יצא עם ההחלטה יוצאת הדופן שלא ניתן לדחות או לאשש את הנתונים. Kershatz • שיחה 15:06, 18 ביוני 2024 (IDT)
- Kershatz הדו"ח המאוחר מטיל ערפל כבד על כל הדוחו"ת המוקדמים בעצם הטענה שאין די מידע להוכיח או לשלול. הוא לא טוען שהם אמת בדוקה ומוכחת והיו נכונים לשעתם, אבל רק עכשיו השתנו התנאים וכבר לא ניתן לבדוק. אם אני צודק - אז זה דרמטי. אם אני טועה, אנא הוכיחי, ואשנה את דעתי. מגבל • שיחה 15:15, 18 ביוני 2024 (IDT)
- קראת בכלל את הדו"ח הקודם ממרץ? יש לך איזה מושג מה המתודולוגיה של ה-IPC? מאיפה אתה ממציא את הטענות הללו? Kershatz • שיחה 15:27, 18 ביוני 2024 (IDT)
- Kershatz הדו"ח המאוחר מטיל ערפל כבד על כל הדוחו"ת המוקדמים בעצם הטענה שאין די מידע להוכיח או לשלול. הוא לא טוען שהם אמת בדוקה ומוכחת והיו נכונים לשעתם, אבל רק עכשיו השתנו התנאים וכבר לא ניתן לבדוק. אם אני צודק - אז זה דרמטי. אם אני טועה, אנא הוכיחי, ואשנה את דעתי. מגבל • שיחה 15:15, 18 ביוני 2024 (IDT)
- מומלץ לקרוא את מה שכתוב בערך - כבר במרץ כ-670,000 איש היו במצב של רעב קטסטרופלי, ועל פי הנתונים היה צפוי שבין אמצע מרץ ומאי עומד להתרחש רעב המוני בצפון עזה ובנפת עזה (בהגדרה: לפחות 20% ממשקי הבית מתמודדים עם מחסור מוחלט במזון ו/או במשאבי קיום בסיסיים אחרים. רעב, מוות ועוני נוכחים וגלויים. השכיחות של תת-תזונה עולה אל מעבר ל-30% ושיעורי התמותה עוברים את ה-2 אנשים מתוך 10,000 ביום). על פי הדו"ח של FEWS NET מחודש מאי יש אפשרות, אם לא סבירות, שהקריטריונים הללו לרף הרעב הושגו באפריל בצפון הרצועה, אך הגישה של ארגונים הומניטריים לאיזור על מנת לאסוף נתונים מוגבלת, וזו הסיבה שה-FRC יצא עם ההחלטה יוצאת הדופן שלא ניתן לדחות או לאשש את הנתונים. Kershatz • שיחה 15:06, 18 ביוני 2024 (IDT)
- כן, יש רעב, גם אם אינו עונה על ההגדרה הפורמלית של מחברי הדו"ח או שאין להם מספיק נתונים לשם קבלת החלטה בנושא. דוד שי • שיחה 06:18, 18 ביוני 2024 (IDT)
- אפשר לשנות כהצעתו של @דוד להסבל האנושי הקיצוני ברצועת עזה ולכלול בו גם את המחסור במזון (שאינו בהכרח רעב המוני). אבל אני לא רואה צורך בכפילות כאשר כבר קיים ערך כזה בדיוק בשם המשבר ההומניטרי ברצועת עזה במלחמת חרבות ברזל. בברכה, משה כוכבי • שיחה 20:58, 18 ביוני 2024 (IDT)
- דוד לא הציע את ההצעה ברצינות. המסמכים האלה הם על Famine שזאת דרגה 5 הגבוהה ביותר בדירוג של IPC.המחקר של FEWS NET נעשה במרץ, הם הגיעו למסקנה שצפון עזה קרובה לקו הזה ואולי עברה אותו, עם תחזית שבמאי יולי יהיה Famine. בדוח של IPC נאמר שהם לא יכולים לאשר את זה כי לדעתם לא היו מספיק ראיות, והם מבקשים בכל לשון של בקשה משני הצדדים שיאפשרו להם לבצע מחקר שטח בעזה. שם הערך הוא "רעב" ולא "רעב קיצוני" ולא צריך לשנות כלום. La Nave 🎗 21:43, 18 ביוני 2024 (IDT)
- אם בודקים, כמו שמופיע בערך, את כמות המזון הנכנסת לרצועה ביחס למספר האנשים החיים ברצועה מוסיפים לזה את ההרס של החלקאות ותשתיות תעשתיות ליצירת מזון (למשל תחנות ליצור קמח) במלחמה, אז בהחלט יש רעב.האו"ם אינו הגוף היחידי שעוקב אחר בנושא. WikiLester • שיחה 15:32, 19 ביוני 2024 (IDT)
- @WikiLester, אם כבר עושים מחקר מקורי, אין לשכוח להשוות את כמות המזון שנכנסת לכמות שנכנסה אשתקד.
