For faster navigation, this Iframe is preloading the Wikiwand page for Idra di Lerna.

Idra di Lerna

Erculu è l'Idra di Lerna, oliu annantu à tela di Gustave Moreau, 1876, Chicago, Art Institute. Antoniu di u Puddaiolu, Erculu è l'idra

In a mitulugia greca l'Idra di Lerna o Idra hè un mostru incù novi testi à forma di sarpi, natu da Tifonu è Echidna, com'è Cerbaru, Ortru è a Chimera. Vivia incù u mostru Carcinu.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Idra di Lerna avia novi testi di sarpi, di i quali a cintrali era immurtali. Eppuri, sicondu altri virsioni n'avia 50 ed erani tutti d'oru. U corpu era di un dragonu ghjigantescu è senza ali, ancu s'è parechji li attribuiscìani un corpu di ghjacaru. Qualsiasi testa fussi tagliata, subitu ni rispuntavani dui. U sangui è u fiatu di l'Idra erani vilenu murtali.

U mitu narra chì l'Idra, chì vivia in i circonda di Lerna, fù uccisa da Erculu duranti u sicondu di i so lavori. L'eroi truvò l'orrenda bestia mentri dighjiria u so pastu in a caverna è li tagliò tutti i testi. Par ùn cada preda di u so fiatu trimendu Erculu trattensi u rispiru. Scuprì parò chì da u muzziconu di ogni testa tagliata ni spuntavani istantaniamenti altri dui. Ebbi cusì un'alluminazioni, è chersi aiutu à u nipoti Iolau: mentri Erculu tagliava i testi, Iolau dava focu à u sangui di a ferita, cicatrizendu la in modu chì i testi ùn pudissini micca ricrescia. L'ultima testa eppuri era immurtali è ùn sirvì nemmenu u so novu stratagemma. Tandu sippidditi a testa è u corpu sottu una massa enorma. Erculu bagnò a punta di i frezzi in u sangui di l'idra, altamenti vilanosu, par renda i firiti inflitti da eddi invaribili. Un'accidintali puntura incù una di tali frezzi pruvucò atroci suffrenzi à Chironu, centauru amicu è insignanti di Erculu, chì essendu immurtali ùn pudia micca mora è, par dà fini à u turmentu, dunò a so probbia immurtalità à Prumeteu.

In u medievu

[mudificà | edità a fonte]
Un'idra

In a zuulogia mitulogica medievali, u tarmini Idra sta à indicà un dragonu ghjinericu incù molti testi. In i bistiarii mediivali esisti l'Hydrus, varianti di l'Idra. Quiddu hè u numicu par antunumasia di u cuccudrillu, da u quali si faci inghjotta par dopu lacirà ni u stintinu. Erasmu da Rotterdam in i so Adagia paraguneghja a guerra à l'Idra di Lerna. «Quinetiam bellum è bellu siritur, è simulatu verum, è pusillu maximum exuritur, nequi raru solet in his accidere qod di Lernaeo monstro fabulis pruditum est». (È postu ch'è a guerra inghjinareghja a guerra, da guerra finta nasci guerra vera, da guerra chjuca nasci guerra grandi, è ùn accadi micca di radu ciò ch'eddu si conta in u mitu di u mostru di Lerna).

{{bottomLinkPreText}} {{bottomLinkText}}
Idra di Lerna
Listen to this article

This browser is not supported by Wikiwand :(
Wikiwand requires a browser with modern capabilities in order to provide you with the best reading experience.
Please download and use one of the following browsers:

This article was just edited, click to reload
This article has been deleted on Wikipedia (Why?)

Back to homepage

Please click Add in the dialog above
Please click Allow in the top-left corner,
then click Install Now in the dialog
Please click Open in the download dialog,
then click Install
Please click the "Downloads" icon in the Safari toolbar, open the first download in the list,
then click Install
{{::$root.activation.text}}

Install Wikiwand

Install on Chrome Install on Firefox
Don't forget to rate us

Tell your friends about Wikiwand!

Gmail Facebook Twitter Link

Enjoying Wikiwand?

Tell your friends and spread the love:
Share on Gmail Share on Facebook Share on Twitter Share on Buffer

Our magic isn't perfect

You can help our automatic cover photo selection by reporting an unsuitable photo.

This photo is visually disturbing This photo is not a good choice

Thank you for helping!


Your input will affect cover photo selection, along with input from other users.

X

Get ready for Wikiwand 2.0 🎉! the new version arrives on September 1st! Don't want to wait?