- חשוב לציין שממשלת השנור של חמאס מספקת נתונים על כמות התושבים. אין סיבה להאמין שהם לא מנפחים את המספרים. כך שלא באמת ידוע כמה תושבים גרים ברצועה. Yyy774 • שיחה 08:56, 20 ביוני 2024 (IDT)
- אם בודקים, כמו שמופיע בערך, את כמות המזון הנכנסת לרצועה ביחס למספר האנשים החיים ברצועה מוסיפים לזה את ההרס של החלקאות ותשתיות תעשתיות ליצירת מזון (למשל תחנות ליצור קמח) במלחמה, אז בהחלט יש רעב.האו"ם אינו הגוף היחידי שעוקב אחר בנושא. WikiLester • שיחה 15:32, 19 ביוני 2024 (IDT)
- דוד לא הציע את ההצעה ברצינות. המסמכים האלה הם על Famine שזאת דרגה 5 הגבוהה ביותר בדירוג של IPC.המחקר של FEWS NET נעשה במרץ, הם הגיעו למסקנה שצפון עזה קרובה לקו הזה ואולי עברה אותו, עם תחזית שבמאי יולי יהיה Famine. בדוח של IPC נאמר שהם לא יכולים לאשר את זה כי לדעתם לא היו מספיק ראיות, והם מבקשים בכל לשון של בקשה משני הצדדים שיאפשרו להם לבצע מחקר שטח בעזה. שם הערך הוא "רעב" ולא "רעב קיצוני" ולא צריך לשנות כלום. La Nave 🎗 21:43, 18 ביוני 2024 (IDT)
- דוד שי בוא נתמקד בנושא הערך ולא נערבב. כולנו יודעים שיש שם עשרות אלפי הרוגים והרס רב (כולנו גם יודעים באשמת מי, אבל זה לא הנושא שלנו בדיון הזה). יש כבר ערך על המלחמה ובכלל זה על נזקיה והשלכותיה. כאן נדון אך ורק האם יש רעב ובהתאם לזה נגזור שם מתאים לערך. מגבל • שיחה 21:00, 17 ביוני 2024 (IDT)
- כמה טוב לטמון את הראש בחול. הנה ציטוט מהפתיח לדו"ח: "whether a Famine classification is confirmed does not in any manner change the fact that extreme human suffering is without a doubt currently ongoing in the Gaza Strip". ייתכן שיש לשנות את שם הערך להסבל האנושי הקיצוני ברצועת עזה, כשמחסור חריף במזון הוא רק חלק ממנו. דוד שי • שיחה 20:41, 17 ביוני 2024 (IDT)
- הדוח הוא ממאי אחרי שהתחיל להיכנס סיוע בכמות גדולה יותר, גם דרך ישראל, וכמו שאמרו למעלה, בדוח נאמר שאין להם מידע. La Nave 🎗 18:49, 17 ביוני 2024 (IDT)
- כלומר, אם הם לא יכלו לאשר או לשלול - כזה מעיד שגופים אחרים עשו עבודה לא מספיק טובה ופירסמו נתונים שלדעתם אינם מגובים די הצורך. זה דרמטי, גם עבור מי שיודע לקרוא. מגבל • שיחה 18:05, 17 ביוני 2024 (IDT)
- אם הגוף המרכזי שאמור לבדוק אומר שאין לו את הנתונים והיכולת לאשר או לשלול - זה אומר שאנחנו לא יכולים לנקוט עמדה. ממצאים של גופים פחות חשובים צריכים מעתה להיות אצלנו בגדר השערה או מחקר חלש, ולא בגדר עובדה. לכן, השם הנוכחי הוא בעיה, וברור שצריך להזכיר את התחקיר הזה בערך. מגבל • שיחה 17:58, 17 ביוני 2024 (IDT)
- גם אני נגד לשנות את שם הדף. משתמשת:Kershatz, ביקשתי מהחונך שלי אישור למחוק את המידע על הדו"ח, אבל את הקדמת אותי ומחקת קודם. הדבר היחיד שעולה מן הדו"ח זה ש-FRC לא יכולים לאשר או להכחיש את הממצאים של FEWS NET. זהו. Bakbik1234 • שיחה 17:35, 17 ביוני 2024 (IDT)
יאיר דב, נראה שאין הסכמה רחבה לשינוי שם הערך, מאז החל הדיון לפני למעלה מחודש. לפיכך, אני מוצא לנכון להסיר את התבנית ((שינוי שם)) מדף שיחה זה. אתה מוזמן, כמובן, לפתוח בהצבעת מחלוקת, אם אתה עדיין סבור שיש לשנות את שם הערך. בברכה, יוניון ג'ק • שיחה 01:49, 8 באוגוסט 2024 (IDT)
מחיקה של מספר ההרוגים
[עריכת קוד מקור]משתמש:דוד שי, מכיוון שאתה מפעיל שבדיוק עכשיו נמצא כאן, אשמח אם תגיד אם המחיקה הזו מוצדקת:
https://he.wikipedia.org/w/index.php?title=הרעב_ההמוני_ברצועת_עזה&diff=prev&oldid=38865499 Bakbik1234 • שיחה 21:01, 17 ביוני 2024 (IDT)
- חייב לציין שאני חושב שהמקורות מוואפא יותר ממספיקים, כי מדובר בסוכנות הידיעות של הרשות הפלסטינית ולכן היא אמינה כאשר מדובר בדיווחים שמגיעים משטח פלסטיני. בעקבות בקשה לעוד מקור שאינו וואפא, הוספתי כזה. בכל זאת, המידע נמחק. Bakbik1234 • שיחה 21:05, 17 ביוני 2024 (IDT)
- דרך אגב, לפי מקורות רפואיים ברצועת עזה, המספרים של מניין ההרוגים מתת-תזונה והתייבשות משקפים רק את מה שמגיע לבתי החולים, כאשר עשרות פלסטינים נוספים מתים כתוצאה מרעב ללא יכולת להגיע לבתי חולים. Bakbik1234 • שיחה 21:07, 17 ביוני 2024 (IDT)
- מקורות מוופא ממש לא מספיקים. צריך לראות שגופי תקשורת עולמיים נחשבים מתייחסים לנתונים ובודקים אותם, ויותר טוב דוחות רשמיים של סוכנויות של האום או משהו דומה.
- להביא מקור מYEMEN PRESS זה אשכרה לעורר מהומה. אני מניח שזה לא היה בכוונה. מגבל • שיחה 21:18, 17 ביוני 2024 (IDT)
- הבאת כאן כמקור את אל-קודס?? מגבל • שיחה 21:19, 17 ביוני 2024 (IDT)
- בקביק הביא את המקור מ-Yemen Press כדוגמה למקור שאינו וואפא - אני מסכים שזו לא בחירה מוצלחת. לגבי אל-קודס התמונה שונה. לפי הערך אל-קודס (עיתון) הוא העיתון הפופולרי ביותר בקרב הפלסטינים, ולכן יש להתייחס ברצינות לנתונים שהוא מציג. ברור שייתכנו בו טעויות והטיות, כמו בכל עיתון אחר, אבל לא ניתן לפסול אותו כמקור. -- גבי (שיחה | תרומות) 21:31, 17 ביוני 2024 (IDT)
- העובדה שאל קודס פופולארי אצל הערבים לא אומר הרבה.
- למעשה, בנושאים שנויים במחלוקת כמו במלחמה אנחנו שואפים להרבה יותר מזה. כיוון שיש סיקור בינלאומי נרחב - לא אמורה להיות בעיה למצוא מידע בכלי תקשורת מרכזיים, שאמורים, בתקווה, להיות פחות חשופים להטיות ותעמולה מכוונת. אם אין כאלה מקורות - כנראה יש בעיה במידע ויש להימנע מלהביאו עד שימצאו מקורות טובים יותר. מגבל • שיחה 21:37, 17 ביוני 2024 (IDT)
- אין לי ספק שבזמן הקרוב יובאו נתונים ממקורות אמינים. -- גבי (שיחה | תרומות) 21:40, 17 ביוני 2024 (IDT)
- @Gabi S. פופולאריות = אמינות ? לא נראה לי... מר נוסטלגיה🥇 22:09, 17 ביוני 2024 (IDT)
- רצועת עזה אינה נמצאת במצב שמאפשר נתונים ממקורות אמינים. אני לא רואה חוקרים אקדמיים נוהרים בהמוניהם לעריכת מחקר על מצב האוכלוסייה שם. דוד שי • שיחה 06:33, 18 ביוני 2024 (IDT)
- 1. זו לא סיבה להפיץ מידע לא אמין בעליל. ויקיפדיה איננה עיתון.
- 2. המינימום זה כלי תקשורת מערביים מרכזיים, ורצוי דוחות רשמיים של מדינות מערביות. אם המידע מספיק מאומת - הוא יקבל כזו התייחסות די מהר. מגבל • שיחה 07:52, 18 ביוני 2024 (IDT)
- @דוד שי ולכן זו סיבה עוד יותר טובה לא לכתוב כלום מר נוסטלגיה🥇 14:20, 18 ביוני 2024 (IDT)
- בערך זה יש שימוש במקורות אנטי אמינים, זה דבר חמור מאוד מבחינה אנציקלופדית. Yyy774 • שיחה 08:51, 20 ביוני 2024 (IDT)
- רצועת עזה אינה נמצאת במצב שמאפשר נתונים ממקורות אמינים. אני לא רואה חוקרים אקדמיים נוהרים בהמוניהם לעריכת מחקר על מצב האוכלוסייה שם. דוד שי • שיחה 06:33, 18 ביוני 2024 (IDT)
- בקביק הביא את המקור מ-Yemen Press כדוגמה למקור שאינו וואפא - אני מסכים שזו לא בחירה מוצלחת. לגבי אל-קודס התמונה שונה. לפי הערך אל-קודס (עיתון) הוא העיתון הפופולרי ביותר בקרב הפלסטינים, ולכן יש להתייחס ברצינות לנתונים שהוא מציג. ברור שייתכנו בו טעויות והטיות, כמו בכל עיתון אחר, אבל לא ניתן לפסול אותו כמקור. -- גבי (שיחה | תרומות) 21:31, 17 ביוני 2024 (IDT)
- הבאת כאן כמקור את אל-קודס?? מגבל • שיחה 21:19, 17 ביוני 2024 (IDT)
- דרך אגב, לפי מקורות רפואיים ברצועת עזה, המספרים של מניין ההרוגים מתת-תזונה והתייבשות משקפים רק את מה שמגיע לבתי החולים, כאשר עשרות פלסטינים נוספים מתים כתוצאה מרעב ללא יכולת להגיע לבתי חולים. Bakbik1234 • שיחה 21:07, 17 ביוני 2024 (IDT)
בעיה בקישורי ארכיון בערך (יולי 2024)
[עריכת קוד מקור]שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.
- https://english.wafa.ps/Pages/Details/145041 עם שגיאה
- https://english.wafa.ps/Pages/Details/145067 עם שגיאה
- https://alquds.com/he/posts/125343 עם שגיאה
בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.
בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:12, 4 ביולי 2024 (IDT)
ערך מוטה ביותר - מבוסס על מקורות אוייב מובהקים
[עריכת קוד מקור]חבל שאנחנו משמשים כצינור להפצה של מידע מוטעה ושקרי שמפורסם בזדון.
אין רעב לפי חלק ניכר מהמקורות ובטח אי אפשר לסמוך על מקורות האוייב של החמאס.
ישראל ומדינות אחרות מכניסות כמויות עצומות של אוכל וסחורות (בעצמי ליוויתי הרבה שיירות כאלו פנימה בחודשים האחרונים במילואים).
החמאס וארגוני טרור אחרים הם אלו שמבצעים פה רצח עם ומשכתבים את המציאות.
ערך שראוי שימחק או ישוכתב באופן ניכר Kermit1 • שיחה 18:11, 21 באוגוסט 2024 (IDT)
- מה לדעתך צריך לתקן בערך? (אני ממליץ לך לקרוא גם את הערך באנגלית.) — גבי (שיחה | תרומות) 20:02, 21 באוגוסט 2024 (IDT)
- הבעיה מתחילה כבר בשם הערך, שקובע כעובדה שיש רעב ברצועה, בעוד שהאו"ם בעצמו מודה שלא ניתן לקבוע זאת. יאיר דב • שיחה • י"ח באב ה'תשפ"ד • 20:26, 21 באוגוסט 2024 (IDT)
- אני חושב שזה עיוות של הדו"ח. דנו על כך בעבר. Bakbik1234 • שיחה 21:01, 21 באוגוסט 2024 (IDT)
- כתוב בערך שחלק מאוכלוסיית עזה מתמודדת עם רעב, וזה נכון. אולי לא בכל הרצועה, אבל יש אזורים נרחבים שבהם יש רעב משמעותי, המכונה "רעב המוני" בין אם הוא מוגדר ככזה בסולם הרעב והשובע ובין אם לא.
- אם יש ביקורת על דו"חות האו"ם שלא צוינה בערך, תוכל להוסיף אותה בפרק התגובות. — גבי (שיחה | תרומות) 22:19, 21 באוגוסט 2024 (IDT)
- הכנסת מזון לרצועת עזה מישראל או מדינות אחרות לא מבטיחה שהמזון מגיעה לשני מיליון תושבי עזה. כמו במלחמות אחרות, כל עוד הצבא החזק לא מחלק את המזון לאוכלסייה, דבר שישראל מסרבת לעשות, הוא מתקלקל/נהרס (ראו מקרה המזח אמריקאי) או מועבר על ידי כנופיות לשוק השחור. מאחר ובתחילת המלחמה נהרסו התשתיות ליצור מזון, נאסר דייג ועיבוד חקלאי (השטחים נהרסו) וישראל סרבה להכניס כמויות מספקות לאוכלוסייה נוצר מחסור שהתגבר ולא נראה שהושלם לאחר מכן. WikiLester • שיחה 10:08, 22 באוגוסט 2024 (IDT)
- אשמח לדעת מניין המידע הזה על הרס/התקלקלות המזון, כמילואימניק שמתעסק בנושא, מדובר בחבילות של מזון משומר ברובו שלא נהרס בקלות (בין אם החבילות סיוע שהונחתו בים ובין אם מדובר בPallets שמועברים במשאיות).
- מעבר לכך, יש סרטונים ותמונות של השווקים שברצועה (בדגש על מקומות שלא פונו, בהם ניכר שישנו מזון)- למעשה, הטענות העיקריות של ארגון המזון העולמי נוגעות לצפון הרצועה.
- לא זו אף זו, כיצד קבעת שתשתיות ייצור המזון הרוסות? לפי ארגון המזון העולמי, הם מפעילים בהשכרה למעלה מ14 מאפיות לייצור 2 מיליון פיתות (קצב יומי). נכון, החקלאו ת הימית והיבשתית אינה כבדרך כלל, אך הסיוע שמוכנס לרצועה מפצה (ראה את נתוני מתפ"ש על כניסת משאיות סיוע והכמות המדוברת). 2A06:C701:726B:9B00:34BC:31BC:FF13:7AD7 00:31, 30 באוגוסט 2024 (IDT)
- הכנסת מזון לרצועת עזה מישראל או מדינות אחרות לא מבטיחה שהמזון מגיעה לשני מיליון תושבי עזה. כמו במלחמות אחרות, כל עוד הצבא החזק לא מחלק את המזון לאוכלסייה, דבר שישראל מסרבת לעשות, הוא מתקלקל/נהרס (ראו מקרה המזח אמריקאי) או מועבר על ידי כנופיות לשוק השחור. מאחר ובתחילת המלחמה נהרסו התשתיות ליצור מזון, נאסר דייג ועיבוד חקלאי (השטחים נהרסו) וישראל סרבה להכניס כמויות מספקות לאוכלוסייה נוצר מחסור שהתגבר ולא נראה שהושלם לאחר מכן. WikiLester • שיחה 10:08, 22 באוגוסט 2024 (IDT)
- הבעיה מתחילה כבר בשם הערך, שקובע כעובדה שיש רעב ברצועה, בעוד שהאו"ם בעצמו מודה שלא ניתן לקבוע זאת. יאיר דב • שיחה • י"ח באב ה'תשפ"ד • 20:26, 21 באוגוסט 2024 (IDT)
בעיה בקישורי ארכיון בערך (ספטמבר 2024)
[עריכת קוד מקור]שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.
- https://www.washingtonpost.com/investigations/interactive/2024/gaza-israel-agriculture-food-fisheries/?&crl8_id=462fc61e-42fb-4931-ac93-bc655f2aaa2e עם שגיאה
- https://www.slobodenpecat.mk/en/oon-situacijata-vo-pojasot-gaza-e-povekje-od-katastrofalna/ עם שגיאה
בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.
בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 02:05, 24 בספטמבר 2024 (IDT)
Text is available under the CC BY-SA 4.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.